Yazar
Giriş Tarihi : 29-12-2016 00:00   Güncelleme : 29-12-2016 00:00

YENI YILA GIRERKEN BESLENME ÖNERILERI

YENI YILA GIRERKEN BESLENME ÖNERILERI

Yeni baslangiçlar her zaman yeni hedefler getirir. Sizde bu yila yeni  beslenme aliskanliklari ile baslayin. Bu  yil alacaginiz ilk karar saglikli beslenmeye baslamak olsun.  Yapacaginiz yeni baslangiçlarin yolu saglikli  bir yasamdan geçer, saglikli bir yasam ise dogru beslenme aliskanliklari kazanilmasiyla saglanir.

Yilbasi gecesi denilince akla genis, zengin sofralar gelse de yilin son günü aksam beslenmemize dikkat etmemiz gereken noktalardan biridir. Aksam yemegini çok kaçirmak düsüncesiyle aksama kadar bir sey yememek dogru degildir. Yilin son gününde yapilan kahvalti oldukça önemlidir.  Aksam yemegine kadar geçen sürede ögün atlanilmamali meyve, kefir, ayran, findik, ceviz gibi saglikli atistirmaliklar 2-3 saat araliklarla tüketilmelidir.  Kahvalti ve ara ögünler yapilmadan geçen bir gün aksam yemegine aç oturmaniza ve tüketim miktarinizin artmasina neden olur.

Yilbasi gecesi hazirlanacak yemegin içerigide oldukça büyük bir önem tasir. Yemek için tercih edeceginiz, et, tavuk, balik, hindi  eti gibi besinler yagli pisirme teknikleri  yerine firinda pisirilerek tüketilmelidir. Yemegin yanina yogurtlu  bir meze seçenegi ve salatalar yagsiz olarak tercih edilebilir. Yemek sonrasi tatli tüketiminiz de serbetli tatlilar yerine sütlü tatlilar veya kabak tatlisi gibi tatli seçenekleri tercih edilmelidir. Gece boyunca kuru yemis tüketimi kontrol altinda tutulmalidir. Farketmeden tüketilme ihtimali olan kuruyemis tüketimini  önlemek için kendinize ceviz, findik, badem gibi saglikli kuru yemislerden olusan küçük bir kase hazirlayin ve bu porsiyonun disina çikmayin. Unutmayin yolun son günü aksam tüketilen fazla besinler yeni yil sabahina sizi pismanlikla uyandiracaktir.

Yilbasi gecesi disarida olacaksiniz gideceginiz mekanin yilbasi menüsünü önceden incelemelisiniz.  Baslangiçlarda yogurt ve sebzeli mezeleri tercih edebilirsiniz. Kizartma usulü hazirlanmis ara sicaklar bu yemek planindan atlanmalidir. Kizartma tercihlerini atlayarak ana yemege devam etmek yemeginizi daha saglikli bir hale getirecektir. Restoraniniz yemek sonrasi tatli veya meyve seçenegi sunuyorsa geç saatlerde tüketilecek bu ögün hakkinizi meyveden yana kullanmalisiniz.

 Yeni yilda kendinize yapacaginiz bir iyilik de hayatiniza fiziksel aktivite katmak olsun. Günlük hayatin getirdigi hareketsizlikten, hareketli bir yasama adim atma karari verin. Her gün bir önceki günden biraz daha fazla yürüyün, hedefiniz günlük 10 000 adim atmak olsun.