Yazar
Giriş Tarihi : 25-05-2017 00:00   Güncelleme : 25-05-2017 00:00

RAMAZAN AYINDA BESLENME

RAMAZAN AYINDA BESLENME

Ramazan ayinda beslenme düzenimizde büyük bir degisiklik olusmaktadir. Oruç tutarken yeterli ve dengeli beslenmeye önem verilmelidir. Yeterli ve dengeli beslenme kriterleri bireylerin enerji ihtiyacina, fiziksel aktivitelerine, yasa, boya, agirliga ve cinsiyete bagli olarak degisiklik göstermektedir. Bireyin günlük enerji, protein, yag, karbonhidrat ve vitamin- mineral ihtiyaci hesaplanarak, ihtiyaci dogrultusunda oruca uygun olarak beslenme düzeni bir uzman esliginde planlanmalidir.

Ramazan ayinda beslenmenin birinci basamagi sahur yapmakla baslar. Sahur mutlaka yapilmasi gereken bir ögündür. Sahurda yagli ve tuzlu yiyecekleri tüketmemeye özen gösterilmeli  ve bol su tüketilmelidir.  Gün boyu kan sekerini dengelemek için iyi bir sahur saglikli oruç tutmanin temel basamagini olusturur.

 

Sahur için beslenme önerileri;

1 dilim peynir, 1 haslanmis yumurta, 2-3 tane ceviz, 1 porsiyon meyve, 2-3 dilim tam bugday ekmegi, bol çig sebze  veya

1 kase çorba, 1 dilim ekmek, 1 kase yogurt, 2-3 tane hurma

Çay ve kahve tüketimi vücudun suya olan ihtiyacini arttiracagindan tüketimi sinirlandirilmasi gereken içecekler grubunda yer alirlar. Ramazan ayinda içecek tercihinizi maden suyu ve ayrandan yana kullanabilirsiniz. Gazli içeceklerde kafein ve seker içeriklerinden dolayi tüketilmemesi gereken içecekler grubunda yer almaktadirlar.

Sahur ve iftar arasinda 2-3 ara ögün yapilmalidir.  Iftarda  çorbadan sonra 15-20 dakika bekleyip daha sonra ana ögüne geçmek tüketilen besinleri yaga dönüsmesine engel olur. Ayni zamanda hazimsizlik sorunu olanlar içinde dinlenerek yemek hazimsizlik problemlerinin azalmasina fayda saglayacaktir.

Ramazan ayinda düzensiz beslenmeye bagli kilo almamak için; bol su tüketilmeli, tatli olarak haftada en fazla iki kez sütlü tatlilar tercih edilmeli, iftardan 2 saat sonra yürüyüs yapilmali, yemekler yavas ve çignenerek yenilmeli, meyve ve sebze tüketimi arttirilmalidir. Sebze ve meyve tüketimi posa içerigi nedeniyle sik karsilasilan bir sorun olan kabizligin da giderilmesine katki saglayacaktir.