Yazar
Giriş Tarihi : 19-01-2017 00:00   Güncelleme : 19-01-2017 00:00

TATILDE ÇOCUKLAR NASIL BESLENMELI ?

TATILDE ÇOCUKLAR NASIL BESLENMELI ?

Çocukluk dönemi iyi beslenme aliskanliklarinin kazanilmasi için gerekli en önemli dönemdir. Çocuklarin büyüme ve gelisme dönemlerinde beslenme büyük önem tasimaktadir. Yasam boyu sürecek beslenme aliskanliklarinin temeli ancak çocukluk döneminde atilir. Yapilan arastirmalar çocuklarin tatil döneminde daha çok kilo aldigini göstermektedir. Özellikle kilo problemi olan çocuklarin aileleri bu konuda kaygi duymaktadir. Çocuklarinizin tatil döneminde saglikli beslenmesi için öneriler;

Yariyil tatili çocuklarinizin düzeninin degistigi bir dönemdir. Bu dönemde çocuklar genel beslenme aliskanliklarinin disina çikabilirler. Öncelikle çocuklarinizi fast food gibi hazir gidalarla ödüllendirmeyin. Tatilde çocuklarin televizyon ve bilgisayar karsisinda geçirdikleri süre artmaktadir. Bu süreçte sagliksiz atistirmaliklar yerine çocugunuz için saglikli atistirmaliklar yapin veya ceviz, badem, meyve, taze sikilmis meyve sulari ile ara ögün yapmalarini saglayin. Ara ögünleri, çocugunuzun ana ögün saatinden hemen önceye almayin. Ana ögünler ve ara ögünler arasinda 2.5 – 3 saat olmasini saglamaya çalisin.

Çocugunuza sagliksiz besinler hakkinda bilgi verin, mutfak alisverisi yaparken de çocugunuzun da bilgilenmesini saglayarak sagliksiz ürünleri tüketmemesini saglamalisiniz. Ancak unutmayin ki çocugunuzun en büyük örnegi sizsiniz. Öncelikle siz dogru beslenerek ve hayatiniza hareket katarak çocugunuza örnek beslenme ve fiziksel aktivite davranisi sergilemelisiniz.

Çocugunuzun kilo problemi varsa, çocuga diyet yapmasi, az yemesi konusunda baski yapmamalisiniz. Çocugunuza destek olarak ve mümkünse bir diyetisyenden destek alarak çocugunuza saglikli beslenme aliskanliklari kazandirmaniz gerekmektedir. Çocuga dogru beslenme aliskanliklari kazandirma süreci yetiskinlerden daha uzun sürmektedir. Bir çocugun hayatina diyet kelimesini yerlestirmek ve aniden diyete baslamasini saglamak yerine hafta hafta  kazandirilacak, ani degismeyen beslenme aliskanliklari ile uzun vadede çocugunuzun genel beslenme aliskanliklarinin degismesini saglamak gerekir.

Tatilde çocuklarin uyku düzenleri de bozulmaktadir. Çocugunuzun çok geç saatlerde uyumasina müsaade etmeyin ve sabah kahvaltisini çok geç saatlerde yapmamasini saglayin. Kahvalti günün en önemli ögünüdür ve kahvaltida çocuk için gerekli yumurta , peynir , süt gibi besinler mutlaka yer almalidir.