Yazar
Giriş Tarihi : 08-06-2017 00:00   Güncelleme : 08-06-2017 00:00

ÜNIVERSITE SINAVINA GIRECEK ÖGRENCILER IÇIN BESLENME ÖNERILERI

ÜNIVERSITE SINAVINA GIRECEK ÖGRENCILER IÇIN BESLENME ÖNERILERI

Sinav öncesi dogru beslenme, sinav sirasinda ki basarinin artmasinda ve konsantrasyonun yüksek kalmasinda büyük bir önem tasimaktadir.

Sinavdan bir gün önce ki aksam özellikle yasanan strese veya heyecana bagli olarak uyku problemleri yasanmaktadir. Hazirlik döneminde birçogunuzun siklikla tüketmis oldugu çay, kahve, kola gibi kafein içerikli içecekler de hem uykunuzun gelmemesine hem de bu içeceklerin uzun süreli tüketimine bagli vücuttaki stresin daha da artmis olmasina neden olabilmektedir. Sinavdan önceki gece uyumadan önce içeceginiz ilik bir bardak süt veya papatya çayinin sizi rahatlatici ve daha rahat uyumanizi saglayacak bir etkisi olacaktir.

Sinav öncesi dikkat edilmesi gereken bir noktada artik sinava son günler kala disarida yemek tüketimine son verilmesi ve bozulma, zehirlenme riski yüksek olan gidalarin beslenmede tercih edilmemesidir.  Yine sinava günler kala tatli ihtiyacinin yüksek karbonhidratli serbetli tatlilar yerine sütlü tatlilardan veya kuru meyvelerden saglanmasi önerilmektedir.

Sinava yüksek konsantrasyonla gitmek için ise sinav sabahi kahvalti yapmak temek kuraldir. Strese bagli istah kaybi yasiyor olsaniz da unutmayin ki kahvalti sinavdaki basarinizi arttiracak bir faktördür. Kahvalti yapmadiginiz durumlarda dikkat daginikligi, halsizlik, kan sekerinin düsmesi gibi sorunlarla karsi karsiya kalabilirsiniz.  Iyi bir kahvalti yapmanin yolu ise sinav kahvaltisinda tüm besin gruplarindan tüketmeye özen göstermektir. Kahvaltida içeceginiz bir bardak sütün yaninda 1 haslanmis yumurta, 2-3 dilim peynir, 2 tane ceviz, taze sebze ve meyve 2-3 dilim tam bugday ekmegi saglikli bir kahvalti seçenegi olmaktadir.

Sinav sirasinda heyecaninizi alacak düsüncesiyle fazla miktarda seker ve türevlerinin tüketilmesi de kan sekerinizin hizla yükselip hizla düsmesine neden olacagindan önerilmemektedir. Ara ara birkaç yudum su içmeniz sinav sirasinda ki beslenmeniz için yeterli olacaktir. Sinava girecek tüm           ögrencilere basarilar dilerim..