Yazar
Giriş Tarihi : 13-04-2017 00:00   Güncelleme : 13-04-2017 00:00

TANSIYONU BESLENME ILE KONTROL ET

 Günümüz kosullarda yayginlasan sagliksiz beslenme aliskanliklari, stresli bir yasam, kontrolsüz tuz tüketimi tansiyon hastaligini tetiklemektedir

TANSIYONU BESLENME ILE KONTROL ET

 Günümüz kosullarda yayginlasan sagliksiz beslenme aliskanliklari, stresli bir yasam, kontrolsüz tuz tüketimi tansiyon hastaligini tetiklemektedir. Bugün birçok kisi yüksek tansiyon hastasidir ve genelde siklikla yüksek tansiyon durumunda limon tüketilmektedir. Ülkemizde her 3 kisiden 1'i tansiyon hastasidir ve tansiyon artik gençlerde de siklikla görülen bir hastalik halini almistir.

Türkiye tuz tüketiminde ilk siralarda yer aliyor. Günlük 5 grami geçmemesi tuz miktari Türkiye' de ne yazik ki kisi basina günlük yaklasik 18 gramdir. Özellikle tükettigimiz hazir ve islenmis ürünlerdeki tuz miktarini kontrol etmek gerekmektedir. Paket ürünlerin tüketimine bagli farkinda olmadan fazla miktarda tuz tüketiyor olabilirsiniz.

Yüksek tansiyon hastalarinin siklikla kullandigi besinlerden biride sarimsaktir. Yapilan akademik çalismalarda da sarimsagin tansiyon düsürücü etkisi ispatlanmistir. Sarimsak içerigindeki allisin maddesi ile tansiyon düsürücü etki göstermektedir.

Kirmizi pancar kan dolasimina olan etkisi ile tansiyonun düzenlenmesine katki saglamaktadir. Kirmizi pancarda bulunan nitrat, nitrik oksite dönüserek kan dolasiminin rahatlamasina katki saglamaktadir.

Kakao içerisinde bulunan, prosiniyadin ve spesifik flavanoller ACE enzim aktivitesini inhibe ederek kan basincinin düzenlenmesine katki saglamaktadir. Kakao içerigindeki magnezyum ile de kan basincini düsürücü etki göstermektedir.

Probiyotik besinlerden ACE- inhibitör aktivitesi etkisi ile tansiyonu düsürücü eti göstermektedir. Probiyotik tüketimi kan basincini düsürücü maddelerin vücutta salinimini arttirici etki göstermektedir.

Süt ve süt ürünlerinin de kalsiyum içerigi ile tansiyon düsürücü etki gösterdigi yapilan çalismalarda gösterilmistir.

Yüksek potasyum içeren Hindistan cevizi tüketimi, potasyuma bagli olarak damarlarin genislemesine ve tansiyonun düsmesine fayda saglamaktadir.

Son yillarda siklikla bahsettigimiz düsük glisemik indeksli besinlerin tercih edilmesi de tansiyon düsürücü etki göstermektedir. Düsük glisemik indeksli, yüksek posali bir beslenme tansiyonun düzenlenmesine katki saglayacaktir.