Genel
Giriş Tarihi : 15-03-2021 10:55   Güncelleme : 15-03-2021 10:55

Vatandaş Kargo Şirketlerinden Şikâyetçi!

Alışverişin artık daha çok sanal ortamda yapıldığı pandemi sürecinde kargo şirketlerine büyük bir sorumluluk yüklendi ve normal iş yükünü bu süreçte arttıran kargo şirketleri bu noktada bazı aksaklıklarla sık sık gündeme geldi.  Özellikle kargonun teslim edilmesi noktasında şikâyetçi olan vatandaşlar, “Eleman eksiği varsa eleman alımına, araç eksiği varsa araç alımına gidilmeli ama teslim edilecek kargo yerine muhakkak ulaşmalı. Kargo şirketi özellikle ücretsiz olan kargolarda da teslimatı yerinde yapmalı.” dedi

Vatandaş Kargo Şirketlerinden Şikâyetçi!

İzolasyon ve pandemi dönemiyle birlikte evlerde kalmaya başlayan tüketiciler, online kanallar üzerinden ihtiyaçlarını karşılamaya başladı. Bir nevi insanların tüketim alışkanlıkları değişime uğradı. İnsanlar alacaklarını alabilmek için ilgili sitelerden sipariş verirken bu noktada aracı konumunda olan kargo şirketleri de ilgili ürünün teslimatı noktasında önem arz etti. Bu noktada üstlerine büyük bir sorumluluk binen kargo şirketleri kimi zaman aksaklıklarla karşı karşıya kaldı.  Bu aksaklıklardan biri de teslimatın yerinde yapılmaması.  Pandemiden öncede ara ara bu konuda gündeme gelen kargo şirketleri pandemi sürecinde de aynı konu ile gündeme taşınmakta.  Kargolarının tesliminin yerinde yapılamadığını dile getiren vatandaşlar şikayetlerini şu şekilde dile getirdi:“  Her kargo şirketi kendi içinde değerlendirilmeli aslında kimi işini hakkeden çok iyi yaparken kimi de umursamıyor kimi de çıkarını gözetiyor.  Buda bizleri zora sokuyor. İnternet alışverişi bu süreçte arttı bizler internet üzerinden alışveriş yapıyoruz ürünler kargoya veriliyor sonra bize teslim edilmesi gerekirken bazen edilmiyor. “Adreste yoktunuz, adresten dönen kargonuz var” yada “adrese teslim etmiyoruz” veya bazı kırsal alanlarda da “biz oraya hizmet etmiyoruz maalesef” sözleriyle karşı karşıya kalıyoruz.  Elin sonun kendimiz ilgili kargo şirketine gidip kendimiz ürünümüzü alıyoruz.  Bu da ek masraf demek bize. Bu noktada kargo ile anlaşmalı alışveriş siteleri olsun kargo işletme yetkilileri olsun gerekli çözümü sunma ve uygulama konusunda harekete geçmeli. Eleman eksiği varsa eleman alımına, araç eksiği varsa araç alımına gidilmeli ama teslim edilecek kargo yerine muhakkak ulaşmalı. Kargo şirketi özellikle ücretsiz olan kargolarda da teslimatı yerinde yapmalı. Çoğu zaman bakıyoruz kargo ücretsiz diye kargo şirketi teslim etmeye gelmiyor “ürünü gelip buradan alın yoksa kargonuz geri gönderilecektir” diyor. Bu konuda ticaret bakanlığı da harekete geçmeli. Kargocu demek teslimatı yerinde yapmak demektir. Biz eğer bu konuda ses etmezsek bu böyle sürüp gidecek.”

 

Hanife Yiğit Özel Haber