Obezite ve Egzersiz

Organizmanın ihtiyacından fazla kalori depolamasıyla birlikte oluşan aşırı derecede yağlanmaya obezite denir.

Obezitenin oluşmasının en büyük nedeni düzensiz ve sağlıksız beslenmenin yanı sıra bir de organizmasının hareketsiz kalmasıdır.

Fakat obezite günümüzde birçok farklı yöntemle tedavi edilebilen bir rahatsızlıktır.

Bunlardan en maliyetsiz olanları düzenli beslenme ve düzenli egzersizdir.

Kişi kendisine beslenme programı yaparken kalori hesabı yapmalı ve günlük kalori limitinin üstüne çıkmamalıdır.

Yine buna birde günlük düzenli bir egzersiz metodu eklerse kalori dengesini sağlamış olur.

Eğer birey fazla kalori alırsa buda vücutta yağ depolanmasına sebep olur ve bunu da egzersizle dengelemezse kalori birikimi yağ depolanmasına neden olur ve yavaş yavaş organizma obeziteye doğru ilerlemeye başlar.

Obezitenin en büyük sebeplerinden biri de basit karbonhidratların aşırı tüketiminin olmasıdır.

Yine burada birey basit karbonhidrat tüketimini dengeli bir şekilde yapmalı ve aşırısından kaçınmalıdır.

Bkı-Vki oranı 30.0 -34.9 olan kişiler obez üstü obezin daha üst düzeyi olan kişilerdir. Obezite yanında bazı rahatsızlıkları da birlikte getirmektedir.

Bunlar; kardiyovasküler rahatsızlıklar, kardiyak rahatsızlıklar, diyabet, solunum sitemi ve psikolojik rahatsızlıklar olarak sayılabilmekle beraber çoğaltabilirde.

Obezite tedavisi mümkün olmayan bir rahatsızlık değildir.

Çesitli tıbbi yöntemlerle tedavi edilebilir ama bunların içinden en mahaliyetsizi egzersizdir. Kişi kalori hesabı yaparak düzenli beslenmenin yanın da bir de egzersiz yaparsa organizmada kalori açığı meydana getirecek ve yağ yakımını kolaylaştıracaktır.

Tabiki beslenme planlaması yaparken birey uzman bir diyetisyenden yardım alıp yine uzman bir antrenör eşliğinde egzersizler yapmalıdır.

Böylelikle yavaş yavaş birey obez potansiyelinde çıkıp tam sağlıklı bir birey olabilme eğilimine girebilecektir.

Fazla kilosu olan kişilere önerebileceğim basit ama etkili egzersizler şunlar olacaktır.

Aerobik egzersizler yani yürüyüş, çok hafif tempo jog koşuları yine hafif tempo yüzme egzersizleri ve bunlara ek olarakta kardiyo egzersizlerinden sonra ağırlık egzersizlerini de önerilebilir.

Hepiniz sağlıklı beslenin ve düzenli spor yapıp sağlıkla kalın.

Sağlıcakla

# YAZARIN DİĞER YAZILARI

Yazar Caner Aygören - Mesaj Gönder


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.



Anket AK Parti Yazıhan Aday Adaylarından Kimi Aday Olarak Görmek İstersiniz?
Tüm anketler