Malatya
Giriş Tarihi : 21-11-2016 20:13   Güncelleme : 21-11-2016 20:13

Kadinlar Saglikli Yasam Için Ilk Adimi Attilar

Büyüksehir Kent Konseyi Kadin Meclisi ve Malatya Halk Sagligi Il Müdürlügü is birliginde Kadin Meclisi üyelerine “Yeterli ve Dengeli Beslenme” konusu anlatildi

Kadinlar Saglikli Yasam Için Ilk Adimi Attilar

Büyüksehir Kent Konseyi Fethi Gemuhluoglu konferans salonunda verilen konferansa sunumlarini yapmak üzere Malatya Halk Sagligi Il Müdürlügü’nden Diyetisyen Eda Sahan, Kadin Meclisi Baskani Saliha Bulut ve Kadin Meclisi üyeleri katildi.Konferansin açilis konusmasini yapan Kadin Meclisi Baskani Saliha Bulut, “Bugün hepimizin sorunu olan bir porgram baslatiyoruz. Insallah bu programdan sonra sorunlarimizdan kurtulucaz. Aç kalmadan dengeli beslenmeyi, kilo almamayi ve aldigimiz kilolarida geri vermeyi amaçliyoruz.” dedi.

HEDIYELER DAGITILACAK

Bulut, konferansa katilan kadinlarin program sonunda tartilacagini ve kadinlara iki aylik bir süre verilecegini iki aydan sonra en çok kilo veren ilk üç kisiyi altin ve sonraki 20 kisiyi ise bisikletle ödüllendireceklerini söyledi.

OBEZITE ÇAGIN HASTALIGI

Beslenmenin tanimini; sagligi korumak ve yasam kalitesini yükseltmek için vücudun gereksinimi olan besin ögelerini yeterli miktarlarda ve uygun zamanlarda almak için bilinçli yapilmasi gereken bir davranistir diye açiklayan Diyetisyen Eda Sahan, insanlarin saglikli beslenme den uzaklastikça obeziteye yaklastigini ve obezitenin çagimizin hastaligi haline gelmeye basladigini söyledi. Eda Sahan, 4 ana besin grubu oldugunu ve bu gurupta yer alan besinlerin bilinçli tüketilmesi halinde sismanligin önüne geçilebilecegini dile getirerek, bu besin guruplarinin süt ve süt ürünleri, et yumurta baklagiller, ekmel diger tahillar ve sebze ve meyveler oldugunu söyledi.

SAGLIKLI YASAM IÇIN 10 BIN ADIM

Kilo vermek ve saglikli yasamak için spor yapmanin önemine deginen Sahan, günde ortalama 8 bardak su içmemiz gerektigini ve günde ortalam 10 bin adim atarak kilo verecegimizi veya kilomuzu koruyabilecegimizi söyledi.Sahan, “ Asiri yemegi engellemek için 5 adimimiz var bunlar; yemege konsantre olma yani televizyon karsisinda degilde masada yeme, atistirmak yerine tabagimiza bir prosiyon kadar alip tüketme, gerçekten açikinca yeme, yedigimiz yemekleri yeteri kadar çigneyerek yeme ve yemegi yavas yavas yeme. Bunlari yaparsak asiri yemek yemenin ve kilo almanin önüne geçebiliriz.” dedi. Kilo kaybinin 10 altin kurali oldugunu söyleyen Sahan bunlarin, “diyet degil yasam tarzi, düzenli ol, küçük porsiyonlar, tabaginda yemek birakmayi ögren, asla mahrum kalma, dikkatini yemege ver, yavas ye, yemegin keyfini çikar, hareket et ve yeterli uyku” oldugunu söyledi.  Program sonunda konferansa katilan Kadin Meclisi üyeleri tartilararak kilolari kayit altina alindi. Üyeler 2 ay sonra tekrar tartilacak ve en çok kilo veren ve dengeli beslenen üyelere hediyeler verilecek.