Sağlık
Giriş Tarihi : 12-06-2012 12:01   Güncelleme : 12-06-2012 12:01

YAZ SICAKLARI MIDENIZI BOZMASIN

Çogunlukla hafif ve serinletici gidalarin tercih edildigi yaz aylarinda midenin dinlendirildigi düsünülse de buzlu içeceklerin tüketimindeki artis, gelisi güzel beslenme ve uyku düzenindeki bozukluklar mide sikâyetlerine neden olabiliyor

YAZ SICAKLARI MIDENIZI BOZMASIN

Çogunlukla hafif ve serinletici gidalarin tercih edildigi yaz aylarinda midenin dinlendirildigi düsünülse de buzlu içeceklerin tüketimindeki artis, gelisi güzel beslenme ve uyku düzenindeki bozukluklar mide sikâyetlerine neden olabiliyor. Diyarbakir Hastanesi Iç Hastaliklari Bölümü’nden Uz. Dr. Mustafa Bostanci, yaz aylarinda mide sorunlarina neden olan beslenme sekilleri hakkinda bilgi verdi ve mide sagligi için önerilerde bulundu.

Yaz aylarinda yapilan beslenme hatalari mide sagligini tehlikeye atiyor

·         Yaz sicaklari nedeniyle uygun kosullarda saklanmayan besinlerin daha kolay bozulmasi ve bunlara bagli gida zehirlenmeleri nedeniyle; ishal ve hazimsizlik gibi sorunlar daha sik görülmektedir.

·         Tatil öncesi yaza daha formda ve kilo vermis olarak girme kaygisi ile yapilan dengesiz diyetler; hazimsizlik, ülser, gastrit ve reflü gibi hastaliklara yol açabilir.

·         Yazin geç saatlere kadar ayakta kalma ve uyku saatlerinin degismesi, gece geç saatlerde yeme yemek aliskanliklarini da beraberinde getirmektedir. Uyumadan çok kisa bir süre önce yenen yemekler; hazimsizlik ve reflüye neden olabilir.   

·         Artan hava sicaklari nedeniyle sivi alim ihtiyacinin artmasi ile vücudu serinlettigi düsünülen gazli ve buzlu içeceklerin kontrolsüz olarak tüketimi; hazimsizlik, gastrit, reflü gibi sikayetlere yol açabilir.  

Yazin sivi tüketimi artirilmali

Yaz sicaklarinda; bebekler, yaslilar ve kronik hastaligi olan kisilerin susuz kalmamasi ve sicaktan korunmasi gerekir. Asiri sicaklarda bedensel aktivite ile çalismak zorunda kalanlarin sivi ve elektrolitler yönünden sebze, meyve agirlikli beslenmeleri ve susuz kalmamalari çok önemlidir.   

Mide sagliginizi korumak için bu önerilere kulak verin!

·         Bilinçsiz ve dengesiz beslenerek diyet yapmayin, susuz kalmayin. Diyetisyeninizin önerilerine uyun.

·         Az az, sik sik ve iyi çigneyerek yemek yiyin. Sofradan tam olarak doymadan kalkin. Yatmadan önce yemek yemeyin.  

·         Asiri soguk, sicak, baharatli, yagli yiyecek ve içeceklerden uzak durun.

·         Sigaradan uzak durun.

·         Genel temizlik ve hijyen kurallarina özen gösterin.

·         Kronik rahatsizliklariniz varsa özel diyetinizi ihmal etmeyin ve ilaçlarinizi düzenli olarak alin.

·         Stres ile basa çikma yollarini deneyin, düzenli bedensel aktivite yapin, gerektigi kadar dinlenin.   

·         Tüm bu önlemlere ragmen mide sikâyetleriniz devam ediyorsa, geç kalinmadan uzman bir hekimden yardim alin.