Yazar
Giriş Tarihi : 22-06-2017 00:00   Güncelleme : 22-06-2017 00:00

RAMAZAN BAYRAMINDA BESLENME

RAMAZAN BAYRAMINDA BESLENME

Ramazan süresince uzun süreli açlik, gece yemek yeme, fiziksel aktivitenin azalmasi ve uyku düzeninin bozulmasi gibi farkliliklar vücut metabolizmanizin degismesine neden oldu.

Ramazan süresince yasanilan uzun süreli açlik nedeniyle metabolizma hizi bu süreçte yavaslamaktadir. Ramazan sonrasinda metabolizmanin yavaslamasi ve üzerine karsiniza çikacak zengin bayram yemekleri ve tatlilar bu süreçte kilo alma riskinizi arttiracaktir.

Ramazan süresince alisilan beslenme düzeninden sonra birden bire eski beslenme aliskanliklarina dönmek dogru degildir. Bu süreçte de ögün sikligini yavas yavas arttirmak gerekmektedir. Günde 2 veya 3 ögün tüketirken bayramda ve sonrasinda 6 ögüne hemen degil yavas yavas ögünler eklenerek geçilmelidir.

Bayram da misafirlikte ikram edilen sekerler veya çikolatalar farkinda olmadan kilo almaniza neden olmaktadir. Gün içerisinde kendinize bir porsiyon tatli hakki taniyim ve bunun disinda ikram edilen atistirmaliklardan uzak durmaya çalisin.

Ikram edilen serbetli tatlilar yerine tatli ihtiyacinizi karsilamak için sütlü tatlilari veya dondurmayi tercih edebilirsiniz.

Yaz dönemi su kaybimizin ve dolayisiyla suya olan ihtiyacimizin arttigi bir dönemdir. Ramazan ayi boyunca da az su tüketimine bagli düsen su miktarinizi arttirmak için sik sik su tüketmeye özen gösterin.

Ramazan süresince sahura kadar uyumamis olabilirsiniz ancak uyku düzeninizi de normale döndürmeye çalisin ve ramazan ayinda alisilmis olan gece yemeklerini tüketmemeye özen gösterin.

Egzersiz yavaslayan metabolizmanizin çalismasina katki saglayacaktir. Yemeklerden bir iki saat sonra yapacaginiz egzersiz ile metabolizmanizin eski hizina dönmesine katki saglayin.

Ögün saatlerinizin ve beslenme aliskanliklarinizin düzenli oldugu, sevdiklerinizle beraber saglikli ve güzel bir bayram geçirmenizi dilerim.