Ekonomi
Giriş Tarihi : 02-04-2021 17:41   Güncelleme : 02-04-2021 17:41

Hurda ve İkinci El Eşya Satışına Düzenleme

Malatya’da hırsızlığın önüne geçebilmek adına hurda ve ikinci el eşya alım satımı yapan işletmeler ile ilgili yeni kararlar alınırken alım satımlarda da "İkinci El Malzeme Alım Satım Belgesi" düzenlenmesi zorunluluğu getirildi.

Hurda ve İkinci El Eşya Satışına Düzenleme

 

Malatya Valiliği suçlarla mücadele ve suçun işlenmesini önlemeye yönelik çalışmalarını aralıksız devam ettiriyor. Yapılan çalışmalar kapsamında Malatya ’da meydana gelen hırsızlık olaylarında çoğunlukla cep telefonu, bilgisayar, bakır kablo gibi ürünlerin çalındığı tespit edildi.

Elde edilen verilerle birlikte suçun işlenmesini önlemeye yönelik yapılan çalışmalar kapsamında da Malatya genelindeki ikinci el eşya, hurda alım satımı yapan işletmeler ile ilgili yeni kararlar alındı. Çalınan eşyaların ikinci el piyasasında kolayca satılabilmesini ve çalıntı olduğunu bilmeden ürünü satın alan vatandaşların mağduriyetini önlemeye yönelik alınan karar Malatya il sınırlarını kapsıyor.

Malatya Valiliği tarafından yayınlanan genelgeye göre,  Hurda alım ve satımı üzerinden faaliyet gösteren hurda satan ve satın alan kişiler kimlik ve adres bilgilerini, eşya miktar ve özelliklerini "İkinci El Malzeme Alım Satım Belgesi" üzerinde tanzim edecek. Elektronik eşya ve beyaz eşya olarak tabir edilen Cep telefonu, bilgisayar, tablet, fotoğraf makinası,  televizyon, buzdolabı, çamaşır makinesi, bulaşık makinesi, akü, bakır malzeme gibi eşyaları ikinci el olarak alım ve satım üzerine faaliyet gösteren işyerlerinde eşyayı satan ve satın alan kişilere ait kimlik ve adres bilgileri ile alışveriş işlemini gerçekleştirdiği tarih bilgilerinin, eşya miktar ve özelliklerini belirtir şekilde İkinci El Malzeme Alım Satım Belgesi’nin tanzim edilmesi veya eşya ile ilgili fatura alınması, kolluk kuvvetleri tarafından istenilmesi durumunda formun veya faturanın ibraz edilmesi gerektiği belirtildi.

Ebubekir Atilla