Vatandaş Şaşkınlıktan MASKİ'nin Yolunu Tuttu

Malatya Su ve Kanalizasyon idaresi (MASKİ) tarafından Haziran ayında sayaçları sıfırlamaya gidildi. Vatandaşların sayaç sıfırlaması ile ilgili hem basın hemde sosyal medya aracılığıyla bilgilendirme yapıldı. Fakat MASKİ personellerinin ulaşamadığı yada sayaç numaralarının fotoğrafını çekip kuruma iletemeyenler yüksek faturalarla karşılaştı. MASKİ Genel Müdürü Mehmet Mert yüksek gelen faturalarla ilgili özel açıklamalarda bulundu.

Ayşegül Kazgurt
ÖZEL HABER Ayşegül Kazgurt Tüm Haberleri
Büyütmek için resme tıklayın

Depremden sonra vatandaşlardan su bedeli almadıklarını bunun içinde sayaçlarını sıfırlamayanların ise yüksek faturalarla karşılaşıldığını belirten Genel Müdür Mehmet Mert, “Biz sıfırlama yaptık 4,5 aylık faturada sıfırla çarparak herhangi bir fatura bedeli almadık. Son 15-20 günlüklük okunan fatura bedellerinin yüksek çıkmasını sebebi ise vatandaşsayacını sıfırlatmamıştır.Bizim personelimiz gittiğinde de kapı kapalı olabilir içeri girememiş olabilirler.” Diye konuştu.

Öncesinde gerekli duyuruları yaptıklarını aktaran Müdür Mert“Biz sosyal medya aracılığıyla ve basın aracılığıyla açıklama yaptık,“Telefonunuzla çekin, bize atın, biz sayacınızı sıfırlayalım” dedik. Fakat maalesef bazı vatandaşlarımız bunu yapmadılar ya da sebepleri vardır, şehir dışına çıkmışlardır.Onunla ilgili de yasal süreci geçirmişlerdir. Çünkü biz 1Temmuz’a kadar süre verdik.” Diye konuştu.

DİLEKÇE İLE MASKİ’YE BAŞVURUN

Bu şekil yüksek fatura ile karşılaşan vatandaşların dilekçe ile MASKİ’ye başvurmaları gerektiğini belirten Müdür Mert, “Bu tür yüksek faturalarla karşılaşan vatandaşlarımız, bu konuda dilekçe ile başvuru yapsınlar. Bu konuda bir çalışma yapacağız, arkadaşlarla birlikte bir oranlama yapacağız. 5 aylıksa 5'e böleceğiz 4 ayı sıfırlayıp bir ayını alacağız.Bizlere Dilekçe ile başvuru yapsınlar,bizler inceleyelim. Ama biz bunu defalarca basın aracılığıyla ve sosyal medya aracılığıyla duyurduk. Diye konuştu.

 MASKİ ÇEŞİTLİ MECRALARDA DUYURMUŞTU

MASKİ genel müdürlüğü geçtiğimiz ay sayaç sıfırlama ile ilgili şu açıklmayı yapmıştı: “Çok Kıymetli Abonelerimiz; Malatya Büyükşehir Belediyesi Meclisi tarafından alınan karar ile 6 Şubat – 31 Mayıs 2023 tarihleri arasında kullanılan sularda ücretlendirme yapılmayacaktır. Alınan kararın uygulanabilmesi için su sayaçlarının sıfırlanması gerekmektedir. Ekiplerimiz, şuan sahada çalışmalarını aralıksız yürütmektedir. Ancak; çeşitli nedenlerden dolayı su sayaçlarını okuyamadığımız abonelerimiz mevcuttur. Sayaçlarını okuyamadığımız abonelerimizin geçen 4 aylık süre içinde borç yükü ile karşılaşmamaları için ivedi bir şekilde adını, soyadını, T.C.’sini ve abone numarasını belirterek 0 538 541 09 11 No’lu WhatsApp hattımıza 1 Temmuz 2023 tarihine kadar sayaçlarının resimlerini okunur ve görünür bir şekilde fotoğrafını çekip atması gerekmektedir.”

11 Tem 2023 - 15:50 - Gündem

Muhabir  Ayşegül Kazgurt ,  Filiz Yangırhep


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.