Ekonomi
Giriş Tarihi : 11-06-2021 07:08   Güncelleme : 11-06-2021 07:08

Kuru Kayısı ihracatı Sanayi Gelirini Geride Bıraktı

Malatya’da Nisan ayı ihracat rakamlarının açıklanmasının ardından Kuru Meyve Grubu gelir ile son 10 yılın en yüksek seviyesini görerek diğer sektörleri geri bıraktı. Kuru Meyve Grubunun diğer sektörleri geride bırakmasını değerlendiren Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan,” Dünya Kuru Kayısı başkenti olan Malatya’da, Dünya tüketiminin yüzde 80’ini temin eden bir şehirde Kuru Kayısı gelirleri sanayi üretiminin, özellikle Organize Sanayi Bölgesi ve bunun dışında kalan bölgeleri geride bıraktı. Dünya tarımı yeniden keşfetti diyebiliriz.” dedi.

Kuru Kayısı ihracatı Sanayi Gelirini Geride Bıraktı

İhracat gelirleri açıklandı ve Malatya’nın ihracat karnesi belli oldu. Son 10 yıldır Malatya ihracatında ilk sırada yer alan Hazır Giyim ve Konfeksiyon sektörü bu yıl Nisan ayında Kuru Meyve Grubu sektörünün gerisinde kaldı. Kuru Kayısı ihracatında miktarda ve gelirde büyük artışın yaşandığına dikkat çeken Malatya Ticaret Borsası Başkanı Ramazan Özcan,” 2019 yılının son aylarında Çinin Wuhan kentinde baş gösteren COVID-19 pandemisinin Türkiye’deki yansımaları 2020 yılının Mart ayında başladı. Pandemiden sonra dünya gerçekten sosyal hayatın kısıtlanması ile daha çok evde vakit geçirmelerine sebep oldu. Bu da ciddi anlamda insan sağlığı açısından, özellikle covıd-19 pandemisinden kendini korumak için insanların ciddi anlamda buna karşı vücudun direncini arttıracak ve bağışıklık sistemini güçlendirecek kuru meyve grubuna yönlendi. Bunların en başında da Kuru Kayısı geliyordu.  Herkes Pandemi döneminde ihracatta bir gerileme söz konusu olacağını düşündüğü dönemde bir anda ciddi bir tüketim oldu ve böylece Kuru Kayısının insan sağlığı açısından önemi ortaya çıktı. Kükürdü belli bir miktarda aslında bu Pandemide insan sağlığı açısından virüs savar gibi olduğu birtakım akademik veriler ile desteklendi. Böyle olunca da ciddi anlamda kuru kayısı ihracatında bir gerileme beklenirken, geçen yıl ile paralel bir seyir, ama ihracat gelirinde de bir artış söz konusu oldu.” ifadelerine yer verdi.

Pandemi döneminde yaşanan ihracat krizinin Malatya’da iyi yönetildiğini ve hem rakamsal hem de gelir olarak başarı elde edildiğini söyleyen Başkan Özcan, ”Dünya, tarımı yeniden keşfediyor. İnsan hayatının sürdürülebilirliğinin en büyük faktörünün toprak, su ve hava olduğunu hepimiz bir daha görüyoruz. İnsan hayatının sürdürülebilirliğinin temel tüketim maddeleri ve bununla birlikte insanların tüketmesi gereken ürünlere yönelmesi söz konusu oldu.  Biz bu krizi Malatya olarak iyi yönettik. Özellikle kayısı tüketicisine daha sağlıklı ulaşabilmek, ihracatını gerçekleştirmede veya ithalatçının talebine ciddi anlamda daha sağlıklı cevap verebilme konusunda iyi işler başardık.  Kükürtlü veya natürel kuru kayısının insan sağlığı açısından önemi ve özellikle bağışıklık sistemini ciddi anlamda güçlendirdiğine dair akademik veriler ve bir takım çalışmalar ile güçlendirerek tüketicinin dikkatini çekmeyi başardık. Birçok ülkede kayısının faydalarına yönelik birçok haberler ve makaleler yayınlandı.   Bunun geri dönüşü de tüketicinin ürüne talebinin artması ve ithalatçının da ürünü istemesine neden oldu.” sözlerini kullandı.

Ebubekir Atilla – ÖZEL HABER