Malatya
Giriş Tarihi : 02-08-2021 16:17   Güncelleme : 02-08-2021 16:20

Kuzey Çevre Yolu Çalışmaları Hızlandırılmalı

Malatya Servis Şoförleri Dayanışma Derneği Başkanı Aziz Apacık, yaptığı açıklamada Kuzey Çevre yolunda yapılan çalışmanın çok yavaş ilerlediğini kaydederek, çalışmaların hızlandırılması çağrısında bulundu.

Kuzey Çevre Yolu Çalışmaları Hızlandırılmalı

Mevcut Çevre yolunun şehir içi ulaşımını da kaldıramayacak dereceye geldiğinin Altını çizen Apaçık, sorunun bir an evvel çözümü için siyasilerimizden destek beklediklerini ifade etti. Apaçık konuyla ilgili olarak gazetemize yaptığı açıklamada ise şunları söyledi. “Malum Kuzey çevre yolu ile ilgili ilimizde 4 yıldır bir çalışma yürütülmektedir. Oysa ki Malatya Güney ve Doğu Anadolu Bölgesinin Şunu da başta belirtmek istiyorum ki, bölgemizde çevre yolu olmayan tek İl Malatya’dır. Oysa ki biz Güney ve Doğu Anadolu Bölgesi'nin açıkçası başkenti konumundayız. Öncelikle şunu belirtmek istiyorum ki çevre yolunda yaşadığımız çok büyük sıkıntılar var. Çevre yolundan alt geçitler yapılırken daha önce girişlerde çıkış vardı çıkışlarda giriş vardı. Bununla ilgili pek çok çalışma yaptık. Daire müdürlüğüne, sağ olsunlar 3-5 noktayı düzelttiler. Diğer noktalar halen duruyor. Dörtlü sistemini sadece sanayi kavşağında zorla düzelttirebildik. Diğer bölgelerdeki ikili sistem halan devam ediyor” dedi.

OSB YOLUNA ARAÇLAR SIĞMIYOR

Birinci, İkinci ve 3. OSB’lere yönelik olarak açıklamasını sürdüren Apaçık, “Özellikle mesai saatleri başlangıcında trafik akışı tamamen durma noktasına geldiği 1. 2. 3. organize bölgesi sabah saat sekizde mesai başlıyor ve bu süreç içerisinde yaklaşık bir bin 200 tene servis aracı ve aynı zamanda kendi araçlarıyla kendi imkânı ile giden personellere beraber yaklaşık 2 bin aracımız sabah 7 ile 8 arasında çevre yolunu kullanarak 1.ve 2. Organizeye gitmek zorunda kalıyorlar. Bunun yanında da malum çevreyolu olmadığı için buna istinaden işte saman kamyonları olsun, Ağır tonajlı araçlar olsun, Şehirlerarası otobüsler olsun diğer büyük araçlar olsun hepsi bu yoğun trafik yüklü yolu kullanmak zorunda kalıyorlar. B u da zaman zaman yollarda büyük tehlikelere neden oluyor. Hatta bayramdan bir saman kamyonu yanmıştı ve çevre yolunda büyük bir tehlikeye sebebiyet vermişti” şeklinde konuştu.

KUZEY ÇEVRE YOLUNDA YAPILAN ÇALIŞMALAR YETERSİZ

Kuzey çevre yolunun açılmasıyla hem kent içi trafiğin hem de şehirlerarası transit geçişlerin rahatlayacağını ve bu rahatlamanın şehiriçi trafiğine de katkı sunacağını kaydeden Apacık Açıklamasının sonunda ise; “Geçtiğimiz günlerde Şehirlerarası Kuzey Çevre Yolu Geçenlerde birebir güzergahı kullanarak bir gözlem yapmıştım. Burada şunu söyleyeyim. Kuzey Çevre Yolu faaliyete geçse bile 2 yıl sonra yıkılacak diyorum. Bunu herkes öncelikle bugün böyle bilsin. Yol yapılıyor ama hiç kimse bunu ya incelemiyor ya da işlerine öyle geliyor. Dolguların tamamı korumasız. Yani hiçbir dolgunun etrafında bir perde duvar, bir kayma olayını engelleyecek hiçbir çalışma yoktur.” ifadelerini kullandı.

A.Vahap Kaygusuz – Ali Nihat Yavuz (Özel Haber)