Sağlık
Giriş Tarihi : 26-12-2017 14:51   Güncelleme : 26-12-2017 14:51

Gribe Karsi 10 Dogal Savasçi

Havalarin buz kestigi, nezle ve gribin kol gezdigi bugünlerde bagisiklik sistemini güçlendirmenin baslica yolu saglikli beslenmeden geçiyor. Özellikle de bazi besinler var ki, içerigindeki bilesenlerle vücut direncini güçlendiriyor, gribe karsi dogal savasçilar olarak bir adim öne çikiyor

Gribe Karsi 10 Dogal Savasçi

 “Özellikle soguk kis aylarinda soguk alginligi ve gripten korunmak için C vitamininden zengin gidalari tüketmek gerekmektedir. Çok önemli bir antioksidan olan C vitamini, vücuttan toksik maddelerin atilmasinda ve bagisiklik sisteminin güçlendirilmesinde önemli bir role sahiptir. Bunlarin yaninda A ve E vitamini, demir, çinko, omega-3 gibi yag asitleri vitamin ve mineraller de bagisiklik sisteminin güçlenerek gribe yakalanma riskini azaltmaya yardimci olmaktadir. Probiyotik ve prebiyotikler ile lifli gidalar da bagirsak florasini dengeleyerek yine bagisiklik sistemini güçlendirerek gribe karsi kalkan görevi görmektedir” diyen Acibadem Kadiköy Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmani Nese Ceylan. gribe karsi 10 dogal savasçiyi siraladi, önemli uyarilar ve önerilerde bulundu.

NARENCIYE

Limon, portakal, mandalina gibi C vitamininden zengin gidalari kis aylarinda tüketmek gripten korunmak için en iyi yollardan biri. Özellikle sabahlari kalkinca limon dilimli ilik bir su içmek limonun antioksidan etkisiyle güne daha zinde baslamaya ve soguk alginligindan korunmaya yardimci oluyor. Ancak tansiyon düsürücü etkisinden dolayi, düsük tansiyonu olanlarin daha dikkatli olmalari gerekiyor. Portakali ve diger meyveleri, suyunu içmek yerine posasiyla tüketin.

SARIMSAK

Sarimsak vücudumuza giren mikroplarla savasiyor, bagisiklik sistemimizi güçlendiriyor. Soguk alginligi ve gribe karsi etkili. Içerigindeki allicin biyoaktif bileseni sarimsak çignendiginde, dövüldügünde veya kesilerek tüketildiginde açiga çikarak daha çok fayda sagliyor. Hafif bir nezle baslangiciniz varsa -ancak mide ile ilgili bir probleminiz yoksa- gece yatmadan önce dogranmis bir dis sarimsagi limon suyuyla yutarak gribe yakalanma riskini azaltabilirsiniz.

EKINEZYA

Özellikle soguk alginligi ilaçlarinda, öksürük damlalarinda önemli bir kaynak olan ekinezya, bagisiklik sistemini güçlendirerek üst solunum yollari tedavisinde etkili oluyor. C vitamini, flavanoidler gibi antioksidanlarca da zengin. Çay olarak kaynamis suyun içerisine bir tutam atip, kapagi kapatin ve demlemeye birakin. Günde bir fincan tüketebilirsiniz. Fakat hamilelik döneminde ihlamur disinda, ekinezya da dahil olmak üzere diger bitki çaylari tüketilmemeli. Rahim kasilmalarini, kanama riskini artirarak kötü sonuçlara yol açabiliyor.

YOGURT VE KEFIR

Probiyotik ve prebiyotik kaynaklari düzenli tüketildiginde bagirsak florasini ve bagisiklik sistemini güçlendirerek grip ve soguk alginligindan korunmaya yardimci oluyor. Yogurt; içerdigi laktik asit ile mikroplara karsi vücudun savunma sistemini gelistirirken; kefir de yogurttan farkli olarak; sindirim sistemine yararli bakterilerin yerlesmesini saglayarak bagirsak florasini dengeleyip, bagisiklik sistemini destekliyor ve hastaliklara karsi koruyor.

ADAÇAYI

Beslenme ve Diyet Uzmani Nese Ceylan “Adaçayi içerdigi uçucu bilesenler sayesinde; özellikle grip ve soguk alginliginin yol açtigi bogaz ve agizdaki iltihaplanmayi, enfeksiyonu önlemeye yardimci oluyor. Hazirlama sekli önemli; bir tutam adaçayini kaynayan suya atip 5 dakika demlenmesini saglayarak ister 1 fincan tüketerek ister gargara yaparak kullanabilirsiniz. Ancak daha fazla miktarda ve her gün düzenli tüketilmesi erkeklerde hormonal degisikliklere , hamilelerde ise kanama riskini ve kasilmalari artirarak erken dogum riskine sebep olabilmesi açisindan fazla miktarlarda ve uzun süre tüketilmesini önermiyoruz ” diyor.

BALIK

Omega-3 ve proteinden zengin balik, içerdigi A ve B grubu vitaminler sayesinde bagisikligi güçlendiriyor. Özellikle balik mevsimi olan kis aylarinda haftada 2-3 gün izgara, firin veya bugulama balik tüketmek grip ve soguk alginligina karsi koruyor.

ISPANAK

Içerdigi C ve E vitaminleri ile bagisikligi kuvvetlendirerek soguk alginligi ve gripten koruyor. Enfeksiyonu önleyen, kanserle savasan maddeleri de barindiran ispanak; içerigindeki demir, kalsiyum ve magnezyumla kemiklerin güçlenmesine de fayda sagliyor.

FINDIK, CEVIZ, BADEM

Özellikle findik, ceviz ve badem gibi yagli tohumlar içerdikleri E vitamini, çinko, magnezyum , omega 3 gibi yag asitleri, vitamin ve mineral içeriklerinden dolayi bagisiklik sistemini güçlendirerek gribe karsi kalkan görevi görüyor. Günde bir avuç tüketebilirsiniz. Findik ve bademi kavrulmamis, çig tüketmek faydali.

NAR

Özellikle kirmizi rengini veren ‘antosiyanin’ bileseni sayesinde bagisiklik sistemini güçlendiren nar, gripten kansere dek birçok hastaligin önlenmesine yardimci oluyor. Özellikle narin suyunu sikip içmek yerine bir büyük narin yarisini tüketmek çok daha fazla fayda sagliyor.

SU

Beslenme ve Diyet Uzmani Nese Ceylan “Grip ve soguk alginliginda vücudumuzdan toksinlerin ve mikroplarin daha kisa sürede atilabilmesi için mutlaka yeterli su tüketimine ihtiyaç vardir. Özellikle griple beraberinde gelebilecek olan yüksek ates, ishal vb. gibi durumlarda yüksek sivi kayiplarina karsi günlük 10-12 bardak su tüketmek gerekmektedir” diyor.