Manşet
Giriş Tarihi : 29-08-2018 21:00   Güncelleme : 29-08-2018 21:00

Sağlıklı Yaşam Yürüyüşü Yapıldı

Fiziksel aktivite düzeyinini artırmak, obezitenin önlenmesi, toplum sağlığının korunması ve gelecekte sağlık sistemimiz üzerinde oluşabilecek potansiyel ekonomik yükün azaltılması amacıyla Ülkemizde "Türkiye sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı” Sağlık Bakanlığı tarafından 2010 tarihinde başlatılmıştır.  Bu kapsamanda ilde Sağlıklı Yaşam Yürüyüşü Malatya İl Sağlık Müdürlüğü tarafından gerçekleştirildi.  Yürüyüşte halk obezite ile mücadeleye davet edildi

Sağlıklı Yaşam Yürüyüşü Yapıldı
Türkiye Sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı'nda toplum sağlığının korunması ve gelecekte sağlık sistemimiz üzerinde oluşabilecek potansiyel yükün azaltılması için toplumda fiziksel aktivite alışkanlığının ve farkındalığının arttırılmasına yönelik çeşitli kamu kurum ve kuruluşlarının katılımı ile İl Sağlık Müdürlüğü tarafından yürüyüş etkinliği yapıldı. https://www.youtube.com/watch?v=Nd45jYapDlk&feature=youtu.be “ÜLKEMİZDE 12 YAŞ VE ÜZERİ BİREYLERİN YÜZDE 72'Sİ DÜZENLİ FİZİKSEL AKTİVİTE YAPMAMAKTADIR” Sağlıklı Yaşam Yürüyüşü adı altında saat 10.00’ da Kongre Kültür Merkezi önünde başlayan ve Polis evi önünde sonlanan yürüyüşte konuşan Halk Sağlığı Müdürü Dr. Kemal Şener: “Ülkemizde fiziksel aktivite düzeyini artırmak amacıyla "Türkiye sağlıklı Beslenme ve Hareketli Hayat Programı” Sağlık Bakanlığı tarafından 2010 tarihinde başlatılmıştır. Söz konusu programda obezitenin önlenmesi, toplum sağlığının korunması, gelecekte sağlık sistemimiz üzerinde oluşabilecek potansiyel ekonomik yükün azaltılması için toplumda fiziksel aktivite alışkanlığının ve farkındalığının oluşturulması amaçlanmıştır. Bu kapsamda İlimizde yıl boyunca Sağlık Müdürlüğümüz tarafından fiziksel aktivitenin önemine dikkat çekmek ve vatandaşlarımızda farkındalık oluşturmak amacıyla çeşitli temalarla yürüyüş etkinlikleri gerçekleştirilmektedir. Kronik hastalıkların ortak risk faktörlerinden biri olan fiziksel inaktivite (hareketsizlik), dünya genelindeki ölüme neden olan dört majör risk faktörü arasında yer almaktadır. Meme ve kolon kanserlerinin yaklaşık yüzde 21-25'inin, diyabetin yüzde 27’sinin ve iskemik kalp hastalığının yüzde 30'unun ana nedeni olduğu tahmin edilmektedir. Obezitenin artmasına neden olan önemli faktörlerden biri hareketsiz yaşam tarzının yaygınlaşmasıdır. Bakanlığımızca gerçekleştirilen Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması 2010 sonuçlarına göre ülkemizde 12 yaş ve üzeri bireylerin yüzde 72'si düzenli fiziksel aktivite yapmamaktadır. 6-11 yaş grubu çocuklarımızın yüzde 8.4' ü düzenli olarak (günde 30 dakika veya daha fazla süre ile) egzersiz yapmamaktadır. Bu yaş grubunda TV, bilgisayar, internet gibi gerekçelerle hareketsiz geçirilen ortalama süre 6 saattir. Dünya Sağlık Örgütü ile birlikte yürütülen Türkiye Çocukluk Çağı (ilkokul 2. Sınıf öğrencileri) Şişmanlık Araştırması COSI-TUR 2016 sonuçlarına bakıldığında ailelerin ifadelerine göre çocukların yüzde 9,5'i hafta içi hiç oyun oynamamakta, günde bir saatten az ve yüzde 29,7 'si günden bir saat oyun oynamaktadırlar. Çocukların yüzde 42,5'i günde bir saat, yüzde 23,5'i 2 saat ve yüzde 12,7'si 3 saat ve üzerinde televizyon seyretmekte/bilgisayarda zaman geçirmektedirler” ifadelerine yer verdi. “FİZİKSEL AKTİVİTE, BİREYLERİN FİZİKSEL VE RUHSAL SAĞLIĞININ GELİŞTİRİLMESİNDE TEMEL ARAÇLARDAN BİRİDİR” Şener son olarak: “Fiziksel aktivite, bireylerin fiziksel ve ruhsal sağlığının geliştirilmesinde temel araçlardan biridir. Bir halk sağlığı sorununu gidermenin yanında aynı zamanda toplum refahını, çevrenin korunmasını teşvik eder ve gelecek nesillere yönelik bir yatırım oluşturur. Günlük hayatta yapılabilecek aktiviteler: Araba kullanıyorsanız arabanızı biraz uzağa park edebilir veya otobüsten bir iki durak önce inip yürüyebilirsiniz. Çalışıyorsanız öğle tatillerinde ya da iş çıkışlarında yürüyebilirsiniz. Asansör yerine merdiven kullanabilirsiniz. Evinizi temizleyebilirsiniz. Süpürme ve silme de enerji harcamanızla sonuçlanan fiziksel aktivitelerdir. Tüm halkımızı obezite ile mücadele için hareketli yaşama ve günde en az 30 dakika yürüyüşe veya 10 bin adım atmaya davet ediyor ve sağlıklı günler diliyoruz” sözlerini kullandı. Hanife Sarı