Yazar
Giriş Tarihi : 15-12-2016 00:00   Güncelleme : 15-12-2016 00:00

TIRNAK ÇATLAKLARINDA BESLENME

TIRNAK ÇATLAKLARINDA BESLENME

Tirnak yapisindaki bazi degisiklikler tirnakta çatlama ve kirilmalara neden olabilir. Tirnak çatlamasi sik görülen ve birçok nedene bagli olarak gelisebilen bir saglik sorunu olmasinin yani sira çogu zaman düzensiz ve yetersiz beslenme kadin ve erkekler de tirnak çatlaklarina neden olabilmektedir. Beslenmenizde vitamin ve mineralleri yeterli miktarda almak tirnaklari güçlendirerek, kirilmasini ve çatlamasini önler.

Saglikli tirnaklar için en önemli protein keratindir. Beslenme ile protein ihtiyacini karsilamak için et, yumurta gibi besinlerin beslenmenize eklenmesi gerekir.

B12 vitamini eksikligi tirnak çatlaklarina neden olabilir. Yumurta, mercimek, ispanak, muz gibi besinleri tüketerek B12 ihtiyacinizi karsilayabilirsiniz. B12 içeren besinler beslenme de mutlaka yer almalidir.

Vücutta A vitamini eksigi olmasi proteinlerin islenmesini zorlastirir. Havuç, patates, süt ürünleri A vitamini içeren besinlerdir. A vitamini içeriginde bulunan retinoid tirnak çatlaklarini önlemektedir.

Beslenmede çinko eksikligi tirnaklarda kiriklarin yani sira tirnakta görsel bozukluklara da neden olabilir. Yulaf, susam gibi besinler beslenmemizde pratik olarak kullanilabilecek çinko içeren besinlerdir.

Tirnak kirilmasinin bir diger nedeni vücuttaki demir eksikligi olabilir. Koyu yesil yaprakli sebzeler ve kirmizi et demirin iyi kaynaklaridir.

 Beslenme de tam tahil ürünlerinin de arttirilmasi tirnak çatlamalarinda olumlu etkiler saglar. Tam tahil ürünleri biotin içerigi ile tirnaklarin yapisini güçlendirir.

Özellikle kis aylarinda sik karsilastigimiz bir sorun olan D vitamini eksikligi tirnak çatlaklarinin sik karsilasilan bir diger nedenidir. D vitaminin yetersiz olmasi vücutta kalsiyumun kullanimini azaltir. Bu durum tirnak sagligi açisindan istenmeyen çatlaklara neden olabilir.

B 6 vitamini ve omega 6 yag asitleri içeren uskumru, somon, karnabahar, ceviz gibi besinler tirnaklari güçlendirir.

Vücut sivi miktari da tirnak kirilmalarinin bir baska nedeni olabilir. Yeterli miktarda su tüketmek sagligimiz için son derece önemlidir.