Malatya ve Erzurum Büyükşehir Statüsünü Kaybetti..!

Malatya ve Erzurum Büyükşehir statüsünü kaybetti...

Betül Sevim
Betül Sevim Tüm Haberleri

Türkiye İstatistik Kurumu'nun verilerine göre, Malatya ve Erzurum 750 bin nüfus kriterini karşılayamadıkları için büyükşehir statüsünden düştü.

Malatya, toplam 30 büyükşehir arasında 31. sıraya gerileyerek, nüfus sıralamasında büyükşehir olmayan Afyonkarahisar'a yerini verdi.

Güncel nüfus sıralamasına göre:

 29. Afyonkarahisar: 751 bin 344
30. Erzurum: 749 bin 993 
31. Malatya: 742 bin 725

Deprem nedeniyle yaşanan nüfus kaybı, Malatya'nın büyükşehir statüsünü yitirmesine neden oldu. Erzurum ise kritik bir farkla bu statüyü kaybetti.

12 Haz 2024 - 13:54 Malatya- Gündem

Muhabir  Betül Sevim


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.

70

Kaan - Malatyayi bilmem ama Erzurum büyük şehir değil o kadar çok boş yere yatırım alıyor ki bütün kurumların bölge müdürlüğü orada çevresinde ne kadar il varsa hepsini sömürüyor Erzurum doğunun belası bir yer olmaz olsun.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 22 Aralık 11:31
71

Dadaş - @Kaan 70 nolu yoruma cevabı: Ne boş adamsin yorumun gibisin.

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 12 Ocak 20:35
67

Erzurumlu - Tekrar nüfus sayimi yapilana kadar o sayilar degisir statü falanda kaybedilmez. Haber yapmak icin yapmayin 7 kisi azaldi diye statu mu kaybedilirmis.

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 26 Haziran 18:55
65

Emre Gonlusen - Ben Malatya,nin Hic Bir Zaman Büyük Şehir Olmasini İstemedim İstememde Çünkü Her Yer Beton Oldu

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 16:41
63

Murat Çekim - Allah Malatya’ya öyle bir deprem daha versin ki o Malatyalı evsahipleri gün yüzü görmesinler ben en çok da onlar yüzünden terkettim Malatya’yı

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 14:30
66

Emekli Ahmet - @Murat Çekim 63 nolu yoruma cevabı: en yakin akrabamin yıllar öncesinde yapmiş olduğu

fırsat düşkünlüğüğüyle birlikte arkamdan vurmasıyla malatyayı terketmek zorunda kaldım.

Malatyamız genelde hain düşünceli insanlarının aldığı ahlar yüzünden bir yerlere gelmeside mümkün değil.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 18:16
54

Ali Baba - Aynıdepremi elazığdayaşadı 45000konutyıkıdı hiçağlamadık gidenlergiti kalanı bizeyeti

Yanıtla . 0Beğen . 7Beğenme 14 Haziran 16:59
53

Ali Baba - Aynıdepremi elazığdayasadı 45000konutyapıldı

Yanıtla . 1Beğen . 4Beğenme 14 Haziran 16:57
52

Devlet - Erzurum'a iyi oluyor önemli olan camiler kapanmasın birde Gürcistan kapısı

Yanıtla . 12Beğen . 1Beğenme 14 Haziran 15:23
68

Ahmet - @Devlet 52 nolu yoruma cevabı: gürcistan kapısı değil gürcü kapı cahil erzurumda hiç bi camii kapanmadı

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 13 Temmuz 10:40
58

Fatih Küçük - @Devlet 52 nolu yoruma cevabı: Hangi camii kapanmış ki?

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 14 Haziran 22:53
48

Bursa'da Galali - O kadar saçma sapan yorum varki sağı olmayan şehir mezarlık yatırım olmayan şehirde kapanmış fabrika Erzurum'da hangi ististam var Anadolu ya tüm ülkelerden açılan kapı Erzurum ama hiç gözde görünür kaynak yok sokak lambalarıyla gelişim olmaz organizeyle iş ortamlariyla güvenle üç beş beton birkaç ışık kazanım değil fabrikalar iş yerleri ihracatçılar ve icraat lar olmalı doğunun ana merkezi kilit beyni Erzurum'da bunları hak edecek ne vardı ama halkın düşünce irdesi kendi elinde olmadığı için bugün bu halde Erzurum ey olur inşallah

Yanıtla . 11Beğen . 1Beğenme 14 Haziran 09:31
45

Cenk Kara - Malatya zaten eskiden Elazığın ilçesiymiş yskında yine Elazığa bağlanır çünkü Elazığ çok büyüdü malatyayı 2 ye katladı

