Sağlık
Giriş Tarihi : 29-01-2018 13:44   Güncelleme : 29-01-2018 13:44

Kanserden Korunmak Için 20 Önlem

Kanser, ülkemizde ve dünyada ölümlerin en yaygin nedenlerinden biri olarak gösteriliyor. Kimyasal maddelere maruz kalmak, sigara ve alkol tüketmek, stres ve sagliksiz beslenmek, kanser vakalarinin artmasina neden oluyor. Bu dis etkenlerden uzak durularak kanser riski azaltilabilir mi? Uzmanlar yasam tarzi degisikliginin kanser riskini azalttigini söylüyor. Özellikle beslenme aliskanliklari degistirilerek, sigara ve alkol gibi aliskanliklardan uzaklasilarak ve hareketli bir yasam ile kansere yakalanma orani düsürülebiliyor. “4 Subat Dünya Kanser Günü” öncesinde Memorial Hastanesi Beslenme ve Diyet Bölümü’nden Dyt. Emine Yüzbasioglu, 20 maddede kansere karsi nasil korunulmasi gerektigini anlatti

Kanserden Korunmak Için 20 Önlem

Kisi ideal kilosunu korumaya çalismalidir. Tek yönlü beslenmeden kaçinilmalidir. Et, süt, tahil, meyve- sebze ve yag olmak üzere tüm besin gruplarindan gün içinde uygun miktarlarda tüketilmelidir.  Günde 5 porsiyon meyve ve 2 porsiyon sebze yemeye dikkat edilmelidir. Kanserden korunmada posa aliminin çok önemlidir. Bu sebeple beyaz ekmek yerine çavdar, kepek veya tam bugday ekmegini tercih edilmelidir. Kabuklariyla yenebilen meyveler soyulmadan tüketilmelidir. Ideal kilonun korunmasi amaciyla, fazla seker tüketiminden kaçinilmalidir. Pisirme yöntemi olarak firinda veya haslamayi tercih edilmelidir. Kizartmalardan uzak durulmali, yemekleri fazla kavurmadan pisirilmelidir.  Sigara içmemek ve içilen ortamlarda bulunmamak önemlidir. Hareketsizlikten kaçinilmali, günlük fiziksel aktiviteleri artirmaya özen gösterilmelidir.  Haftada en az 2 gün spor yapilmasi saglikli bir yasam için önemli kosullardandir.

GÜNDE 2-2,5 LITRE SU TÜKETILMELIDIR

Çay ve kahve tüketimi azaltilmalidir. Kahve içerken süt tozu yerine yarim yagli süt kullanilabilir. Asitli içecekler, hazir meyve sulari gibi seker içerigi yüksek içecekler yerine, az sekerli komposto, hosaf, taze sikilmis meyve sulari içilebilir.  Asiri alkol alimindan uzak durulmalidir.  Içerdigi Omega- 3 yag asidinin olumlu etkilerinden faydalanmak için haftada 2 veya 3 kez balik tüketimi önemlidir.  Brokoli, karnabahar, lahana gibi antioksidan içerigi yüksek besinlerin tüketim sikligi artirilmalidir. Her türlü besinin iyi yikanip temiz hazirlanmasina özen gösterilmeli ve temiz su kullanilmalidir.  Kizartma yaglari tekrar tekrar kullanilmamalidir. Dogrudan ateste pisirilen yiyecekler haftada en fazla bir gün tüketilmelidir.  Günlük tuz tüketimi 5 gramin altinda olmalidir. Salamura, tursu gibi tuz orani yüksek yiyeceklerin tüketimi sinirlandirilmalidir. Salam, sosis ve tütsülenmis yiyecek gruplarindan mümkün oldugunca uzak durulmalidir.  Gün içinde 2 bardak süt veya yogurt tüketimi önemlidir.  Özellikle yaz mevsiminde direkt günes isigindan kaçinilmalidir.