Sağlık
Giriş Tarihi : 04-11-2013 13:02   Güncelleme : 04-11-2013 13:02

'Günde 2-3 bardak süt içerek zayiflayin

Beslenme ve Diyet Uzmani Gizem Akgül, kalsiyumun zayiflama üzerinde önemli etkisi oldugunu belirtti.

'Günde 2-3 bardak süt içerek zayiflayin

Beslenme ve Diyet Uzmani Gizem Akgül,kalsiyumun zayiflama üzerinde önemli etkisi oldugunu belirterek, "Günde 2-3 bardakkalsiyum deposu süt tüketilmesi zayiflamayi kolaylastirir" dedi.Akgül, yaptigi açiklamada,kalsiyumun, kemik ve dis yapisinin en temel minerali oldugunu belirterek, "Süt, peynir,yogurt, ayran ve kefir basta olmak üzere de, kuru baklagiller, ceviz, findik, badem ve yesil yaprakli sebzeler ile kuru incir ise önemli kalsiyum kaynaklari. Bu yiyeceklerin yeterli miktarda tüketiminin kilo verme üzerinde önemli etkisi bulunuyor" diye konustu.Akgül, kalsiyumun zayiflama üzerinde önemli bir etkisi bulunduguna dikkat çekerek sunlari kaydetti:"Yapilan çesitli arastirmalar gösteriyor ki, enerjisi kisitli yüksek kalsiyum içeren diyetler, düsük kalsiyum içeren diyetlere göre daha fazla kilo kaybi sagliyor ve yag yakimini artiriyor. Yine bu çalismalar bireylerin süt ve süt ürünleri tüketimine yaptiklari diyetlerde ne kadar önem vermeleri gerektigine de isaret ediyor."Diyette süt ve süt ürünlerine mutlaka yer verilmesi gerektigine vurgu yapan Akgül, "Yetiskin bireylerin günlük kalsiyum ihtiyaci yaklasik 1000 miligramdir. Kisi, günlük kalsiyum ihtiyacini 2-3 bardak süt ve süt ürünleri tüketimiyle rahatça saglayip zayiflamaya yardimci olabilir. Vücudun kalsiyum ihtiyaci, gebelik, emzirme, çocukluk ve menopoz dönemlerinde degiskenlik gösteriyor. Yeterli ve dengeli yag kaybinin saglanmasi için kisiye özgü bir diyet programinda mutlaka süt vesüt ürünlerine de yer verilmesi gerekiyor" dedi.

Akgül az yagli ürünlerin tercih edilmesi gerektigine isaret ederek söyle devam etti:

"Az yagli süt ve süt ürünleri tam yagli ürünlerle karsilastirildiginda kalsiyum içerikleri degismiyor. Kilo kontrolünün saglanmasinda az yagli kalsiyum kaynaklarina yönelmek de ayni sekilde fayda sagliyor. Hattakalsiyumun az yagli olarak tüketilmesi kilo vermeyi de hizlandiriyor."
Yapilan arastirmalarin kilolu bireylerin diyetlerindeki süt ve süt ürünlerinin iyi bir kontrol saglayici oldugunu ve insülin direncinin azalmasinda da etken oldugunu gösterdigini ifade eden Akgül, "Bu ürünler kan sekerinizin daha yavas yükselmesini saglayarak, uzun süre doygunluk hissetmenize yardimci oluyor" seklinde konustu.