Yanıtla . 3Beğen . 16Beğenme 14 Haziran 07:18
56

Yunus - @Cenk Kara 45 nolu yoruma cevabı: Aynen ben Malatyalı olarak katılıyorum biz Elazığa değil baskile bağlanmasını istiyoruz Mekke Medine baskil

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 14 Haziran 18:59
55

Asi - @Cenk Kara 45 nolu yoruma cevabı: Yazık sana acıyorum eziksin ezik olmasan Malatya kıskanmasın Malatyalılar depremde dolayı il dışına yerleştiler Malatya’nın halk hepsi dışarıda olduğu için nüfus sayısı bu kadar düşüş geçmiş olabilir Baskiller ve zazalarınız hepsi Malatya’da ve siz Malatya’nın ilçesi olacaksınız bunu kabul etsen çok iyi olur bir Malatya ile uğraşmaktan bir yere gelemediniz size acıyorum yazık ya Malatyalılar asiller sizin gibi beyaz çorap giyip de siyah ayakkabının topunu kırarak yürümüyorlar

Yanıtla . 4Beğen . 3Beğenme 14 Haziran 18:40
50

Malatyalı - @Cenk Kara 45 nolu yoruma cevabı: Ay güldürmeyin Elazığ'da bir cadde var çok geri şehir.malatyada deprem olduğu için insanlar gitmek zorunda kaldı.10yil SONRA Elazığ Malatya'ya bağlanır?

Yanıtla . 19Beğen . 6Beğenme 14 Haziran 11:41
44

Sinan - Mümkünse ban nıda düşürün neyil var ne temizlik nede trafik

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 14 Haziran 06:27
42

Taner - Türkiye’yi sanki Sinop’tan aşağı doğru kesmişler birtarafa batı demişler bir tarafa doğu devletin her ne kadar gücü imkanı varsa batıya yığmışlar böyle oluncada nüfusda batıya doğru kayıyor birde Erzurum’da yaşayan insan topluluğunun aç gözlülüğü tutanın tutulanı kazıkladığı bir şehir olmuş ne millet vekili vekil ne iş adamı adam Allah sonunu iyi etsin

Yanıtla . 6Beğen . 3Beğenme 14 Haziran 05:51
41

İrfan Kizilgeçi̇t - Büyükşehir başkanın dolgun maaşı ve etrafında ki sırtları beslemesidir.

Yanıtla . 2Beğen . 0Beğenme 14 Haziran 04:31
40

Ilıcalı Dadaş - Bi erzurumlu olarak erzurumun sahipsizliği her gelenin erzuruma kazık atması benim şahsen zoruma gidiyor ak partiye en çok oy erzurumda veriliyor ne hüzmet ne bi yatırım var insanları göçe zorluyorlar istanbuldan bi farkı yok ev kiraları 15 20 hatta 25 bin isteyen bile var önceden hastanemiz var diye hava atıyorduk şimdi ise doktor yok randevu alamıyoruz avm yapmakla yatırım yaptğını sanan bü zihniyet var erzurumda Allah sorsun bu memleket hakkını sizden anca soyun erzurumu yiyin bakalım yakında kimse kalmayacak bu topraklarda

Yanıtla . 29Beğen . 6Beğenme 14 Haziran 00:27
69

Vaybee25 - @Ilıcalı Dadaş 40 nolu yoruma cevabı: Gelme oğlum zorlayan mı var

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 16 Temmuz 15:18
62

Dadaş - @Ilıcalı Dadaş 40 nolu yoruma cevabı: Biz vatan sevdalısı, peygamber sevdalısı çok olan bir şehiriz burda vatana hıyanet edenin taş yediği memleketiz gurur duyuyorum

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 23:29
59

İsmail - @Ilıcalı Dadaş 40 nolu yoruma cevabı: Tüm sağlık harcamaları Erzurum'a yapıldı saçma sapan kaç tane hastane yapıldı

Erzincan Bayburt Gümüşhane Bingöl Muş Ağrı Van Kars Iğdır Ardahan Artvin kompile Erzurum'a git gel derdinde hastane var sözde giden canlı cenaze olarak geri geliyor.

Doğunun gelişimine büyük bir zarardır Erzurum

Çarpık bir kentleşme den başka bir şey değil

Kim iktidarda Erzurum onların yanında

Mesela Kars şehir olarak müthiş bir yer açık hava müzesi

Ama üç ile böldüler

Ve Kars Ardahan Iğdır yatırıma gelişime uzak kaldı

Doğu gelişime uzak kaldı

Yanıtla . 1Beğen . 1Beğenme 14 Haziran 23:51
51

Erzurumlu - @Ilıcalı Dadaş 40 nolu yoruma cevabı: Ne yatırım yapıldı Erzurum'a hele söyle ?

