Malatya Sonsöz Gazetesi – Malatya'nın En Çok Okunan Gazetesi - Malatya Haber
HV
01 TEMMUZ Cuma 17:46
Advert

Advert

DERDİM VAR . . .

Zeynep Önel
Zeynep Önel
Giriş Tarihi : 20-05-2022 12:23

“Kitap al , kitap oku ” kampanyaları neden yapılıyor?

Bu kitapları satarak kitap okuma alışkanlığı sevdirilir mi?

Bu sorular artık benim omzuma yük olmaya başladı .

Dert ediniyorum bunu kendime . 

Geçenlerde okuduğum bir yazı beni çok etkilemişti.

Birleşmiş  milletler insani gelişim raporunda kitap okuma oranında Türkiye , 173 ülke arasında  86. sırada .  Japonya’da  kişi başına düşen  sayısı yılda 25, Fransa’da 7, Türkiye’de ise yılda 12 bin 89 kişiye 1 kitap düşüyor.  Türkiye’de  yükseköğrenim görenlerin oranı 1965’e göre 14 kat arttı; ama yükseköğrenim mezunlarının kitap okuma oranı 1965’in de altında kaldı.

İşte bu bilgi yetmez mi dertlenmeye .

Toplum da kitapla ilgili manzaraya bakarsak yakındığım durumun ne kadar doğru olduğunu görüyoruz.

 Sanki üniversite okuyunca çok kitap okunuyormuş ya da çok fazla bilgi sahibi olunuyormuş gibi bir hava da var bu da yanlış .

Yukarıda verdiğim nesnel bilgi aslında toplumda bazı şeylerin ne kadar da yanlış anlaşıldığına belge nitelikte.

Rakamlar, oranlar ,kıyaslamalar defalarca gözümüzü büyülemiştir.

Oysa büyülenecek hiçbir şey yok.

Çünkü okuyan yok, bilen yok.

Oysa bizim bütün kuşaklarımız ilkokuldan başlayarak “ KİTAP OKU, KİTABI SEV” kampanyalarıyla , hatta okumaya zorlanarak yetişmiştir.

Ama ne oldu peki?

Okuma alışkanlığı hala yerleşmedi, böyle giderse de yerleşmeyecek!

Ama ne hikmetse de konu açılınca “ Eğitim şart, eğitim önemli” diye herkes veryansın eder.

Neyse uzatmadan söyleyeyim…

Meselesi olmayan insanlar , meselelerini tartışamayan toplumlar kitap okuma alışkanlığı edinemezler.

Böyle de giderse bu dert de bize yeter. . .
 

YORUMLAR