Sağlık
Giriş Tarihi : 22-01-2013 12:10   Güncelleme : 22-01-2013 12:10

Diyetisyenler de 'esmer ekmek tebligini' destekliyor

Beslenme ve Diyetetik Uzmani Özge Akar, beyaz ekmek yerine esmer ekmek tüketilmesinin, diyabet ve tansiyon basta olmak üzere birçok hastaligi engelleyecegini söyledi.

Diyetisyenler de 'esmer ekmek tebligini' destekliyor

Gida, Tarim ve Hayvancilik Bakanligi’nin geçtigimiz Temmuz ayinda yayinladigi ve ekmegin içindeki belli oranlarda kepek bulunmasini zorunlu hale getiren “Ekmek ve Ekmek Çesitleri Tebligi”nin uygulanmamasi tepki görürken, devletin çabalarina diyetisyenler de destek verdi. Beslenme ve Diyetetik Uzmani Özge Akar, beyaz ekmek yerine esmer ekmek tüketilmesinin, diyabet ve tansiyon basta olmak üzere birçok hastaligi engelleyecegini söyledi.
Türkiye’nin son yillarda dünyada en fazla ekmek tüketen toplumlardan biri haline geldigini kaydeden Akar, “Ekmek karbonhidrattan zengin bir besindir ve vücuda enerji saglar. Ayrica içeriginde bir miktar protein ve vücut açisindan son derece önemli vitaminleri de barindirir. Bu özellik tam bugday ekmek çesitlerinde daha da güçlendirilmistir. Insan vücudunun günlük almasi gereken enerjinin yaklasik yüzde 55’inin karbonhidratlardan gelmesi gerekmektedir ekmek de bu ihtiyaci karsilamak için günlük beslenmemizde basrolü oynamaktadir.Fakat beyaz ekmek içerigindeki katki maddelerinden dolayi diyabet, hipertansiyon ve kolesterol hastalari açisindan risk tasimaktadir” dedi.

Tercihin her zaman esmer ekmekten (tam bugday, çavdar, kepek) yana olmasi gerektigini kaydeden Medical Park Tarsus Hastanesi Beslenme ve Diyetetik Uzmani Özge Akar söyle devam etti: “Esmer ekmek, posa içerigi yönünden midemizde daha fazla yer kapliyor, daha erken tokluk sagliyor. Esmer ekmekte kepek oraninin arttirilmasiyla lif orani yükseltilmistir.Yüksek lif alimi kolesterolün düsürülmesinde etkili olmakla birlikte kan sekeri kontrolü, kalp damar hastaliklarinin önlenmesi, sindirim ve bagirsak fonksiyonlarinin düzenli çalismasina yardimcidir. Tam bugday ekmeginde kan sekerini yavaslatacak etkiler bulunuyor. Esmer ekmegi tercih etmek, obezite basta olmak üzere diyabet, hipertansiyon ve kolesterol gibi hastaliklari önlemede büyük bir adim atilmis olur.”

Diyetisyen Özge Akar, tam bugday unu elde edilirken, bugday taneciklerinin tamaminin ögütülmeden konulmasi nedeniyle esmer ekmekte diger ekmelere nazaran daha fazla vitamin ve mineral içerdigini de belirtti. Bugdayin saglik açisindan yararli olan B2 ve B6 vitaminleri ile niyasin, folik asit, demir ve çinko içerdigini kaydeden Akar, “Seker hastalari, kilo sorunu olanlar, mide ve bagirsak rahatsizligi çekenler tarafindan daha çok tercih edilen tam bugday ekmegi herkes tarafindan belirli miktarlarda tüketilmeli” diye konustu.