Sağlık
Giriş Tarihi : 04-02-2013 14:14   Güncelleme : 04-02-2013 14:14

"Hormonlu yiyecek yemek anlamina geliyor"

Beslenme ve Diyet Uzmani Gülay Hamzaoglu Öztürk, yaz sebze ve meyvelerini kisin yemenin hormonlu yiyecek anlamina geldigini ve vücudu olumsuz etkiledigini söyledi.

Acibadem Bursa Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmani Gülay Hamzaoglu Öztürk, kisin hareketi arttirmak için beslenmeye dikkat edilmesi gerektigini söyledi.

Mevsiminde yenilmeyen sebze ve meyveler basta olmak üzere dikkat edilmeyen bir kaç konunun kilo alimini ve vücudu olumsuz etkiledigini ifade eden Öztürk, "Yaz sebze ve meyvelerini kisin yemek, hormonlu yiyecek yemek anlamina geliyor. Bu da vücudu olumsuz etkileyebiliyor. Meyveyi bütün olarak yemek yerine çok sayida meyveyi sikarak elde edilen meyve sulari ve hazir meyve sulariyla çok yüksek oranda kalori almak, yüksek kalorili yiyecekleri gündüz az miktarda tüketmek yerine uzun kis aksamlarinda, metabolizmanin en yavas oldugu saatlerde tüketerek asiri kalori almak kisin beslenmede en sik yapilan hatalar olarak sayabiliriz" dedi.

 

"DANS ETMEK YARARLI BIR EGZERSIZDIR"

Dans etmenin çok kalori harcanmasina sebep oldugundan oldukça yararli bir egzersiz oldugunu belirten Öztürk, "Tekrarlayan ya da kronik enfeksiyonlar, hatta hafif soguk alginliklari bile, bagisiklik sisteminin zayifliginin göstergesidir. Bagisiklik sisteminin zayiflamasinin en önemli nedeni de besin yetersizligidir. Bagisiklik sistemimizi güçlendirmek için oksijenli ortamdaki hareketimizi artirmak zorundayiz. Disarida veya salonda spor yapamiyorsak, evde kosu bandiyla da spor yapabiliriz. Dans etmek de çok kalori harcanmasina neden oldugundan oldukça yararli bir egzersiz olabilir" diye konustu.

 

"ARA ÖGÜNLER ILE KAN SEKERI DENGEDE TUTULMALI"

Gün içinde ara ögünler ile kan sekerinin dengede tutulmasi gerektigini ifade eden Öztürk, "Günlük olarak tüketilenlerin degerlendirilmesi yapilmalidir. Günlük miktarlar kisiye ve kaloriye göre degisim göstermektedir. Besinlerin termik etkisinden faydalanmalidir. Yani açligi uzatmamalidir. Ara ögünler, yemek yeme atagini da engelleyecegi için mutlaka yapilmalidir ara ögün alternatifleri mutlaka lifli ve kana karisma hizi düsük gidalar olmali. Meyve, yogurt, ayran, lifli çubuklar, tam tahilli ürünler tüketilmelidir. Sindirim sisteminizin hareketi metabolizma hizinizin göstergesidir. Ananas, kivi, elma, armut gibi meyveleri küp küp dograyarak, içine bir miktar ilik süt, bir veya iki yemek kasigi kadar kepek ilave edilmis bir karisim olarak tüketirsek, kabizlik sorununa karsi da önlem almis oluruz" seklinde konustu.

 

"SADECE DIYET YAPARAK KILO VERMEK MÜMKÜN DEGIL"

Sadece diyet yaparak kilo vermenin mümkün olmadiginin altini çizen Uzman Gülay Hamzaoglu Öztürk, "Fazla kilolarin kaybedilmesinde, doktorunuz ve beslenme uzmaninizin takibinde kalarak bir program uygulamaniz gerekiyor. Bu uygulamada yasanan problemlerin birlikte ele alinarak zamaninda çözüm yaratilmasi önem tasiyor. Kilo kontrolünde ve sagligi korumada bir diger çevresel etmen düzeli bir egzersiz rejiminizin olmasidir. Dünya Saglik Örgütü, haftada en az 3 kez, 45-60 dakika araliksiz spor yapilmasini öneriyor. Sadece diyet yaparak kilo vermek mümkün olmadigindan, dogru beslenme kurallari ve sporu birlikte uygulamak kilo vermeye yardimci olacaktir" diye konustu.