Malatya
Giriş Tarihi : 08-11-2017 17:52   Güncelleme : 08-11-2017 17:52

Trambüste Yeni Hat Müjdesi

Malatya’nin trafik sorununu degerlendiren Büyüksehir Belediye Baskani Ahmet Çakir, alinan önlemlerle birlikte belli saatlerin disinda kentte trafik sorunu olmadigini söyledi. Trafigin rahatlamasi için 23 tane trambüsün hizmet verdigini vurgulayan baskan Çakir, Karakavak ve Tecde bölgesini de içine alacak yeni trambüs hatti müjdesini verdi

Trambüste Yeni Hat Müjdesi

 >> Hanife Sari (Özel Haber )

Malatya trafiginin eskiye nazaran daha iyi bir noktada oldugunu vurgulayan Büyüksehir Belediye Baskani Ahmet Çakir konuyla ilgili: “Göreve geldigimiz 2009 yilinda Malatya’mizda 80 bin civarinda bir araç vardi. Suan bunun üzerine 100 bin araç daha eklendi, bu da iki katindan fazla araç sayisi demek.  Böyle bakildigi zaman mevut sehirde de ciddi anlamda bir trafik sorunu vardi. 2009’ da da en büyük sorun trafik sorunuydu ve adaylar bunun üzerine projelerini açikliyordu. Neticede bizim almis oldugumuz düzenlemeler ve çalismalar sayesinde ciddi manada kentte çok daha ileri boyuta ulasan bir trafik sorunu yok, kismen belli saatlerde yogunlasiyor. Belli saatler haricinde ilimizde bir trafik sorunu var diyemeyiz. Sifira indirmek mümkün degil, gerçekten dünyanin en gelismis ülkesine bile gitseniz ülkemizin en gelismis sehrine de gitseniz hepsinde trafik yogunlugu bizden daha ileri safhada. Belli noktalar haricinde trafikte sikisma yok bunu söyleyebilirim.  Bu sikisan yerler Malatya’mizin sadece merkezi kapsayan iki ilçesi. Kentin 10’ da birini kapsayan bir bölge bu. Bu da Sitmapinari bölgesi, Kanalboyu bölgesi, Battalgazi kavsagi ile Dedekorkut kavsagi.  Bu kavsaklar disina çiktigimiz anda trafigin tikandigi noktasinda bir sey söyleyemeyiz. Bunun temelinde bizim yapmis oldugumuz ulasim planlamalari var. 2010 yilinda bir ulasim planlamasini hayata geçirdik trafige kapali alanlar olusturuldu, tek yönler olusturuldu. Daha dogrusu alt geçitlerle üst geçit çalismalari bir yandan devam etti. Alt merkezler olusturulmak üzere her bölgeyi kendi içerisinde bir çok ihtiyacini karsilayabilecek merkezlerin olusmasi için çaba sarf ediyoruz. Tecde, Karakavak,  Fahri Kayahan bölgesini içerisine alan bölgede bir alt merkezinin olusmasi lazim. 2. bir alt merkez Barguzu, Yakinca bölgesini kapsamali.  Bunlar bizim hedefimiz arasindaydi ve bunlari basarabildigimiz için zaten sehirdeki araç sayisi 2 katindan fazla artmasina ragmen bu trafik sikisikliginda sabit gitmesini saglayabildi.

KUSAK YOLLARI NEFES ALDIRACAK

Dolaysiyla yine bu noktalarda açacagimiz 2 kusak yolu çok önemli. Güney kusak yolu bu ciddi manada trafik yükünü alacak kentsel dönüsüm alanlari rahatlayacak. Oradaki olusacak yeni nüfusun getirecegi trafik yogunlugunu ortadan kaldirmis olacak.  Bir digeri de çevre yolunun altinda. Tabi güney kusak yolu Çösnük bölgesini rahatlatacak.  Çevreyolu alti, Orduzu bölgesini, Göztepe, Tandogan bölgeleri, Çösnük’ten yukari  bütün  Beydagi yamaçlarindaki trafik akisinin  kentin farkli bölgelerine dagilmasi noktasinda  ciddi bir  rahatlamayi saglayacak. Kuzey kusak yolu da yine Çösnük’ten baslayarak Battalgazi, Orduzu, Hanimin Çiftligi’nden kente gelen trafigin kuzey kusak yoluyla farkli noktalara daha rahat ulasimini saglamis olacagiz.  Orada yine hizmet gruplarinin, mezarliklarin orda olmasi,   oto galericilerimizin yas sebze ve meyve satan halimizin orda olmasi o bölgeyi ve sanayi bölgesini, Sitmapinari,  Emeksiz kavsaklarini kismi oranda rahatlatmis olacak. Dolayisiyla trafige sadece trafik olarak bakmamak lazim kentin gelisimini açmak ve alt bölgeler olusturmak bir de her bölgeyi  güçlü yapabilmek gelistirebilmek  önemli.

YESILTEPE’DE MODERN YERLESIM MERKEZLERI

Yani biz bir yandan Yesiltepe bölgemizi 9 mahallemizle birlikte bir alt merkeze dönüstürebilmek, kendi içinde gelismis modern bir semt olusturabilmeyi hedefliyoruz. Tabi bir uygulamayla bu yeterli degil orada açacagimiz caddeler kültürel ve sosyal donati alanlarinin gelistirilmesi de o bölgede yasayan insanlarin kendi bölgesinde ihtiyaçlarini karsilayabilecekleri ticari ve özel sektör de tesvik edebilecek yatirimlarla birlikte alanlari olusturmak. Bu gelismeleri biz ciddi oranda sagladik. Her bölgenin ayni anda kalkinmasiyla da bunu görebilirsiniz. Aslinda bu çalismalarimizla birlikte trafigi de rahatlatmis oluyoruz” ifadelerini kullandi.   

“KARAKAVAK BÖLGESINI, TECDE BÖLGESINI IÇINE ALABILECEK HATLARI OLUSTURACAGIZ”

Trafigi büyük ölçüde rahatlatan trambüs ile ilgili önemli açiklamalarda bulunan Baskan Çakir : “Trambüs ciddi manada Malatya’nin kent algisinda farkli bir algi olusturdu. Son derece konforlu göze hos gelen güvenilir bir ortamda hemserilerimize yolculuk imkani sunuyor. Üniversite ile MASTI arasinda ilk etapta 17-18 kilometrelik bir alandi. Simdi bunu 22 kilometreye çikardik tek tarafli toplamda da baktigimiz zaman iki tarafli kullanildigi için 40 kilometrelik bir hatta suanda 23 tane 25 metrelik trambüs araçlarimiz hizmet veriyor.  Biz Karakavak bölgesini, Tecde bölgesini de içine alabilecek hatlari olusturacagiz. Bu toplu tasimayi tesvik konusunda da insanlar trambüsü  daha çok tercih ediyor.   Bu çalismayi ulasim plani çerçevesinde düsünüyoruz” diye konustu.