Eğitim
Giriş Tarihi : 18-11-2021 18:14   Güncelleme : 18-11-2021 18:14

“Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi” Eğitimleri Devam Ediyor

BİK İnsan Kaynakları Müdürlüğü tarafından Basın İlan Kurumu Şube Müdürlükleri işbirliğiyle düzenlenen eğitim programları kapsamında Malatya, Elazığ, Tunceli ve Adıyaman’da resmi ilan ve reklam yayınlama hakkı bulunan gazetelerin yetkilileri, çalışanları ve yöneticilerine yönelik olarak çevrimiçi eğitim düzenlendi.

“Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi” Eğitimleri Devam Ediyor

Basın İlan Kurumu İnsan Kaynakları Müdürlüğü ve Basın İlan Kurumu Malatya Şube Müdürlüğü işbirliğiyle Malatya, Elazığ, Tunceli ve Adıyaman illerinde resmi ilan ve reklam alma hakkını haiz gazetelerin temsilci ve çalışanlarına yönelik online eğitim gerçekleştirildi.

BİK Kurumsal İletişim Müdürü Türker Çeltik tarafından verilen “Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi “ konulu eğitimde gazetelerin web siteleri için trafiğin önemi, arama motorları ve sosyal medya yönetimi, haber üretimi sürecini kolaylaştıran dijital uygulamalar ve Google web araçlarının kullanımı gibi konular ele alındı.

Eğitimin açılışında konuşan BİK Malatya Şube Müdürü İbrahim Yalınbaş dijital dönüşümün hızına değinerek, “Dünya değişiyor. Sektörler ve meslekler değişiyor. Bu değişime adapte olmalıyız. Bu eğitimlerdeki amacımız dijital mecrada da haberciliğin gazeteciler tarafından devam ettirilmesi, yerel basınımızın söz sahibi olmasıdır.” dedi.

Dijital mecrada habercilik yapmak için alt yapının günün gereklerine karşılık verecek düzeyde olması gerektiğini vurgulayan Çeltik, “Yerel gazetelerimizin bir kısmının web sitesi eski yazılımlardan oluşuyor. Öncelikle bunu değiştirmemiz ve günümüzün ihtiyaçlarına cevap verecek, mobile duyarlı, hız optimizasyonu yapılmış ve arama motorlarına yönelik tasarlanmış yazılımlara geçmemiz gerekiyor. Halihazırda 10-15 sene öncesine ait yazılımlar sizlerin sadece online mecrada var olmanızı sağlar, rekabet konusunda işletmenize başarı sağlamaz.” dedi.

Dijitalde haber içerikli yayın yapanlar için mobile duyarlı tasarımın, güncel yazılımın ve Google News kaydının olmazsa olmaz olduğunu belirten Çeltik, Google Analytics, Google Search Console, Google Trends, Google Ads ve Google Adsense gibi araçların kullanımı hakkında bilgiler paylaştı.

Yerel Gazetelerin Yerel Olamama Problemi Var

Yerel gazetelerin yerel içeriklere odaklanması gerektiğinin altınız çizen Çeltik, kategori yapılarının bu bilinçle oluşturulması gerektiğini, illere bağlı ilçelerden oluşturulacak kategorilerin ve bölgede yaşanan olayların içerik olarak değerlendirilmesinin daha doğru bir strateji olacağını belirtti.

SEO uyumlu haber içeriği oluşturmayla ilgili örneklerinde verildiği buluşma, gazetecilerin sorularının cevaplanmasıyla son buldu. Eğitime katılanlara “Dijitalleşme ve Sosyal Medya Yönetimi Sertifikası” verilecek.