Malatya Sonsöz Gazetesi – Malatya'nın En Çok Okunan Gazetesi - Malatya Haber
HV
02 TEMMUZ Cumartesi 21:14
Advert

Advert

Kırkgöz’den Tohma Şehit Gaffari Güneş Köprüsü’ne… (2)

Nurettin Bay
Nurettin Bay
Giriş Tarihi : 12-02-2021 15:01

Yaşadığım bölgenin seksenli yıllar gündeminin baş maddelerinden biri hiç şüphesiz Sivas yoluydu. Herkes birçok şeyi merak ediyordu… Barajda su tutulduktan sonra ne olacaktı?  Yeni köprünün bazı yerleşim birimlerine uzaklığı, o yerleşim merkezlerinin güzergâhlarının değişeceği, baraj sularının iklim üzerinde oluşturacağı etkiler konuşuluyordu. 

Hepsi bir bir gerçekleşti. Yeni köprü seksenli yılların ortalarında hizmete açıldı. Kırkgöz köprüsü, Sinanlı Köyü, Eğribük Köyü, Korucuk ziyaretgâhı sulara gömüldü (Hasan Basri Hazretlerinin Makamı) Tohma Deltası ve Fırat’ın verimli yatağı baraja kurban edildi.

Karakaya Barajı Türkiye’nin ikinci büyük barajı. Ülkeye çok önemli miktarda elektrik üretiyor. Malatya’nın iklimini minimal da olsa değiştirdi. Malatya’ya deniz geldi. Balık bile ihraç eder olduk. Teknelerimiz, gemilerimiz oldu. Vesaire, vesaire. Ancak bana soracak olursanız ben hiçbirini ne onbinlerce yıllık yatağında akan Fırat’ın doğallığına, ne de 4 asırlık Kırkgöz Köprüsü’ne değişirim.

Ancak ne çare…

Çağ değişiyor, ihtiyaçlar farklılaşıyor. Ehem mühim meselesi… Eskilerin deyimi ile “Ehemi mühime tercih etmek” gerekiyor. Biz de tüm bu yapılanları ‘ehem’ mesabesinde görüyor, değişen çağa ‘eyvallah’ çekiyoruz.

Son bir ay içerisinde Malatya’nın üç ‘ehem’ meselesinde önemli gelişmeler oldu. Kömürhan Köprüsü tamamlandı, Tohma Köprüsü hizmete açıldı, yeni havaalanı terminal binasının temeli atıldı.

Üç önemli projenin ikisi karayolu, biri havayolu projesi. Malatya ilk iki proje ile hem batı-doğu istikametinde hem de kuzey-güney istikametinde daha konforlu bir ulaşım imkânına kavuştu. Darısı terminal binasının başına…

Karayolları demişken…

Kuzey Çevreyolu’na dikkat çekmezsem ne ben rahat ederim ne de okuyucularım beni mazur görür.

O yol bitmediğinden diğerlerinin fazlaca anlamı olmuyor. Malatya hâla hangi yönden ile girerseniz girin şehrin ortasından geçmeden başka bir noktaya ulaşmanızın imkansız olduğu bir kent.

Evet, bu iktidar Malatya’ya çok şey yaptı.

Evet, Malatya bu iktidar döneminde büyükşehir oldu.

Evet, Malatya belediye hizmetlerinin başarıyla yürütüldüğü bir il.

Evet, Malatya, artık hem bir tarım hem bir sanayi şehri.

Evet, Malatya sadece kayısısı ile dahi dünya genelinde tanınıyor.

Evet, Malatya iki devlet üniversitesi olan nadir illerden.

Hepsi için teşekkür ediyorum. Da….

Halkayı, Çevreyolu ile bütünlemek gerekmiyor mu?

Bu yolun serüveni çok uzamadı mı?

Şehir merkezindeki trafik yoğunluğunun önemli nedenlerinden biri bu yolun eksikliği değil mi?

Yeni Tohma köprüsünü yazmışken bir konuya daha değinmeden yazıyı bitirirsem çok ayıp etmiş olurum. Şehit Gaffari Güneş. Hani, Nusaybin’de hain terör saldırısında Malatya’nın plakası yaşında(44)  kurban verdiğimiz Mardin Emniyeti Terörle Mücadele Şube Müdürü hemşehrimiz… Allah rahmet eylesin. Ruhuna birer fatiha okuyalım, ne dersiniz?

İsmini, Tohma Köprüsü’ne verenlere de sonsuz teşekkürler…

 

 

 

 

YORUMLAR