Yazar
Giriş Tarihi : 11-12-2016 00:00   Güncelleme : 11-12-2016 00:00

SINAV STRESINE BESLENMEYLE SON VERIN

SINAV STRESINE BESLENMEYLE SON VERIN

Sinav stresi, sinavlarda ki basariyi olumsuz etkileyen bir etmendir. Saglikli ve dengeli bir beslenme programi ile sinav stresini azaltmak mümkün. Stres durumunda vücutta bazi degisiklikler meydana gelir. 

Stres hormonlarinin vücutta uzun süre salinimi kronik stres durumu, bazi cilt hastaliklari, endokrin bozukluk ve hipertansiyon gibi saglik problemlerine neden olabilmektedir. Beslenme ile stres durumu arasinda ki iliski; bazi besinlerin stres hormonlarinin salinimini arttirirken, bazi besinlerin vücutta stres durumuna karsi direnç olusturuyor olmasidir. Özellikle çay, kahve, kola gibi kafein içeren içecekler stres hormonlarinin salinimini arttirdigi için özellikle stres durumunda bu besinlerin tüketiminin sinirlandirilmasi gerekmektedir.  Stresi azaltmak için yeterli ve dengeli beslenme olumlu bir etki saglayacaktir.

Sinavlarda basariyi arttirmak, hafizayi güçlendirmek ve stresi en aza indirmek için dogru beslenmeniz gerekir.  B vitaminleri ve C vitaminleri vücudun strese karsi direncini arttiran vitaminlerdir.  Mevsim meyvesi olan portakal  C vitamini içerigi ile strese karsi direnci arttiran bir meyvedir.  Asiri karbonhidrat ve seker tüketiminden kaçinilmalidir. Seker tüketimi kan sekerinde düzensizliklere yol açarak, dikkat daginikligi ve uyku hali olusmasina neden olur. Sekerli besinler yerine kuru meyveleri veya sütlü tatlilari tercih edebilirsiniz. Düzenli ögün tüketmek hafizayi güçlendirme de önemli bir yere sahiptir. Açlik süresinin uzamasi dikkat eksikligine neden olur. Ara  ögünlere ceviz, findik, badem  gibi yagli tohumlar ekleyerek vücudunuz için gerekli vitamin ve mineral ihtiyacini destekleyebilir, dikkat ve basarinizin artmasini saglayabilirsiniz. Günün en önemli ögününün kahvalti oldugu unutulmamalidir. Kahvalti yapmak basari ve konsantrasyonu olumlu etkiler. Kahvaltida tüm besin gruplarinin bulunmasina önem göstermenin yani sira kahvaltiniza 2-3  tam ceviz eklemek faydali olacaktir. Beslenmenizde mutlaka besin çesitliligi olmalidir. Yag içerigi yüksek besinler vücudu agirlastirir. Sinava hazirlik sürecinde yag içerigi yüksek besinleri tüketmemek gerekir.  Su tüketimi stres durumunda olusan toksinlerin atilmasini saglar, günde en az 2 litre su tüketilmelidir.

Çalisma döneminde motivasyonu arttirmak, stresi azaltmak için et, süt, yogurt, yumurta, kuru baklagiller, sebzeler, meyveler ve tahil ürünleri beslenmenizde mutlaka yer almalidir.