Sağlık
Giriş Tarihi : 11-02-2013 13:20   Güncelleme : 11-02-2013 13:20

Beslenme çantasinda neler olmali

Beslenme ve Diyet Uzmani Fadime Özgök Senses, saglikli beslenme aliskanliginin küçük yasta kazandirilmasi gerektigini belirterek, ebeveynlerin çocuklarinin beslenme çantasi için dikkatli bir alisveris yapmasini önerdi.

Beslenme çantasinda neler olmali

Yüz binlerce ögrenci bugün çalan zille ikinci egitim-ögretim dönemine "merhaba" derken, uzmanlar günün büyük bir bölümünü okulda geçirecek olan ögrencilerin derslerinde basarili olabilmeleri için aldiklari gidanin öneminin büyük olduguna dikkat çekiyor. Beslenme ve Diyet Uzmani Fadime Özgök Senses, hem bedensel hem de zihinsel enerji için dengeli, saglikli bir beslenme plani yapilmasi gerektigini söyledi. Kahvaltinin günün en önemli besini oldugunu vurgulayan Senses, saglikli beslenme aliskanliginin küçük yasta aileler tarafindan kazandirilmasi gerektigine bildirerek, "Çocuklarin saglikli olarak büyümesinde yeterli ve dengeli beslenme büyük önem tasiyor. Anneler çocuklari okula giderken beslenme çantalarina saglikli ara ögünler koyarak saglikli beslenme aliskanliklari ve bilincinin olusmasi konusunda çocuklarina örnek olmalidirlar" dedi.
Senses, çocuklarin beslenme çantasinda bulundurulabilecek alternatif yiyecekler hakkinda su bilgileri verdi:
"Taze meyveler: Günlük vitamin mineral ihtiyaçlarinin karsilanmasina yardimci olur.
Kuru meyveler (kuru kayisi, kuru üzüm, kuru incir vb.): Hem günlük enerji ihtiyacini karsilar, hem de kan yapici özelligi nedeniyle saglikli gidalar arasinda yer alirlar.
Findik, badem, ceviz: Omega açisindan zengin olan mineral deposu bu yiyecekler ayni zamanda yüksek enerjiye de sahiptirler.
Taze sikilmis meyve sulari veya katkisiz meyve sulari: Taze meyvelerin tercih edilmesini istemekle beraber alternatif olarak kullanabilecegimiz enerji, vitamin ve mineral ihtiyacimizin karsilanmasini saglarlar.
Süt veya ayran: Özellikle protein ve kalsiyum içerikleri nedeniyle çocuklarin büyümelerinde vazgeçilmez bir yere sahipler.
Ev yapimi börekler veya kekler: Ev yapimi peynirli veya ispanakli börek veya ince bir dilim kuru meyve, ceviz, findikla zenginlestirilmis kek, günlük enerji ihtiyacinin bir kismini karsilamasina yardimci olacak.
Saglikli sandviçler: Ton baligi, beyaz peynir veya kasar peyniriyle hazirlanmis içerisine domates, tatli biber, marul, salatalik eklenmis sandviçler yine hem kalsiyum, hem protein hem de vitamin-mineral ihtiyacini karsilayacaktir. Özellikle kepekli veya tam bugday ekmegi tercih edildiginde tokluk daha uzun süre devam edebilecektir.
Su: Özellikle çocuklarin suya ihtiyaç duyduklari anda hemen tüketebilmeleri ve su içme aliskanligi edinmeleri adina mutlaka beslenme çantalarinda bulundurulmalidir."
Yeterli ve dengeli beslenmenin, bu aliskanligi kazanma ve bunu yasam boyu sürdürmenin çok önemli oldugunu belirten Senses, "Çünkü saglikli yasamin ilk adimlari bu dönemde atilir. Yeterli ve dengeli beslenme konusunda çocuklarimiza ne kadar iyi örnek olursak gelecekte onlari birçok kronik hastaliktan korumus ve saglikli olmalari için onlara gerekli ortami hazirlamis oluruz" dedi.