Genel
Giriş Tarihi : 07-05-2021 15:23   Güncelleme : 07-05-2021 15:23

Ölüm Ve Yaralanmalar Yaşa Göre Sınıflandırıldı

Trafikte ölüm ve yaralanmaların yaş guruplarına göre analiz raporu açıklandı

Ölüm Ve Yaralanmalar Yaşa Göre Sınıflandırıldı

Konu ile ilgili Karayolu Trafik ve Yol Güvenliği Derneği başkanı İhsan Memiş şu ifadelere yer verdi: “Aşağıdaki tablonun incelenmesinde Türkiye de ölümlü ve yaralanmalı  kazaların yaş guruplarına göre dağılımında çok çarpıcı sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Yaş guruplarına göre analiz yaptığımızda;1-0-9 Yaş gurubunun çok savunmasız olduğu anne ve babaların çocuklarını yaya, yolcu  veya sürücü olarak koruyamadıkları,

2-10-14 yaş gurubunun henüz sürücü olmadıkları halde daha çok sokakta oyun yerleri olmadıklarından bu ihtiyaçları karşılamaya dönük kazalarda daha çok öldüğü,

3-15-17 yaş gurubundaki gençliğe ayak basan çocuklarında aynı kaderi paylaşmakla birlikte, babalarından izinsiz araç kullandıkları ve çok tehlikeli olan motorsiklet kazalarında öldükleri,

4-18-20 yaş guruplarının sürücü belgeleri ile tanışmakla ve medeni hakları kullanma ehliyetine sahip olmalarına rağmen trafik kültürünü kavrayamayıp daha çok HIZ’a kapıldıklarını, ayrıca daha çok aktif trafikte yaya, yolcu veya sürücü olarak bulundukları

5-21-24 yaş gurubunda HIZ Felaketinin ölümde ve yaralanmalarda çok etkin oldukları gibi akıllı Cep Tlf. Genç sürücülerde çok etkin kullanılmaya başladıkları, aktif trafikte daha çok yaya, yolcu veya sürücü olarak bulundukları

6-25-64 yaş gurubunun diğer guruplara göre yaş durumu 40 yaş fazla olmasına rağmen, ölümlerde 7.5 kat, yaralanmalar da 8 kat bir rakama ulaştıkları görülürken, burada da bilgi ve tecrübenin önemi daha çok öne çıkmaktadır. Ancak yaya, yolcu veya sürücü de olsalar da kendilerini yine bu kadar tecrübeye rağmen koruyamadıkları, bilhassa iş adamları, işverenler, küçük işletme sahipleri ve çalışan kesimlerin sürücü iken işlerinin takibi için sık sık cep tlf kullandıkları ,bununda dikkat dağınıklığını tetiklediği,

7-65 yaş ve üzeri olanların trafik kazalarında ölme ve yaralanma sayısı 25-64 yaş gurubuna göre % 90 azalmaktadır. Burada gerek yolcu ve gerekse sürücü olsun daha az hareket etme ve biyolojik etkenler öne çıkmaktadır.

8-(0-9) YAŞ gurubunu 100 olarak alırsak (10-14) yaş gurubun da bu oranın ölümlerde % 52 ye yaralanmalarda % 81 .e düştüklerini görmekteyiz. Burada en büyük atak ölüm ve yaralanmalarda (18-20) ve (21-24) yaş gurupları arasıdır.”

             TABLO 1.   TRAFİKTE ÖLÜM VE YARALANMALARIN YAŞ GURUPLARINA GÖRE DAĞILIMI

 

       0-9 YAŞ

    10-14 YAŞ

    15-17 YAŞ

   18-20 YAŞ

  21-  24 YAŞ

 25-64

YILLAR

  ÖLÜ

YARALI

 ÖLÜ

YARALI

  ÖLÜ

YARALI

  ÖLÜ

YARALI

ÖLÜ

YARALI

 

2010

131

1.371

77

7873

59

8.846

142

13.468

165

18.017

1.848/101.214

2012

120

15.465

59

10.647

64

12.328

125

18.124

162

23.880

1.669/126.517

2014

181

20.920

97

14.083

113

16.847

195

25.253

274

31.193

2.354/157.301

2016

339

22.530

159

14.320

262

17.709

424

26.615

492

33.081

4.212/170.300

2018

309

23.765

156

15.524

200

16.322

369

25.995

490

32.515

3.774/172.077

2019

259

22.780

151

14.393

164

14.477

288

23.233

357

29.616

3.061/157.739

  -+%

100

100

%52

%72

%64

%81

%115

%124

%145

%158

 

TOPL

1.339

106.831

699

76.840

862

86.529

1543

132.688

1.940

168.302

16.918/885.148

KAYNAK:www.tuik.gov.tr/Trafik kaza istatistiklerin yararlanılarak özel hazırlanmıştır.