Sağlık
Giriş Tarihi : 10-11-2017 13:20   Güncelleme : 10-11-2017 13:20

Zayiflayan Bagisiklik Sisteminin 5 Erken Sinyali!

Saglikli ve uzun bir ömür için bagisiklik sistemimizin güçlü olmasi çok önemli. Özellikle de grip, nezle ve soguk alginligi gibi üst solunum yolu enfeksiyonlarinin kapimizi çaldigi sonbahar ile kis mevsiminde. Ancak yetersiz beslenmekten strese maruz kalmaya, sigara tüketiminden kalitesiz uyumaya, hareketsizlikten uzun süre ilaç kullanmaya kadar pek çok etken nedeniyle bagisiklik sistemimiz gücünü yitirebiliyor. Hastaliklara karsi dirençli olabilmek içinse bagisiklik sisteminin “alarm” sinyallerini bilmek ve geç olmadan önlem almak sart!

Zayiflayan Bagisiklik Sisteminin 5 Erken Sinyali!

Acibadem Hastanesi Iç Hastaliklari Uzmani Dr. Aytaç Karadag, bagisiklik sisteminin zayifladigina isaret eden 5 erken belirtiyi anlatti, önemli bilgiler verdi.

YORGUNLUK

Efor sarf ettigimizde yorulmamiz olagan bir durum kuskusuz. Ancak harcadiginiz efordan daha fazla yorgun olmaniz bagisiklik sisteminizin zayifladigina isaret eden belirti olabiliyor. Sabah yorgun kalkmak, istirahatle bitkinligin dinmemesi ve çabuk yorulmak doktora basvurmanizi gerektiren yakinmalar arasinda yer aliyor.

UÇUK

Dudaklar ile agiz çevresinde olusan ve içi sivi dolu yara kabarciklari seklinde kendini gösteren uçuk da ihmal etmemeniz gereken önemli bir belirti. Özellikle yilda 4 kereden fazla gelisen uçuklar zayif bir bagisiklik sisteminin uyaricisi olabiliyor.

TEKRARLAYAN ENFEKSIYONLAR

Bagisiklik sistemi güçlü olan kisiler kolay kolay hasta olmuyorlar. Bagisikligi saglayan beyaz kan hücreleri yeterli düzeyde çalisamadiklarinda ise enfeksiyonlara daha kolay yakalandigimiz gibi, hastaliklar da daha zor iyilesebiliyor. Iç Hastaliklari Uzmani Dr. Aytaç Karadag bu nedenle eger çabuk hastalaniyorsaniz bu durumu göz ardi etmemeniz gerektigi uyarisinda bulunarak sunlari söylüyor: “Ayrica tekrarlayan üst solunum yolu enfeksiyonlari, ishal, idrar yolu veya genital bölge enfeksiyonlari ve mantar enfeksiyonlari önemli bir uyarici olabiliyor. Bu nedenle “nasil olsa geçer” diyerek hastaligi hafife almak ve gelisigüzel ilaçlarla sikayetleri ortadan kaldirmaya çalismak yerine bagisiklik sisteminin taranmasi için bir hekime basvurmak gerekiyor”

CILTTE NEDENSIZ AÇILAN YARALAR

Ciltte nedensiz yara açilmasi veya mevcut yaralarin geç düzelmesi, tekrarlayan mantar enfeksiyonlari erken belirtiler arasinda yer aliyor. Özellikle önemsemedigimiz sivilceler, ayaklardaki mantarlar, kasik bölgesindeki kizarikliklar, saçli derinin pullanarak dökülmesi, zayiflayan bagisiklik sisteminin habercisi olabiliyor. Geç kapanan yaralar, ihmal edilmeden doktora gidilmesini ve bagisiklik sistemi taramasi yapilmasini gerektiriyor. Unutulmamalidir ki; cildimiz vücudumuzun içindeki sorunlarin adeta aynasi gibidir.

AFT VE PAMUKÇUK

Agiz içi ve dil üzerinde, agrili, ortasi beyaz lezyonlar seklinde kendini gösteren aftlar yilda 4’kezden fazla ortaya çikarsa bu durum bagisiklik sisteminizin zayifladigina isaret ediyor olabilir. Ayni zamanda pamukçuk da bir gösterge olabiliyor. Pamukçuk denilen kandida cinsi mantar agiz kanalindan yemek borusuna, mideden bagirsaklara kadar her yerde olusabiliyor. Bagisiklik zayifladiginda vücuda yerlesen bu mantar ayni zamanda bagisikligi kendisi de baskilayip hastaligin ilerlemesine yol açabiliyor. Hatta son yillarda kanser gelisimine katkida bulundugu düsünülüyor.

BAGISIKLIK SISTEMINIZI GÜÇLENDIRMEK IÇIN…

Iç Hastaliklari Uzmani Dr. Aytaç Karadag bagisiklik sisteminizi güçlendirmek için almaniz gereken önlemleri söyle siraliyor: Düzenli ve dengeli beslenin. Özellikle A, B, C, E, D vitaminleri ile çesitli mineralleri içeren besinleri almaya özen gösterin. Kaliteli ve düzenli uyku uyuyun. Minimum 6-8 saat uyumaya, düzenli saatlerde yataga girmeye çaba sarf edin. Stres ve kaygi düzeyini olabildigince en az düzeye çekin. Açik havada düzenli olarak egzersiz yapin. Bu aliskanlik hem zihinsel hem de fiziksel açidan daha iyi hissetmenizi saglayabilecegi gibi, bagisiklik sisteminizi de güçlendirecektir. Probiyotik destegi ve sindirim sisteminin düzenli çalismasi da güçlü bir bagisiklik sisteminde son derece önemli rol üstleniyor. Ev yapimi yogurt, kefir, ev yapimi sirke, ev yapimi tursu, boza ile salgam suyu probiyotik açisindan zengin besin ögeleri arasinda yer aliyor. Bol bol su için. Yarisindan fazlasi su olan vücudumuzun hücrelerinin hem daha iyi çalisabilmeleri hem de bagisiklik sistemini güçlendirmek için günde en az 2-2,5 litre su içmeyi asla ihmal etmeyin.