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 14 Haziran 14:34
49

Kars - @Ilıcalı Dadaş 40 nolu yoruma cevabı: Erzurum'a yapılan yatırımlar Doğu ve Güneydoğuda hiç bir ile yapılmadı fötünün memleketi olmasına rağmen helede nankörlük ediyorsun yazık Allah yukarda elinizi vicdanınıza koyun

Yanıtla . 1Beğen . 2Beğenme 14 Haziran 09:59
47

Cano - @Ilıcalı Dadaş 40 nolu yoruma cevabı: Mustehaktir size dadaşlar siz ancak gelen giden taşlayın alevi Sünni ayırımı yapın o kadar insanın ahı var hak ediyorsunuz kusura bakmayın..

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 14 Haziran 09:28
37

Daha Neler? - Erzurum bir kere büyükşehir değil çok büyük şehirdir. Türkiye 'deki tek çok büyükşehirdir hatta.

Yanıtla . 12Beğen . 22Beğenme 13 Haziran 21:46
34

Tefik - İyi oldu emlak vergileri düşer büyükşehir demek büyük sorunlar demek 20 yıldır çevre yolu yapılmayan şehir hastanesi olmayan tek büyükşehir Malatya dir utanılacak durum buyuksehir diye yutturdular.

Yanıtla . 18Beğen . 2Beğenme 13 Haziran 20:24
33

Malty - Büyük şehir Bi faydası yok zarar Elazığ daha iyi

Yanıtla . 11Beğen . 2Beğenme 13 Haziran 20:22
32

Elazığ2323 - Elazığ da ki Malatyalılar giderse yeniden statüyü alır haydi Malatya eve dönüş!!!!

Yanıtla . 7Beğen . 13Beğenme 13 Haziran 18:03
64

Elazığ2323 - @Elazığ2323 32 nolu yoruma cevabı: Yahu gitsinlerde insan kalmasın 44 plaka görmek istemiyorum Elazığ da çekin gidin memleketinize

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 16 Haziran 15:38
60

Tek Olan Hakikattir - @Elazığ2323 32 nolu yoruma cevabı: Daha düne kadar Almanya diye Malatya ya geliyordunuz demek ki düşenin dostu olmaz lafı doğruymuş

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 15 Haziran 10:10
43

S.gülsen - @Elazığ2323 32 nolu yoruma cevabı: ??? çok komiksiniz.malatyadaku Elazığ ve Adıyamanlilar gitsin bir insan kalmaz.

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 14 Haziran 06:18
31

Ömer - Resmi işler sarpa sarıyor.kocaözü tekrar belediye statüsünü alsın.nufus köye daşındı nasıl olsa.

Yanıtla . 2Beğen . 2Beğenme 13 Haziran 17:23
30

Alpertunga - Büyük şehir olmanın hiç kimseye faydası yok boş beleş iş dahafazls kaymakam, dahs fazla belediye başkanı kamuya dolayısı ile vatandaşa ekstra yükden başka bişey değil.

Yanıtla . 22Beğen . 3Beğenme 13 Haziran 16:32
29

Kerem - Siz Malatya'nın lehine mi çalışıyorsunuz Aleyhine mi?

Olağanüstü bir afetten sonra nüfusu azalan hiçbir büyükşehirin statüsü düşmez.

Yoksa siyasi tarafınızdan dolayı mı bunu yapıyorsunuz?

Ay değil mi?

Yanıtla . 10Beğen . 5Beğenme 13 Haziran 15:46
27

Alper Gılgamış - Erzurum 1993 yılından beri Büyükşehir statüsünde. Nüfusu daha önce de 750 bin altına düşmüştü ama hiçbir zaman büyükşehir statüsünü kaybetmedi. Nüfusu 750 bin altına düşse bile Erzurum'da 140 binden fazla üniversite öğrencisi olması, devasa hastanelere bağlı olarak Ağrı, Kars, Bayburt, Erzincan, Ardahan gibi birçok il ve Azerbaycan, İran gibi ülkelerden hastalar gelmesi ve Palandöken Kayak merkezine milyonlarca turist geldiği için şehir 1 milyon nüfuslu şehir gibi duruyor. Erzurum'da yakın zamanda büyük bir sanayileşme başlıyor ve büyük ihracat yapan onlarca fabrika faaliyete geçtiğinde Erzurum'un toplam nüfusunun 1 milyonu geçeceği söyleniyor.

