Yazar
Giriş Tarihi : 18-12-2016 00:00   Güncelleme : 18-12-2016 00:00

ÖDEM NEDIR, BESLENME ILE ÖDEM NASIL ÖNLENIR

Ödem vücutta sivi birikmesi olarak tanimlanan ve sik karsilasilan bir saglik problemidir

ÖDEM NEDIR, BESLENME ILE ÖDEM NASIL ÖNLENIR

Ödem vücutta sivi birikmesi olarak tanimlanan ve sik karsilasilan bir saglik problemidir. Bazi durumlarda ciddi hastaliklarin klinik belirtisi olarak ödem görülebilir. Kilo verme döneminde de vücutta ödem olusmasi istenmeyen bir durumdur.

Vücutta ödem olusumuna neden olan durumlar;

·         Hareketsiz bir yasam,

·         Fazla tuzlu besinler tüketmek,

·         Regl dönemi,

·         Hamilelik,

·         Karaciger, böbrek, troid hastaliklari,

·         Stres ve

·         Fazla kilo vücutta ödem olusumuna neden olabilir.

 

Vücudunuzda genel olarak ödem problemi yasiyorsaniz beslenmenizde;

 

·         Seker tüketimini azaltin. Sekerli besinlerin fazla tüketimi vücutta ödem olusumuna neden olabilir.

·         Beyaz ekmek, makarna, pirinç vücutta ödeme neden olabilir. Bu besinlerin tüketimini sinirlandirin. Tercihinizi tam bugday ekmegi, tam bugday makarnasi gibi besinlerden yana kullanabilirsiniz.

·         Yemeklere ilave tuz eklemeyin.  Sodyumu sadece besinlere ekledigimiz tuzdan almayiz. Tükettiginiz islenmis gidalarin sodyum içerigi de yüksek olabilir. Islenmis paket gidalari alirken mutlaka etiketlerini okuyun.

·         Beslenmenizde kayisi, ananas, domates ve koyu yesil yaprakli sebzeleri arttirin.

·         Su tüketiminizi arttirin. Su tüketiminiz günlük en az 2 litre olmalidir. Çay ve kahve gibi besinleri sik tüketiyorsaniz bu besinler diüretik etkisinden dolayi vücuttaki su miktarini azaltir.  Bu durumda günlük su tüketim miktarinizi da arttirmaniz gerekir.

·         Yogurt tüketiminde probiyotik yogurt tercih edin.

·         Alerjiniz olan besinler vücutta ödeme neden olabilir. Sik  ve yogun ödem problemi yasiyorsaniz bir alerji testi yaptirin.

·         B 6 vitamini ve magnezyum düzeylerinize baktirin. B 6  ve magnezyum eksikligi ödeme neden olabilir. Yagli tohumlar, avokado, kivi, ispanak, tam tahil ürünleri magnezyumun beslenmenize eklenebilecek iyi kaynaklaridir.

·         Troid hormonlarinizi kontrol ettirin.

·         Kadinlarda regl dönemi gibi ödemin arttigi dönemlerde sekerli ve fazla tuzlu besinlern tüketiminin azaltilmasi gerekir.

·         Uykusuzluk ödeme neden olabilir. Günde 8 saat uyumaya özen gösterin.

·         Fazla kilo damarlar üzerindeki basinci arttirarak ödeme neden olabilir. Kilonuzu ideal kilo araliginizda tutmaya özen gösterin.