Spor
Giriş Tarihi : 30-05-2021 19:05   Güncelleme : 30-05-2021 19:05

Bisiklet Sporu Fatma Öğretmenin Hayatını Değiştirdi

Bisiklet tutkunu Fatma Demir, Malatya Bisiklet Topluluğu sayesinde bisiklet kullanmaya başladığı belirterek,” 2,5 yıldır yeniden bisiklet kullanmaya başladım. Bunu daha profesyonel yapmak için harekete geçtim ve şuan ilçe ilçe geziyorum. O çocukluğumda mahallemizin dışına çıktığım hissiyatı, şimdi ilçe ilçe hatta il il gezerek yaşıyorum.” Dedi.

Okul Öncesi Öğretmeni olan Fatma Demir’in Bisiklet fotoğrafları ve Bisiklet Sporu ile ilgili çektiği videoları sosyal medyada büyük ilgi topluyor. Öyle ki videoları ve fotoğrafları ile anlatmaya çalıştığı bisiklet aşkı Fatma Demir’i Televizyon ekranlarına kadar taşıdı. ER TV’de bir programa konuk olan Fatma Demir, bisiklet sporu ve bu sporun yaşamına etkileri ile ilgili düşüncelerini izleyiciler ile paylaştı.

Çocukluk çağlarında başlayan bisiklet sevdasının son 2 buçuk kulda yeniden başladığı söyleyen Demir,” Çocukluğumda bisikleti çok kullanırdım. 6 yaşında babam bana bisiklet almıştı. Mahallede fırına, bakkala, her yere bisikletle giderdim. Mahallede arkadaşlarımla da oynardım ama daha çok bisiklet kullanırdım. Mahalle kültürünü iyi yaşadım. Uzak mahallelere bisiklet sürerek giderdim. Aslında yakın mesafelerdi ama bizim için o günlerde çok büyük bir başarıydı bisikletle uzak mahallelere giderdik.

Bence bunun kadını erkeği yok. Malatya Bisiklet Topluluğu sayesinde yeniden bisiklet sürmeye başladım ve 2,5 yıl oldu. İlk 4,5 kilometre giderken tıkanıyordum, nefes nefese kalıyordum. Tabii uzun yıllar sonra yeniden bisiklet sürmeye, çocukluk dönemimdeki bisikletle başlamıştım. O zamanlar bisiklet konusunda çok bilgili değildim. Çocukken kullandığım bisikleti çok iyi sanıyordum. İlk etapta 4-5 kilometre bisiklet sürdüğümde çok yoruluyordum. Zamanla bisikletimi de değiştirdikten sonra 111 kilometre pedal çevirdim. Malatya merkezden Kale’ye, Kale’den Baskil’in köylerine ardından da Battalgazi feribot iskelesine kadar gidip, Malatya’ya döndüm. Arapgir’e gittim, o da benim için uzun mesafeydi, hepsi 120 kilometreydi, ben 100 kilometresini bisikletle gittim.

Bisiklet sürünce gerçekten çok mutlu oluyorum. Çocukluktan başlayan bir serüven. Benim için yeniden bir çocukluğa dönüş gibi. Bisiklet sürerken hem yeniden çocukluğumu yaşıyorum hem de spor yapıyorum. Özellikle pandemi sürecinde bisiklet benim en yakın arkadaşım oldu. Hem bedenime hem de ruhuma ilaç gibi geldi. Malatya Bisiklet Topluluğu sayesinde yeni insanlar tanıdım. Birlikte ortak paydada buluştuk. Arkadaşlarımızla turlar düzenliyoruz. Küçük turlar düzenledik, 4 kişilik bir grupla Kapadokya’ya gittik. Bisiklet sayesinde ilk kez kampla tanıştım. Önceden otellerde kalırdım ama bisikletle tanıştıktan sonra kamp yapmaya başladım. Keşke daha önceden başlasaydım.

Tesettürlü olduğum içinde artı bir çekingenlik olmuştu. Zamanla bisiklet süren kadınların çoğalmasıyla bu çekingenliğimi de attım. Toplumdaki önyargının da kalktığını düşünüyorum. 2,5 yıl bisiklet sürmeye başladığımda farklı sıkıntılar yaşıyordum ama o sıkıntılar şimdi kalmadı. Hem insanlar hem de araçlar alıştı. Beklediğimiz düzeyde değil ama biraz daha iyi. Bende araç kullanıyorum. Şunu söylemek istiyorum; bisikletlerimizde kaporta veya bizi koruyabilecek bir şey yok, o yüzden daha dikkat etmelerini istiyorum. Araç sürücüleri, bisiklet kullanıcılarına fazla yaklaşmasınlar. Artık yakın hiçbir yere araçla gitmiyorum, işlerimi bisikletimle giderek hallediyorum. Park derdi yok, üstelik sporumu da yapmış oluyorum. Bisikleti ulaşım aracı olarak görmüyorum, hayatımın odak noktasında yer alıyor.

Her bisikletle uzun mesafe yapılmaz, bisikletinde çeşitleri var. Biraz kaliteli olması gerekiyor. Hafif olması, fren sisteminin iyi olması lazım. Ben, dağ bisikleti kullanıyorum. Daha uzun mesafe yapmak isteyenler için tur bisikletleri var. Şehirde ulaşımda kullanmak isteyenler için daha farklı bisikletler var. Ben stabilize yollara gittiğim için dağ bisikleti kullanıyorum. Uzun mesafelerde yanımda tamir setimde oluyor. Yakın bir zamanda teker patlaması başıma geldi, değiştirmek çok kolay değilmiş.” Şeklinde konuştu.