Sağlık
Giriş Tarihi : 25-12-2017 14:44   Güncelleme : 25-12-2017 14:44

Kanserden Koruyan Besinler

Çagimizin hastaligi kanser çevresel, genetik ve yasam biçimindeki olumsuz kosullardan kaynaklaniyor. Beslenme ve yasam biçiminde yapilacak degisiklikler ile olumsuz çevresel faktörlerden uzak durmak kanserden korunmayi saglayabilir

Kanserden Koruyan Besinler

Yeterli ve bilinçli bir beslenme ile kansere karsi koruyucu etki olusturulabilecegini söyleyen Liv Hospital Diyet ve Beslenme Uzmani Serap Güzel kanserden koruyan besinler hakkinda bilgi verdi.

SAGLIKLI BESLENIN RISKI AZALTIN

Kanser riskini azaltmak için sebze ve meyveden zengin beslenilmeli, kirmizi et tüketimi azaltilip balik tüketimi arttirilmalidir, yemeklerde zeytinyagi kullanilmalidir. Alkol tüketimi azaltilmalidir. Ideal vücut agirligini korumak için enerji alimina dikkat edip fiziksel aktivite arttirilmalidir.

SOYA

Soya fasulyesi özellikle gögüs ve prostat kanseri riskini azaltmasiyla iliskilidir. Daha fazla soya tüketen toplumlarda gögüs ve diger kanser türlerinin daha az oldugu görülmüstür. Soya kansere karsi koruyucu etkisi olan izoflavonlardan zengindir.

YESIL ÇAY

Yesil çay içindeki epigallakatesin gallatin kansere karsi potansiyel bir önleyici etkisi olduguna dair çalismalar vardir. Sadece yesil çay degil, siyah, beyaz ve oolong çayi da bioflavonoidlerden zengindir. Içerdigi bu maddeler sayesinde kansere karsi koruyucu etkisi vardir.

ZEYTINYAGI

Akdeniz diyetinin vazgeçilmezi zeytinyagi hem kanser riskini hem kalp hastaliklarini azaltir. Zeytinyagi içindeki yüksek miktardaki tekli doymamis yag asitlerinin, tokoferol ve fenolik bilesiklerin bu etkiyi yaptigi düsünülmektedir. Günlük beslenmemizde olmasi gereken yag mutlaka zeytinyagi olmalidir.

CEVIZ

Ceviz antikarsinojenik etkisi olan yag asitleri içerir. Cevizin ayrica kolesterol için de olumlu etkisi oldugundan kalp-damar sagligi açisindan da önemli bir besindir.

LIKOPEN

Domatesin kirmizi rengini veren bir karotenoid türü olan likopen antioksidan kapasiteye sahiptir ve kansere karsi koruyucudur. Özellikle kirmizi besinlerde likopen bulunur. Domates, pancar, kirmizilahana, nar, çilek, karpuz gibi besinler mevsimine göre tüketilmelidir.

SOGAN, SARIMSAK, PIRASA

Özellikle gastrointestinal bölgedeki kanserlere karsi koruyucudur. Bu sebzelere kokusunu veren içerdikleri biyoaktif sülfür bilesikleri bu etkiyi yapar. Kis aylarinda grip ve soguk alginligindan korunmak için de agirlik verirseniz antimikrobik etkilerinden de yararlanmis olursunuz.