Malatya
Giriş Tarihi : 27-02-2018 16:33   Güncelleme : 27-02-2018 16:33

“Fatura Ögretmene Çikarilmamali”

Performans degerlendirme sistemini ele alan Egitim-Bir-Sen Malatya 1 No’ lu Sube Baskani Kerem Yildirim: “Milli Egitim Bakanligi kötü performansinin faturasini ögretmene çikarmaktan vazgeçmelidir. Egitimin niteligine ve ögretmenin mesleki gelisimine hiçbir katkisinin olmayacagi, aksine kurumsal bütünlügü, çalisma barisini ve is birligini zedeleyecek olan sistemi uygulamaya koymaya çalismasi kabul edilemez. Bu kamu yönetimi ve kamu hizmeti teorisi ve pratikleriyle örtüsmemektedir.” ifadelerini kullanarak Bakanliga, performans degerlendirmesini gündeminden çikarma çagrisinda bulundu

“Fatura Ögretmene Çikarilmamali”

>Hanife Sari

Milli Egitim Bakanligi (MEB)’ nin almis oldugu kararlari degerlendiren bu kapsamda da performans degerlendirme sistemini konusan Egitim-Bir-Sen Malatya 1 No’ lu Sube Baskani Kerem Yildirim: “Milli Egitim Bakanligi kötü performansinin faturasini ögretmene çikarmaktan vazgeçmelidir. Milli Egitim Bakanligi'nin egitimin niteligine ve ögretmenin mesleki gelisimine hiçbir katkisinin olmayacagi, aksine kurumsal bütünlügü, çalisma barisini ve is birligini zedeleyecek performans degerlendirme sistemini uygulamaya koymaya çalismasi kabul edilemez. Bakanligin aceleci ve plansiz bir tavirla, hukuki ve kanuni dayanagi olmayan, ögretmene, ögrenciye ve egitime somut hiçbir katkisinin bulunmadigi açik olan performans degerlendirme sistemini uygulamaya koymaktaki gereksiz israri, hatalara ve magduriyetlere sebep olacaktir. Kamu hizmeti ile kamu görevlileri arasinda hizmet süresince bulunmasi gereken liyakat, güven ve sadakat temelli iliskiyi ölçen, puanlayan ve bunlara dayali is ve islemler üreten Sicil Sistemi 2011 yilinda kaldirilmistir. Aradan geçen sürede ise ne genel ne de kurumlar bazli "bunun yerine ne konulabilir, bir sistem ikame edilmeli mi" seklinde bir soru ya da ihtiyaç vurgusu ortaya konmadi. Hâl böyle iken, bugün bir anda bir yönetmelik taslagi ile ögretmenin performansinin ölçülmeye kalkisilmasi, kamu yönetimi ve kamu hizmeti teorisi ve pratikleriyle örtüsmemektedir. Motivasyon üretmek yerine, olan motivasyonu bitirmek ve kamu görevlilerini tehdit etmek sonucu üreten bir içerikle, performans sistemi kurulacagini düsünmek hem yorucu hem de yipratici süreçlere kapi aralar” sözlerini kullandi.

“EGITIMIN "INSAN-HIKMET" TEMASINI SAGLAMA NITELIGINI GÖZ ARDI EDECEK TEHLIKELERI BARINDIRMAKTADIR”

 “Egitim sistemine özgü bir performans sistemi olusturma gayreti, egitimin insan-insan temali bir iliski ve iletisim hizmet alani, insani insa etme zemini oldugu gerçegini iskalamayi beraberinde getirir.” diyen Yildirim sözlerini söyle sürdürdü: “Bu konu, sosyal, siyasal ve ekonomik risklerin yaninda, bunun çok ötesinde ve bunlardan çok daha önemli olarak egitimin "insan-hikmet" temasini saglama niteligini göz ardi etmekle sonuçlanacak daha tehlikeli ve daha olumsuz etkileri de barindirmaktadir. Milli Egitim Bakanligi'nin siyasi ve idari üst düzey yöneticilerine, farkli unvanlarda politika belirleme görevini üstlenen Bakanlik personeline, egitim yöneticilerine, ögretmenlere ve diger egitim çalisanlarina "egitim hizmetlerini sunanlarin performansini ölçerken temel veriler ne olmalidir" sorusunu ya da "egitimde performans neye tekabül eder" sorusunu sorsak, soruya yüklenen anlamda da soruya verilecek cevaplarda da hiçbir uzlasma yakalanamayacagi açiktir

“SÜRECI ISLETILEMEZ HÂLE GETIRECEK EYLEM KARARINI BIR KERE DAHA VURGULUYORUZ”

Performansinin düsük oldugu düsünülen memuru aramak yerine, fedakârligi ve bireysel basarisi görülmeyen memuru aramak daha iyi bir kamu hizmetinin anahtaridir. Egitim-Bir-Sen olarak, yakin tarihte gerek performansi öne çikaran ögretmen Strateji Belgesi'ne gerekse bu dogrultudaki pilot uygulamaya karsi çikmis, performans degerlendirme süreçleri kapsaminda yapilacak degerlendirmelerde, tüm degerIendirme kriterleri bazinda tüm egitim çalisanlarina tam puan verilmesi yönünde eylem karari almistik. Ekim 2017 tarihli Kurum Idari Kurulu Çalisma Raporu'nda da, "pilot illerde uygulamasi denenmeye baslanilan, ögretmen motivasyonunu olumsuz etkileyecek, çalisma barisini bozacak, kanuni dayanagi olmayan ögretmenlerin performans degerlendirmesi uygulamasina son verilmesi" konusunda çalisma yapilmasi imza altinda alinmisti. Bakanliga, performans degerlendirmesini gündeminden çikarma çagrisinda bulunuyor; yönetmelik taslaginin yürürlüge konulmasi hâlinde, süreci isletilemez hâle getirecek eylem karari almaktaki kararligimizi bir kere daha vurguluyoruz.”