Yanıtla . 18Beğen . 18Beğenme 13 Haziran 14:57
57

Bülent - @Alper Gılgamış 27 nolu yoruma cevabı: Seninnn caninnn yiyimm Allaha emanet olll

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 14 Haziran 22:50
46

Dadaş 25 - @Alper Gılgamış 27 nolu yoruma cevabı: Kendimizi kandırmayalım. Kars, Ardahan gibi iller gelişmedigi için Erzurum'a muhtaç olduklarından sanıyoruz çok gelişmiş bir iliz. Sürekli göç veren, iş imkanları kısıtlı bir Iliz.

Yanıtla . 3Beğen . 0Beğenme 14 Haziran 09:13
39

Dadaş - @Alper Gılgamış 27 nolu yoruma cevabı: Bekle gecer hastaneden başka neyimiz var bi hastane bide alışveriş merkezimiz var diyip kendimizi kandırıyoruz şehire bişe yapmıyorlar sadece kendi cebine yapıyor adamlar

Yanıtla . 14Beğen . 1Beğenme 13 Haziran 22:52
24

Halil Doğan - Malatya'nın büyükşehir yapılması sonrası mahalleye dönüstürülen beldeler hepten unutuldu. Hiçbir hizmet alamayan bu beldelerin eminim bu duruma çok sevinmişlerdir. Beldelere yeniden bediyelik statüsü verilmelidir.

Yanıtla . 5Beğen . 5Beğenme 13 Haziran 13:26
21

Akahmwt Kahramqn - Darisi diger illerin basina buyuksehir belediyeleri odenekleri aliyor ilcelere hizmet yok ama copluk yapiyorlar hurdacilari ve ceyreyi kirleten isyerlerini ilcelere yonlendiriyorlar

Yanıtla . 5Beğen . 0Beğenme 13 Haziran 11:07
18

Ah Malatya Ah - Çok güzel olmuş.Malatya zaten büyük şehir değil.İlçelere yardım yok toplanan vergi ve su parası Malatya büyük şehire aktarıldı.Bir su arızası oluyor maskeden izin almadan bir şey yapamıyoruz.Eskiden belediye lerin ekipleri vardı.

Yanıtla . 8Beğen . 0Beğenme 13 Haziran 10:51
17

Malatya Sevdalısı - Güya habercilik yapmış oluyorsunuz bu şekilde bilinçsiz şeyleri kaleme alınca koca bir şehire zarar verdiğini düşünemüyorsunuz, Malatya ve Erzurum ikisi de kadim şehirlerdir lütfen bilinçsiz haberler yapıp yıpratmayalım.

Yanıtla . 18Beğen . 13Beğenme 13 Haziran 10:35
16

Kamile Kaya - Zaten büyükşehir vasfını kate küllüyle almıştı. İkamete göre değil nüfusa kayıt durumuna göre aldı. Malatyanın diğer şehirlerde yaşayan halkı sayıldı.

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 13 Haziran 09:30
23

Vedat - @Kamile Kaya 16 nolu yoruma cevabı: Çok doğru yazmışlar

Yanıtla . 0Beğen . 1Beğenme 13 Haziran 13:17
14

Dadaş - Malatya 7 bin küsürü zor tamamlar da, Erzurum tekrar büyükşehir statüsüne girmiştir yedi bebek doğmuştur.

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 13 Haziran 08:13
13

Ah Malatya - İnşallah büyük şehir sütatüsü kalkar Malatya ya bir faydası olmadı.Herşey pahalandı.İlçeler gerekli yardımı alamadılar.Adı büyük ŞEHİR

Yanıtla . 3Beğen . 1Beğenme 13 Haziran 07:22
10

Cavit Dinler - Hükümetın İstanbul İzmir rize Ankaradayım başka bir yere baktığımi var bakın doğunun enbüyük şehri yatırım yapılmadığına her yıl boşaliyor çünkü kışın erzurumda yaşamak çok zor bir bardak çay 10 tele ben şahsen hızli tiren istiyorum ama hükümette hakli hızli tiren yaparlarsa korkuyorlar erzurumda kimse kalmaz

Yanıtla . 6Beğen . 1Beğenme 12 Haziran 23:11
36

Mücahit - @Cavit Dinler 10 nolu yoruma cevabı: Erzurum lular kadar başına taş düşsün emi

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 13 Haziran 21:07
26

Yorumcu - @Cavit Dinler 10 nolu yoruma cevabı: Hadi Bee oradan yalan yanlış yorum yapma .60 yaşındayım bu yasa kadar ankarada yaşıyorum. Tek yatırım metro ,erzuruma yatırılan bütçe 7 milyonluk ankaraya yapılmıyor,ankara koca düzensiz eski hurda görünümlü sehir.

