Yazar
Giriş Tarihi : 17-11-2016 00:00   Güncelleme : 17-11-2016 00:00

Kis Aylarinda Nasil Beslenmeliyiz?

Soguk havalarin gelmesi ile yürüyüs yapmaktan ve spordan uzaklasiyoruz ayni zamanda evde geçirdiginiz süre arttigindan yemek yeme düzeniniz degisebiliyor

Kis Aylarinda Nasil Beslenmeliyiz?

Soguk havalarin gelmesi ile yürüyüs yapmaktan ve spordan uzaklasiyoruz ayni zamanda evde geçirdiginiz süre arttigindan yemek yeme düzeniniz degisebiliyor. Kisin kilo almanizin en temel nedeni dengesiz ve düzensiz beslenmedir. Bunun yaninda soguyan havalarla birlikte metabolizma hizimizda bir miktar azalmaktadir. Besin tüketimimiz ayni kalsa bile bu dönemde metabolizma hizinin azalmasina bagli bir miktar kilo artisi gözlenebilmektedir.

Her mevsimde oldugu gibi kis mevsiminde de yeterli ve dengeli beslenmek gerekmektedir.

Soguyan havalar bagisiklik sistemini zayiflatir. Hastaliklara karsi  daha dirençli olmak için A ve C vitaminleri ve antioksidanlar yeterli miktarda tüketilmelidir. Havuç, brokoli, karnabahar, roka, maydanoz, mandalina, portakal, yesil biber gibi besinlere günlük beslenmenizde mutlaka yer vermelisiniz.

Probiyotik içeren yogurt, kefir bagisiklik sisteminizi düzenler. Günde 1 porsiyon probiyotik ürün tüketerek bagisiklik sisteminizi destekleyin.

Taze sikilmis meyve sulari vücut direncimizi arttirir. Fakat meyve sularini siktiktan sonra bekletmeden tüketmek gerekmektedir. C vitamini isi ve isik etmenlerinden kolayca etkilenen bir vitamindir. Bekletilen meyve sularinda C vitamini hizla  kaybolur.

Kis aylarinda enfeksiyon hastaliklari da karsimiza sik çikan saglik sorunlarindandir. Enfeksiyon geçirdiginiz dönemde beslenmenizde yeterli miktarda protein almaya özen göstermelisiniz. Doku yapi ve onariminda proteinler önemli bir yere sahiptir. Süt, yogurt, peynir, yumurta gibi besinler bu dönemde enfeksiyon hastaliklarini daha kolay atlatmaniza yardimci olacak gidalardir.

Haftada en az bir gün kurubaklagil tüketin. Kurubaklagiller kis aylarinda sik karsilastigimiz kabizlik sorununu giderecek besinlerdir.

Kisin günesin azalmasi depresyon halini de arttirmaktadir. Kendinizi depresif hissettiginiz günlerde gün içerisinde tüketeceginiz muz kendinizi daha iyi hissetmenizi saglayacaktir. Kis depresyonundan korunmak için beslenmeniz de baliga da mutlaka yer verin. Yeterli miktarda omega 3 vücudunuzda antidepresan etki gösterir.

Çay, kahve tüketiminizi azaltarak bunun yerine kusburnu, ihlamur çayi gibi bitki çaylarini tercih edebilirsiniz.

Gecelerin uzun olmasi evde gece atistirma isteginizi arttiracaktir. Günde 3 ana, 3 ara ögün seklinde beslenmelisiniz. Ögün atlamak bir sonraki ögünde daha aç olmaniza neden olacaktir. Beslenmenizde sizi tok tutacak lifli gidalara yer vererek atistirma isteginizi baskilayabilirsiniz.

Su tüketimi de kis aylarinda azalmaktadir. Kuru ve soguk hava su içme istegini azaltir ancak havalar sogusa da vücudumuzun suya ihtiyaci vardir. Günde en az 10  bardak su içmeye özen göstermeliyiz. Dilerseniz suyunuza limon dilimleri de ekleyebilirsiniz.

Kisi istenmeyen kilolarla geçirmek istemiyorsaniz bu kis yeterli ve dengeli beslenmeye özen göstermelisiniz.