Sağlık
Giriş Tarihi : 11-02-2018 14:50   Güncelleme : 11-02-2018 14:50

Kilo Bahaneniz Olmasin!

Sigarayi birakmak isteyenler kilo almayi bahane edip vazgeçebiliyor. Dolayisiyla birakanlarin korkulu rüyasi da kilo almak oluyor. Bu sonuca neden olan etken ise, özellikle psikolojik bagimliligi olan kisilerdeki asiri besin tüketimine egilim. Bu dönemde kolay tüketilebilir ancak yüksek kalorili besin aliminin artmasiyla birlikte kilo almak kaçinilmaz oluyor

Kilo Bahaneniz Olmasin!

Sigarayi biraktiktan sonraki ilk 3 günün en zor dönem oldugunu söyleyen ve “Bu nedenle ilk günlerde sigara içme krizinden kurtulmak için asiri yeme egilimini önlemek amaciyla fiziksel açlikla duygularin neden oldugu açlik arasindaki farki ögrenmeye çalismak önem tasiyor.” diyen Acibadem Ankara Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmani Merve Güler, sigarayi biraktiktan sonra kilo almaniza engel olmak için önerilerini söyle siraliyor...

LIFTEN ZENGIN ÜRÜNLERLE BESLENIN

Nikotin bagirsak hareketlerini artiran bir madde oldugu için sigarayi biraktiktan sonra kabizlik sorunu yasanabiliyor. Bu durumun üstesinden gelmek için liften zengin beslenmek çok büyük önem tasiyor. Gün içinde mutlaka 2 porsiyon sebze ve 3 porsiyon meyve yemege ve tahilli ve kepekli ürünler tercih etmeye de özen gösterin. Düzenli olarak bagirsak floramizi prebiyotiklerle desteklemek için dogal prebiyotik kaynaklari olan yogurt, kefir, tursu, tarhana alin. Ayrica, haftada 3-4 kez ve minumum 20 dakika olacak sekilde spor yapmaya çalisin.

DAHA ÇOK SU IÇIN

Sigarayi birakma sürecinde hem kabizligi engelleyebilmek, hem de açlik krizlerinin önüne geçebilmek için su tüketimini artirmak gerekiyor. Ayrica, sigaranin vücutta neden oldugu toksik maddelerin atilabilmesindeki en önemli kaynaklardan biri olan oldugu için her gün en az 2-2.5 litre (10-12 su bardagi) su içmeye çalisin. Sigara dumanindaki pek çok maddenin oksidan olarak etki göstererek vücutta hücre hasarina neden olan serbest radikal olusumunu artirdigi biliniyor. Ayni zamanda bagisiklik sistemi de olumsuz etkileniyor. Bu nedenle sigarayi biraktiktan sonra güçlü bir bagisiklik sistemine sahip olmak ve biriken toksik maddeleri vücuttan uzaklastirmak için vitaminlerden zengin sebze ve meyve tüketimi artirin.

SIGARAYI ÇAGRISTIRANLARDAN UZAK DURUN

Kahve ve çayin yaninda sigara içmek gibi hayatimiza birçok aliskanligin da girdigini ve bu nedenle bagimliligindan kurtulmanin gerçekten çok zor oldugunu belirten Beslenme ve Diyet Uzmani Merve Güler, bu durumun üstesinden gelmek için su bilgileri veriyor: “Sigara içmeyi çagristiracak herseyden uzak durmalisiniz. Bunu yaparkende istah kontrolü çok önemli. Sigara içilmesin diye sürekli çerez yemek vücudunuz yaglanmasina sebep olacaktir. Sigara krizleriniz oldugunda kendinize hoslandiginiz bir aktivite bulun. Böylelikle hem sigara içme, hem de yemek yeme duygunuzu bastirin. Atistirmalik olarakta kalorisi çok düsük olan salatalik gibi çig sebzeler tercih edebilirsiniz. Böylelikle de asiri kalori alimindan kaçinmis olursunuz. ”