YENİ DİLİMİZ EMOJİLER

21. yüzyılda dijitalleşmenin hız kazanması, insan ilişkilerini ve sosyalleşme biçimlerini köklü bir değişime uğrattı. Artık mesajlarımızı, düşüncelerimizi ve duygularımızı ifade ederken yalnızca kelimelere değil, emojilere, çıkartmalara ve hareketli grafiklere de başvuruyoruz.

Bu semboller, basit gibi görünse de, duygu ve düşüncelerimizi kısa ve etkili bir şekilde karşı tarafa iletmemize olanak sağlıyor. Ancak bu yeni dilin, edebi üretime ve kelime dağarcığımıza olan etkisi, günümüzün en çok tartışılan konularından biri haline geldi.

Japoncada "resim" ve "karakter" kelimelerinin birleşimi olan "emoji" kelimesi, özellikle son on yılda küresel bir fenomen haline geldi. Bugün, dil ve kültür farkı gözetmeksizin herkesin anlayabileceği bu semboller, evrensel bir dil olarak kabul görüyor. Emojilerin bu hızlı yükselişi, dilin sınırlarını aşarak dünyanın dört bir yanındaki insanları ortak bir iletişim zemininde buluşturuyor.

Ancak bu durumun edebi üretime olan etkisi tartışmaya açık. Emojilerin, kısa mesajlaşma ve sosyal medya gibi hızlı iletişim ortamlarında yoğun olarak kullanılması, kelime dağarcığının zayıflamasına ve derinlemesine düşünme süreçlerinin azalmasına yol açabilir mi?

Bu semboller, dilin zenginliğini ve karmaşıklığını basitleştirerek edebi yaratımı sınırlar mı?

Yoksa emojiler, duyguları ifade etmenin yeni ve yaratıcı bir yolu olarak kabul edilip, modern edebiyatın bir parçası haline mi gelir?

Bu sorulara net bir yanıt vermek zor. Ancak, bir gerçek var ki, dijitalleşmenin getirdiği bu yeni dil, insan iletişimini dönüştürmeye devam ediyor.

Belki de gelecek, kelimelerin ve emojilerin uyum içinde kullanıldığı, zengin ve çok katmanlı bir edebiyat dünyasını beraberinde getirecek. Yine de, bu dönüşüm sürecinde dilin özünü ve derinliğini kaybetmemek adına, kelimelerin gücünü unutmamak ve onları emojilerle dengelemek, belki de en doğru yaklaşım olacaktır.

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Suzan Varlıklıöz Er -


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Malatya Markaları

Sonsöz Gazetesi, Malatya ile özdeşleşen markaları ağırlıyor.

+90 (422) 323 52 92
Reklam bilgi

Anket Malatya Büyükşehir Belediye Başkanlığı İçin Kime Oy Vereceksiniz?