Yanıtla . 0Beğen . 3Beğenme 13 Haziran 14:54
22

Kral - @Cavit Dinler 10 nolu yoruma cevabı: Beliki Erzurumlular için de geçmiş senin

Yanıtla . 0Beğen . 2Beğenme 13 Haziran 11:16
19

Gelmeyin - @Cavit Dinler 10 nolu yoruma cevabı: Erzurumda herşeyin çok güzel olması lazım. Çok güzel olsun ki hiçbiri buralara gelmesin. Erzurumlular mu? Aman uzak dursun.

Yanıtla . 0Beğen . 5Beğenme 13 Haziran 10:53
15

Erzurum Da Bi̇ri̇si̇ - @Cavit Dinler 10 nolu yoruma cevabı: Aynen öyle ev bakıyoruz sanki İstanbul hem ev yok hem fiyatlar uçuk

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 13 Haziran 09:21
11

Fahritaş - @Cavit Dinler 10 nolu yoruma cevabı: Ev ve emlak fiyatlari istanbulu geciyor ne hikmetse erzurumda kiralar uctu

Yanıtla . 7Beğen . 1Beğenme 12 Haziran 23:58
09

Kenan Eski̇bağlar - ELAZIĞ HAK EDİYO ÇÜNKÜ BÜYÜK BİR GÖÇ ALDI ŞEHİR

Yanıtla . 6Beğen . 8Beğenme 12 Haziran 22:54
20

Suriyelikadarolamayan - @Kenan Eski̇bağlar 09 nolu yoruma cevabı: Biz çok faydasını gördük alın sizin olsun

Yanıtla . 0Beğen . 0Beğenme 13 Haziran 10:54
08

Av.abdulkadir Artan - Hangi yasal düzenleme ile büyükşehir statüsü kaybediliyor? Lütfen bir hukukçuya danışın.

Yanıtla . 13Beğen . 2Beğenme 12 Haziran 21:55
06

Yaşlı Adam - Atık su bedeli,dağdaki araziden vergi,5kiruşluk evlere milyon lira para, acayip kiralar,şükür belki bunlardan kurtuluruz...

Yanıtla . 22Beğen . 2Beğenme 12 Haziran 20:41
05

Gokhan Erkara - Hani depremde cok kaybımız yoktu bu bir yalan 2. Iyiki büyüklerinden düştük. Belki biraz pahalıdır düşer

Yanıtla . 8Beğen . 1Beğenme 12 Haziran 20:13
12

Myy - @Gokhan Erkara 05 nolu yoruma cevabı: Kayıpla ne alaka göç verdi taşındı gitti millet

Herşeyi yalan siyasetinize kılıf yapmaya çalışmayın

Yanıtla . 1Beğen . 4Beğenme 13 Haziran 00:28
04

Malatya Malatya - Büyük şehirin karindan çok zarari var örnek aracınizin trafik sigortasi kirsalda daha ucuz en basiti bu

Yanıtla . 14Beğen . 2Beğenme 12 Haziran 20:12
02

Erdoğan - Büyükşehir olduk da başımız göğe m erdi herşey paralı oldu dağda ki para etmez araziler vergiye tabi oldu su odun herşey köy mahalle oldu Şehir kendi çöpünü yoplayamazken köylere el atması gerekti velhasıl arapsaçına döndü iyi ki de düşmüş

Yanıtla . 31Beğen . 2Beğenme 12 Haziran 17:42
28

Cemalk - @Ömer 01 nolu yoruma cevabı: Malatya' ya büyük şehir dediler de noldu ? Şehir Battalgazi , Yeşilyurt diye ikiye ayrıldı. NE için ikiye ayrıldı anlamış değilim. Şehir zenginleşti mi? Hayır. Kamu binaları yapıldı o kadar. Fukara halkın hayet seviyesi, alım gucu mu artti mi? Hayir. Ben bu sehrin hangi tarafina aitim? Assaği şehere mi , Şeytan deresine mi? Birakin bu ayaklari ! Cocuk mu kandiriyorsunuz ?

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 13 Haziran 15:18
25

Mahir Çor Çor - @Ömer 01 nolu yoruma cevabı: Çok güzel pek güzel zaten öncede ala ere dalavereyle bu statüyü almıştı. Eeee yanlış hesap bagdattan geri döndü hileyle kimse birseyler uğruna nefsinin uğruna bir yerlere varamaz. Buyuksehir istemiyoruz.

Yanıtla . 1Beğen . 0Beğenme 13 Haziran 14:30