Sağlık
Giriş Tarihi : 26-01-2017 15:39   Güncelleme : 26-01-2017 15:39

Tatildeki Çocuklarda Obezite Riski!

Okullar yariyil tatiline girdi, çocuklarda beslenme ve fiziksel aktivite iki haftaligina da olsa degisiyor. Özellikle havalarin sogumasi ile beraber artan hareketsizlik ve karbonhidrat tüketimi ile agirlik artisi olabilecegine dikkat çeken uzmanlar, ailelere saglikli karbonhidratlardan olusan atistirmaliklari öneriyor

Tatildeki Çocuklarda Obezite Riski!

Okullarin yariyil tatiline girmesi ile birlikte çocuklarin tatil dönemindeki beslenmesi ile ilgili ailelere önerilerde bulunan Üsküdar Üniversitesi NPISTANBUL Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmani Gizem Köse,  Öncelikle çocuklarin grip salginindan korunmasi için günde 3 meyve tüketmeleri gerektigini vurgulayarak, bu meyveleri de ikisi taze biri ise kuru meyve seklinde tüketilmesini öneriyor. Hareketsizlige bagli olusabilecek kabizlik sorunu için ise sabah kahvaltilarinda kuru kayisi, hurma gibi kuru meyveler tüketilmesini, ara ögünlerde de hazir ürünler kullanmak yerine, evde yapilacak atistirmaliklarla çocugun bagisiklik sisteminin güçlendirilebilecegini belirtiyor. Gündelik beslenme sistemi için önerilerde bulunan Beslenme ve Diyet Uzmani Gizem Köse diger ögünler için önerileri su sekilde siraliyor;

1.      Öglen ve aksam yemekleri arasindaki uzun arayi karbonhidrat ve proteinden zengin bir ögünle renklendirilebilir. 

2.      Tahilli ekmekle yapilan peynirli sandviç, muz yaninda süt, ev yapimi meyveli kek yaninda süt, ev yapimi sütlü tatlilar gibi seçenekleri degerlendirilebilir. 

3.      Hazir alinan paketli toz karisimlar yerine nisastayi kullanarak evde sütlü tatlilar hazirlanabilir. Örnegin: 1 litre süt, 2 yemek kasigi nisasta, 1 yemek kasigi çavdar unu, 1 paket kakao ile saglikli bir ara ögün hazirlayabilir, çocugunuzun tatli istegini kalsiyum içeren bir ögünle avantaja dönüstürebilirsiniz.

Su tüketimi önemli…

Kis aylarinda en çok unutulanin su tüketimi olduguna deginen Beslenme ve Diyet Uzmani Gizem Köse, bu dönemde çocuklarda su tüketiminin azalmasina bagli sindirim ve dolasim sorunlarinin ortaya çikabilecegini vurguluyor. Beslenme ve Diyet Uzmani Gizem Köse çocuklarda su tüketimi için; “Yemeklerden önce ve yemek sirasinda su tüketmek istah kontrolüne yardimci olur. Suyu eglenceli hale getirmek için, içerisine nane, portakal kabugu, tarçin atarak hafif aromali hale getirip tüketimi saglanabilir. Önemli olan günde en az 1 litre su tüketimini saglayabilmenizdir” diyor.

Hareket Sart…

Hareketsizligin artmasinin kilo alimina neden olacagini belirten Gizem Köse yariyil tatilinde bol hareket öneriyor. Gizem Köse; “Günü daha hareketli hale getirmekte fayda var. Hava her ne kadar soguk olsa da çocuklar için birçok aktivite bulunuyor. Alisveris merkezlerindeki parklar, oyun salonlari, çocuklar için dizayn edilen merkezlere ulasmak artik çok kolay. Mümkün oldukça evde oturmadan hareketli zaman geçirmekte fayda var. Eger evde zaman geçirmek istenirse de televizyon, bilgisayar karsisinda degil daha hareket edilebilir aktiviteler tercih edilebilir. Çocugunuz hareketi sevmiyorsa besin tüketimini kontrol altinda tutmaniz gerekiyor. Fastfood tarzi besinleri tamamen hayatinizdan çikarmaniz çocugun beslenme aliskanliginin saglikli olmasina yarar. Bu nedenle disaridan yemek söylemek yerine beraber disari çikin hem hareket edin hem de fastfood tarzi besinlerden uzak durarak sosyal ve saglikli bir tatil geçirin”