Sağlık
Giriş Tarihi : 28-12-2016 14:23   Güncelleme : 28-12-2016 14:23

Bu besinler vücut isinizi yükseltiyor!

Soguk alginligi ve grip gibi üst solunum yolu enfeksiyonlarina yakalanmamizda vücut isimizin düsmesi önemli bir rol oynuyor. Bunun nedeni ise vücut isimizin düsmesiyle birlikte bagisiklik sistemimizin yavaslamasi. Acibadem Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmani Seyda Sila Bilgili, enfeksiyona karsi bagisiklik kazanmak ve vücut isisini denge de tutmak için tarçin, taze zencefil, ihlamur, havlican, aci biber, karabiber, zerdeçal gibi besinlerin tüketilmesini önerdi

Bu besinler vücut isinizi yükseltiyor!

Dondurucu Soguklar Hasta Etmesin

Vücut isimizin düsmesiyle birlikte ortaya çikan bagisiklik sisteminin yavaslamasi ile vücudumuz enfeksiyonlara açik hale geliyor. Isinin düsmesiyle birlikte direnç düsüyor, ortamda hastalik yapan bir mikrop varsa hücrelerimize yerlesip üremeye basliyor. “Üsütme” tabiri buradan geliyor ve kisin en büyük sorunumuz da bu hastaliklar oluyor. Aslinda herhangi bir saglik problemimiz yoksa üsümemizi büyük oranda önleyebiliriz. Örnegin; bazi besinleri düzenli olarak tüketmemiz gibi! Beslenme ve Diyet Uzmani Seyda Sila Bilgili, dondurucu soguklarda vücut isisini yükselten besinleri siraladi ve bunlari nasil tüketmemiz gerektigini su sözlerle anlatti, “ Eger soguk havalardan çok kolay etkileniyorsaniz, isitici özelligi ile tarçin diger baharatlar içinde hemen öne çikiyor. Soguk havaya çikmadan önce, dilinizin üzerine koyacaginiz bir çay kasigi toz tarçin, kan akiminin vücut yüzeyine dogru hücum etmesine destek oluyor, bu da vücudun isinmasina yardim ediyor. Tarçini kis mevsiminin vazgeçilmez içecegi olan sahlebin üzerine ekleyerek kis günlerinde içinizi isitabilirsiniz. Isterseniz çaylarinizi kabuk tarçinla demleyerek de tarçindan istediginiz sekilde faydalanabilirsiniz.

TAZE ZENCEFIL

Taze zencefil vücut isisini dengede tutan ve vücutta gelisen hipoterminin düzelmesine katki saglayan bir bitki kökü. Düsen vücut isinizi artirmak veya soguk kis gecelerinde isinmak için toz haline getirilmis zencefil kökünden 1 çay kasigi kadar çorbalariniza katmaniz yeterli olacak. Zencefil ve tarçini ayrica sicak suda 5-10 dakika demleyerek çay halinde de içebilirsiniz. Isterseniz toz zencefilden kurabiyeler yapabilir ve çay saatlerine size eslik etmesini saglayabilirsiniz.

IHLAMUR

Ihlamur; tanen, müsilaj, hesperidin, sudorific glikozit, saponin ve uçucu bir yag içeriyor. Bu sayede, virüs ve bakterilerin sebep oldugu rahatsizliklara iyi gelerek bagisikligi güçlendiriyor. Ihlamur terlemeyi de tesvik ediyor. Içindeki müsilaj ise gögüs yumusatici özellik veren bir madde. Dolayisiyla kis aylarinin vazgeçilmezi olmaya aday bir bitki. Kurutulmus çiçek ve yaprak karisimindan 1 tatli kasigi alip üzerine 1 su bardagi kaynatilmis su ilave edin ve 10 dakika süreyle demlendirin. Bu karisimdan günde 3 kez birer bardak içebilirsiniz.

HAVLICAN

Ismi çok fazla bilinmeyen havlican, zencefilgillerden olan bir bitki. Çin zencefili olarak da biliniyor. Ancak tadi zencefile çok benzemiyor. Havlicanin kökünün sap kisimlari baharat olarak kullaniliyor. Vücut isisini artiran bir bitki olan havlicanin kök kismi, çay seklinde de demlenerek kullaniliyor. Bir bardak sicak suya 2 çay kasigi kadar ince kiyilmis havlican kökü ekleyip 10-15 dakika demleyebilirsiniz. Aklinizda olsun, demi süzerek tüketmelisiniz. Aci tadini bastirmak için içine ilidiktan sonra bal ilave edebilirsiniz.

ACI BIBER

Bazi baharatlar termojenik, bir baska deyisle vücut isisini yükseltici özellige sahip oluyorlar. Kirmizi aci bibere aciligini veren kapsaisin maddesi de termojenezi arttiriyor. Kapsaisin içeren bir yemek yedikten hemen sonra daha fazla enerji harcamaya basliyoruz. Bunun sonucunda da vücut isimiz yükseliyor ve metabolik hizimiz da artiyor.

KARABIBER

Karabiber bakteriyel enfeksiyonlara karsi iyi geliyor. Içerdigi manganez, potasyum, A ve C vitaminleri, demir ve diyet lifleri karabibere etkili bir antioksidan ve dogal antibiyotik özelligi kazandiriyor. Karabiberde bulunan piperin maddesi de sinir sistemini uyararak vücudun isi üretmesini destekliyor. Bu durum metabolik hizi da arttiriyor. Tuz tüketimini azaltip onun yerine her ögün yemeklere yarim çay kasigi kadar karabiber ilave ederek yemekleri tatlandirabilirsiniz.

ZERDEÇAL

Hint safrani olarak da bilinen zerdeçalin etken maddesi kurkumindir. Termojenik etkisiyle vücut isisini arttiriyor. Zerdeçalin günlük 1-3 gr alinmasi yeterli gelecektir. Zerdeçali balla karistirip kullanabilirsiniz ya da yemeklere, çorbalara, salatalara da ilave edilebilirsiniz. Disari çikmadan önce zerdaçalli süt de tercih edebilirsiniz. 1 su bardagi ilik süte yarim çay kasigi zerdaçal, çeyrek çay kasigi zencefil, bir çay kasigi tarçin ve bal ekleyin, bu nefis içecekle içinizi isitin.”