Yazar
Giriş Tarihi : 07-07-2017 00:00   Güncelleme : 07-07-2017 00:00

YAZ AYLARINDA BESLENME

YAZ AYLARINDA BESLENME

Isinan havalarla birlikte beslenme düzenimizde de degisiklikler yapmamiz gerekmektedir. Artan sicakliklar özellikle vücudunuzda sivi kaybina neden olmaktadir. Gün içerisinde 2- 2.5 litre su tüketimi dikkat edilmesi gereken ilk noktadir.

Ara ögünler de sebze ve meyve tüketilmelidir. Ara ögünler metabolizmaniziz çalismasina katki saglayacaktir. Sicak havalarda kizartmalardan ve fazla yagli yiyeceklerden uzak durmak gerekmektedir. Sicak havalarda yagsiz veya az zeytinyagi içeren yemekleri tercih etmek gerekmektedir.

Et tüketiminde eti izgara veya firinda pisirerek tüketmek gerekmektedir. Sicak havalarda beyaz et tüketiminede agirlik verilmelidir. Ve etlere ilave teraygi gibi yaglar eklenmemelidir.

Ekmek tüketimine dikkat edilmesi gerekmekle birlikte porsiyon kontrolünün yani sira tam bugday ekmegi, tam tahilli ekmek gibi ekmekler tercih edilmelidir.

Sivi kaybina bagli olarak tuz tüketimi azaltilmalidir. Ve abur cubur ürünlerin tüketimi ise sinirlandirilmalidir.

Yazin en sik tüketilen yiyeceklerden biri olan dondurma da tüketimine dikkat edilmesi gereken  bir baska besindir. Dondurmanin kalorili bir tatli oldugu unutulmamalidir.

Havanin geç kararmasina bagli olarak aksam yemekleri çok geç saate birakilmadan tüketilmelidir.

Bu mevsimde özellikle soguk çorbalar, sebze yemekleri, yogurt, cacik, komposto, salata ve benzeri yemekler yazin bol bol tüketilmelidir.