Bitkisel Ürün Sigortası Nasıl Yapılır? Bitkisel Ürün Sigortası Hangi Riskleri Karşılar? İşte Detaylar...

Bitkisel ürün sigortasıyla risklere karşı kapsamlı koruma sağlanır mı? Bitkisel Ürün sigortası ne işe yarar? Bitkisel sigorta Ödemeleri ne kadar? Detaylar haberimizde..

Furkan Burak Abacı
Furkan Burak Abacı Tüm Haberleri

Türkiye’de tarım sektörü için  bir güvence olan Tarım Sigortaları Havuz İşletmesi A.Ş. (TARSİM), çiftçilerin bitkisel ürünlerini koruma altına almak için geniş kapsamlı sigorta hizmetleri sunuyor. İşte Bitkisel Ürün Sigortası hakkında bilinmesi gereken detaylar:

Sigorta Kapsamı ve Riskler

Bitkisel Ürün Sigortası, Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından belirlenen kayıt sistemlerine dahil olan açık alanlarda yetiştirilen bitkisel ürünleri, meyve ağaçlarını, çay ve asmaların kendilerini ve fidanlarını teminat altına alıyor.

Sigortalı ürünlerde teminat kapsamına alınan başlıca riskler şunlardır:

  • Doğal afetler: Dolu, fırtına, hortum, yangın, deprem, heyelan, taşıt çarpması, sel ve su baskını.
  • Hayvan zararları: Yaban domuzlarının ve kuşların sebep olduğu zararlar.
  • Diğer riskler: Don ve yağmurun ürünlerde neden olduğu kalite ve miktar kayıpları.

Ayrıca, ekonomik verime ulaşmış ağaç ve fidelerde dolu, fırtına, hortum gibi riskler sonucu oluşabilecek tam hasarlar da sigorta kapsamında değerlendiriliyor.

Ek Teminat Seçenekleri

Çiftçiler, isteğe bağlı olarak ek prim ödeyerek daha geniş kapsamlı teminatlardan faydalanabilir. Örneğin, don riskinin yaş meyveler veya şekerpancarı gibi ürünlerde neden olduğu zararlar teminat altına alınabilir. Ancak ek teminatların tek başına alınamamakta.

Poliçe Süreci ve Prim Ödemeleri

Çiftçiler, sigorta işlemlerini başlatmadan önce, Tarım ve Orman Bakanlığı’na bağlı kayıt sistemlerindeki bilgilerini güncellemelidir. Sigorta priminin %50’si devlet tarafından karşılanırken, bazı ek teminatlarda bu oran daha da yüksektir. Sigortalılar, primin %15’ini peşin öderken kalan tutarı belirli sürelerde taksitlendirebiliyor.

Hasar İhbarı ve Tazminat Süreci

Sigortalı ürünlerde bir risk gerçekleşmesi durumunda, hasar ihbarları mobil uygulama, TARSİM’in internet sitesi veya acenteler aracılığıyla yapılabilir. Hasar tespitleri, TARSİM eksperleri tarafından gerçekleştirilir. Tazminatlar, hasar dosyasının tamamlanmasından sonra 30 gün içinde ödenir. Ancak ürünün tamamen hasar gördüğü durumlarda, tazminat poliçe bitiş tarihinden önce de yapılabilir.

TARSİM, tarım sektöründeki riskleri en aza indirmeyi hedefliyor. 

23 Ara 2024 - 11:26 Malatya- Gündem

Muhabir  Furkan Burak Abacı


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.