Malatya
Giriş Tarihi : 22-08-2013 10:53   Güncelleme : 22-08-2013 10:53

Vagon fabrikasi cezaevi olmayacak

AK Parti Merkez Karar ve Yönetim Kurulu (MKYK) üyesi Malatya Milletvekili Öznur Çalik, vagon onarim fabrikasina yönelik olarak, “Adalet Bakanligina 2 yilligina kiralanmasi yoluyla burasinin yari açik cezaevi olmasi hususu üzerinde çalismalar baslatilmisti. Kamuoyundan ‘vagon onarim fabrikasi cezaevine dönüstürülecek’ algisinin önüne geçilmesi adina bakanlik çalismalari durdurdu” dedi.

Vagon fabrikasi cezaevi olmayacak
 

CAN SIKTI

Malatya'da atil bekleyen Akçadag Vagon Onarim Fabrikasi (VOF) kaderini arar oldu, ha satildi ha satilacak derken elde kalan fabrika, kamuoyunun dikkatinden kaçmadi. Ulastirma Bakanligi’na ait iken, vergi borçlari nedeniyle Maliye Bakanligi’na devredilen, ardindan özellestirme kapsamina alinabilmesi için tasfiye halindeki Sümer Holding’e verilen fabrika can sikmayi sürdürdü.

Milletvekili Öznur Çalik, il baskan yardimcisi Hakan Kahtali ve  TCDD 5’inci Malatya Bölge Müdürü Üzeyir Ülker’le bir araya geldi, çalismalar hakkinda genis bilgi aldi. TCDD 5’inci Bölge Müdürlügü hizmet binasinda toplanti salonunda bölge müdürü Üzeyir tarafindan Çalik’a çalismalara dönük brifing verildi.

ÇOK ÇALISTIK AMA

Bir gazetecinin vagon onarim fabrikasiyla ilgili sorusuna Çalik, su karsiligi verdi: “Biz burayi Basbakanlik Özellestirme Idaresi Baskanligi kanaliyla 3 kez satisa çikarttik, maalesef alan olmadi. Her seyi siyasilerden ve bürokratlardan beklenilmesi pek dogru degildir, üzerimize düsen görev; bu alanin ticarilestirilmesi için zemin hazirlamak, bürokrasiyi azaltmaktir. Bunun disinda bu konuda pek müdahil olamiyoruz, kamuoyu, buranin yerli ya da yabanci yatirima açilmasi için çalisma yürütülmesini istedi. Ancak yurt içinden alici bulunamadi, özel gayretlerle yurtdisindan firmalar sehre çagrildi ama olmadi, özel sektör bu alana el atarak, yatirimini bu alana yönlendirilmelidir. Biz siyasiler olarak gereken destegi veririz” dedi.

ÇALISMA DURDURULDU

Çalik, vagon onarim fabrikasina yönelik olarak, “Adalet Bakanligina 2 yilligina kiralanmasi yoluyla burasinin yari açik cezaevi olmasi hususu üzerinde çalismalar baslatilmisti. Kamuoyundan ‘vagon onarim fabrikasi cezaevine dönüstürülecek’ algisinin önüne geçilmesi adina bakanlik çalismalari durdurdu” diye konustu.

AK Parti iktidarlarinin son 10 yilda demiryollarina önem verdigini söyleyen Milletvekili Çalik, 2023’e kadar hizli trenin Malatya’ya gelmis olacagini aktardi.

TCDD Malatya bölgesi lokomotif bakim atölyesine 6 milyon lira ödenek temin ettiklerini bildiren Milletvekili Öznur Çalik, hem Malatya hem de Elazig organize sanayi bölgelerinden yüklerin trenlerle tasinacak olmasinin önemini dile getirdi.

TCDD 5’inci Malatya Bölge Müdürü Uzeyir Ülker, yol yenileme çalismalarinin sürdügünü söyleyerek, 2014 sonuna kadar yol probleminin bitecegini aktardi.

Basta Malatya olmak üzere organize sanayi bölgelerinden yük tasimaya daha agirlik vereceklerini bildiren Ülker, “Malatya’nin kuru kayisisini Iskenderun limanina 8-9 saatte ulastiracagiz” dedi.

Makinist sikintisi çektiklerini dile getiren Ülker, gelirin gideri karsilama oraninin 2011’de yüzde 37 iken, 2012’de yüzde 44’e çiktigini aktardi.

14 ay mavi trenin çalismadigi dönem dahil yolcu sayilarinin yüzde 14 azaldigini söyleyen Ülker, mavi trenle yolcu sayilarinin arttigini, yolcu sayisinin arttirmak için da çabalarinin sürdügüne dikkati çekti.

Ülker, Malatya bölgeye bagli 12 ilde bin 483 kilometre aginda 2 bin 650 civarinda personelle hizmet verdiklerini dile getirdi.