CRM Ne İşe Yarar?

CRM (Customer Relationship Management) yazılımı, müşteriler ile ilişkileri ve satış etkileşimlerini yönetmek için kullanılır. Yazılımlar, temel fonksiyonları itibarıyla genelde satış ekibi otomasyon programları ile aynı amaca hizmet ettikleri düşünülür. Ancak Müşteri İlişkileri Yönetim çözümleri, satış odaklı otomasyonlara göre çok daha geniş kapsamlıdır. Bu yazının devamında, CRM programlarının ne işe yaradıkları ve türleri hakkında bilgiler bulabilirsiniz.

CRM (Customer Relationship Management) yazılımı, müşteriler ile ilişkileri ve satış etkileşimlerini yönetmek için kullanılır. Yazılımlar, temel fonksiyonları itibarıyla genelde satış ekibi otomasyon programları ile aynı amaca hizmet ettikleri düşünülür. Ancak Müşteri İlişkileri Yönetim çözümleri, satış odaklı otomasyonlara göre çok daha geniş kapsamlıdır. Bu yazının devamında, CRM programlarının ne işe yaradıkları ve türleri hakkında bilgiler bulabilirsiniz.

CRM Ne İşe Yarar?

CRM ya da dilimizdeki açılımı ile Müşteri İlişkileri Yönetimi yazılımı, işletmelerin hedef kitleleri ile güçlü ilişkiler kurabilmelerine olanak tanır. Bu amaç doğrultusunda ihtiyaç duyulan veri grupları, yazılımın bünyesinde barındırdığı alt modüller aracılığıyla toplanır. Yeni kullanıcılar için öğrenim süreci son derece kolay olan CRM modülleri ile detaylı raporlar oluşturulabilir. Böylece bilgiye dayalı etkili satış ve pazarlama kampanyaları üretilerek müşterilerin sürecin her aşamasında tatmin edici deneyimler yaşamaları sağlanabilir.

CRM aracılığıyla toplanan veri, işletmenin ticari başarı durumuna da ışık tutar. Analize dayalı raporlar kullanılarak yıl içerisinde gerçekleştirilen faaliyetlerin etkisi rahatça ölçümlenebilir. Bu sayede hangi kampanyaların sona erdirileceği ya da güncelleneceği, hangilerinin sürdürüleceği konusunda net kararlar alınabilir.

CRM Programları Nelerdir?

CRM programları, kullanım amaçlarına bağlı olarak 3 ana gruba ayrılır. Bu gruplar, şu şekilde sıralanabilir:

Operasyonel CRM

Operasyonel CRM, işletmenin varlığını sürdürebilmesi için başarılı olması gereken birincil iş süreçlerinin yönetimini kolaylaştırmak amacıyla kullanılır. Bu CRM türünün; pazarlama, satış ve müşteri ilişkileri olmak üzere üç alt bileşeni bulunur. Pazarlama otomasyonu, çok kanallı dijital pazarlama projelerini tasarlanmasını ve uygulanmasını sağlar. Satış otomasyonunun ana görevi, geleneksel yöntemlerle zaman alan görevlerin kısa sürede tamamlanabilmesidir. Müşteri hizmetleri yazılımı ise potansiyel ve mevcut müşterilerle daha etkili ilişkiler kurulabilmesini mümkün kılar.

Analitik CRM

Analitik CRM yazılımı, işletmelerin müşterilerini daha net anlamalarını sağlayacak araçlar oluşturabilmelerine yardımcı olur. Analiz ve raporlama araçları vasıtasıyla 360 derecelik müşteri profilleri yaratılabilir. Daha sonra da yaratılan bu profiller, kişiye özel kampanyalar hazırlamak için kullanılabilir.

İş Birliğine Dayalı CRM

Genel kanının aksine satış, iş birliği yaklaşımına dayalı bir süreçtir. İş birliğine dayalı CRM programı, bu süreç dâhilinde satış ve pazarlama ekiplerine ihtiyaç duydukları veriyi eksiksiz biçimde sağlar. İlgili kişi yönetimi ve kanal yönetimi olmak üzere iki alt türü bulunur. İlgili kişi yönetim sistemleri, potansiyel ve mevcut müşteri bilgileri ile bu kişi ya da şirketlerin hâlihazırdaki etkileşimlerinin pratik biçimde takip edilebilmesini sağlar. Kanal yönetimi ise hedef kitleye ulaşmak için uygulanan iletişim araçlarının kontrolünü kolaylaştırır.

İşletmelere yönelik çoğu yazılım, genel profile bağlı kalınarak üretilir. CRM özelinde ise durum biraz daha farklıdır. Çevresel ve iç dinamikler nedeniyle aynı sektörde olsalar bile bir şirketin ihtiyacı, diğerlerinden farklı olabilir. Dolayısıyla seçim aşamasında işletmelerin doğru yönlendirilmeleri gerekir. Çözüm ortağı seçimi yaparken sizi doğru ürüne yönlendirecek, satış sonrasındaki tüm süreçlerde kesintisiz ve hızlı çözümler üretecek seçeneklere yönelmeniz, CRM yazılımından maksimum verimi alabilmeniz açısından önemlidir.

15 Tem 2022 - 10:12 - Reklam


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sonsöz Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sonsöz Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sonsöz Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sonsöz Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.