Yasa teklifine göre, şarj edilebilir hibrit araçlarda uygulanan ÖTV oranı %80'den %30'a çekilecek. Bu indirim, hibrit araçların satış fiyatlarında belirgin bir düşüş sağlayacak ve tüketicilere daha erişilebilir hale gelmelerini mümkün kılacak.
Özellikle şehir içi kullanım için ekonomik ve çevreci bir alternatif olan hibrit araçlar, artan yakıt maliyetlerine karşı çözüm sunma potansiyeline sahip. Yeni ÖTV düzenlemesi, bu araçların yaygınlaşmasını teşvik ederek çevresel sürdürülebilirlik adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.
Ancak, teklifin kapsamında yer alan bir ayrıntı dikkat çekiyor: Türkiye'de üretilen ilk şarj edilebilir hibrit model olan Toyota C-HR gibi yerli üretim araçlar, bu ÖTV indiriminden yararlanamayacak. Uzmanlar, sadece ithal markaların teşvik edilmesinin yerli otomotiv sektöründe rekabeti olumsuz etkileyebileceği konusunda endişelerini dile getiriyor.
Yerli üreticilerin desteklenmemesi, sektör temsilcileri tarafından eleştirilirken, hibrit araçlara olan talebin artmasıyla ithal araçların avantajlı konuma geçmesinin yerli otomotiv sanayisine zarar verebileceği belirtiliyor.
ÖTV indirimi %30'a düşecek hibrit modeller
Şu anki fiyat seviyeleri ve teknik özelliklerine göre ÖTV oranı %80’den %30’a düşecek tek model BYD Seal U DM-I olarak belirlendi.
Diğer indirimli %60'a düşecek hibrit modeller
BMW X1 xDrive30e
SKODA Kodiaq 1.5 TSI (204 PS) PHEV
DSG DS-9 E-TENSE 250
Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.
Şimdi oturum açın, her yorumda isim ve e.posta yazma zahmetinden kurtulun. Oturum açmak için bir hesabınız yoksa, oluşturmak için buraya tıklayın.
Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.