Sağlık
Giriş Tarihi : 13-06-2013 11:55   Güncelleme : 13-06-2013 11:55

Kirazin faydalari

Beslenme ve Diyet Uzmani Begüm Gülçin, yaz aylarinin vazgeçilmez meyvelerinden kirazin birçok hastaliga iyi geldigini belirtti

Kirazin faydalari
Özel Tekirdag Yasam Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmani Begüm Gülçin, kirazin yaz boyunca herkesin severek yedigi meyveler arasinda oldugunu söyledi. Gülgiller ailesinden olan kirazin birçok vitamin ve mineral içerdigini ifade eden Gülçin, “Zayiflamada son yillarda kirazin kullanilmasini çok sik duymaktayiz. Kirazin saplari idrar söktürücü olarak kullanilmaktadir. Fakat dozuna dikkat edilmeli, kronik rahatsizliklari bulunan kisiler tüketmemelidir. Kirazi diyetlerimizde ara ögün olarak afiyetle yiyebiliriz” dedi. 
Kirazin, içerdigi A vitamini sayesinde göz sagligini korudugunu belirten Gülçin, “Cildimizi güzellestirir, çocuklarda büyümeye yardimcidir, C vitamini içerir, kan damarlarimizin sagligini korur. Vücudumuzu enfeksiyon, bakteri ve toksinlerden arindirir. Yüksek pektin ve çözülebilir lif sayesinde, kolesterolü düsürücü etki gösterir. Kabizliga iyi gelir. Kirazin bir diger faydasi ise, potasyum içerdigi için vücut elektrolit dengesini düzenlemesidir. Tansiyonumuzu düsürmek için sari kabuklu meyveler ile kullanilabilir. Antisiyanin içerigi, kalp ve damar hastaliklari riskini de azaltir” bilgisini verdi.
Kirazin böbrek dostu bir meyve oldugunu aktaran Gülçin, “Yapisinda bolca fosfor bulunduran bu meyve, sinirlerin kuvvetlenmesini, dolayisiyla sakinlesmenizi de saglar. Yapilan çalismalarda düzenli kiraz tüketiminin Alzheimer rahatsizligini önledigi bulunmustur. Idrar söktürücü özelligi ile böbrek dostu olan kiraz, tas ve kum olusumunu da önler. Içerdigi antioksidanlar sayesinde cildimizi korur, kansere karsi koruyucudur. Her gün bir avuç kiraz yiyerek kansere yakalanma ihtimalimizi azaltabiliriz. Kirazda bulunan flavonoidler, eklem sagligi açisindan faydalidir. Gut ve romatoid artrit gibi eklem rahatsizligi olan bireylerde kiraz tüketimi, hastanin yakinmalarini azaltabilir. Kirazin hosafi ve reçeli yapilabilmektedir. Kilo almamak için az sekerli reçel ve hosaflari tercih etmeliyiz” ifadelerini kullandi.