Yazar
Giriş Tarihi : 12-10-2017 00:00   Güncelleme : 12-10-2017 00:00

KIS DÖNEMINDE BESLENMEDE YAPILACAK DEGISIKLIKLER

KIS DÖNEMINDE  BESLENMEDE YAPILACAK DEGISIKLIKLER

Havalarin sogumasiyla beraber vücut kendi isisini düzenlemek için normalden daha fazla enerjiye gereksinim duymaktadir. Bu gereksinim istahinizin daha da artmasina neden olur. Ayni zamanda kis dönemi fiziksel aktivite düzeylerinin de azaldigi bir dönemdir. Kisin kilo artislarinin en önemli nedeni de fiziksel aktivitenin azalmasi ve besin aliminin artmasidir.

Havalarin sogumasi vücudu ilk olarak psikolojik etkilemektedir. Özellikle günes isiginin azalmasi vücutta olusan stres faktörünü arttirmaktadir. Beslenmenize ekleyeceginiz yagli tohumlarla (ceviz, findik, badem vs.) stresinizi azaltabilirsiniz. Ancak bu gidalari tüketirken porsiyonu kontrol etmeden tüketmek de kilo artisiniza neden olabilir. 1 porsiyon kuruyemis yaklasik 10 adet findik veya badem olarak tüketilmelidir. Veya 1 porsiyon ceviz, 2 bütün ceviz anlamina gelmektedir. Ayni zamanda kuruyemislerin kavrulmamis, çig hallerinin tüketilmesi gerekir.

Enfeksiyon hastaliklarinda da soguyan havalarla beraber artis gözlenmektedir. Kis aylarinda alinan vitamin ve minerallerin arttirilmasi gerekmektedir. Bunun için günlük beslenmenizde taze sebze ve meyvelere yer vermelisiniz. Salata ve taze sikilmis meyve sularindan alacaginiz C vitaminin kayba ugramamasi için bekletilmeden hemen tüketilmesi gerekir.

Kis dönemi su tüketiminin de azalmaya basladigi bir dönemdir. Bu dönemde de günlük en az 2 litre u içmeye öze göstermelisiniz. Su tüketiminin düzenlenmesi her mevsimde saglikli ve dengeli beslenmenin ilk kuralidir.

Kurubaklagiller yazin beslenmede çok yer almamaktadirlar. Kis döneminde artik haftada 1-2 gün kurubaklagil tüketmek posa aliminizi arttiracaktir. Bagirsaklarinizin düzenli çalismasi, kabizlik sorunu yasamamaniz tükettiginiz posa miktari ile dogru orantilidir.

Yüksek omega 3 içeren baliga da haftada en az 1 kez beslenmenizde yer vermelisiniz.

Her mevsim oldugu gibi bu mevsimde de saglikli beslenmenin ve bagisiklik sistemini güçlü tutmanin  yolu düzenli ve yeterli beslenmeden geçmektedir.

Her bireyin kendine özel, dogru bir beslenme plani uygulamasi bedensel ve ruhsal açidan kendini daha iyi, daha saglikli hissetmesini saglayacaktir. Saglikli beslenmeye dair genel önerilerde bulunurken kisilerin hastalik durumlari gibi faktörler göz ardi edilmektedir. Sizin için en dogru beslenme planini beslenme uzmaninizdan alabilirsiniz.