Sağlık
Giriş Tarihi : 04-01-2018 13:25   Güncelleme : 04-01-2018 13:25

Beslenme Aliskanligi Bir Ömür Sürüyor!

Okul çagindaki her 10 çocuktan 1’inin obez oldugunu belirten uzmanlar, saglikli ve dogru beslenme aliskanliklarinin çocukluk çaglarinda ögretilmesi gerektigine dikkat çekiyor. En iyi modelin aile oldugunu belirten uzmanlar, dogru beslenmede anne ve babanin örnek olmasi gerektigini vurguluyor

Beslenme Aliskanligi Bir Ömür Sürüyor!

Dogru beslenme aliskanliklarinin çocukluk döneminden itibaren kazanilmasi gerektigine dikkat çeken Üsküdar Üniversitesi NPISTANBUL Beyin Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmani Yrd. Doç. Dr. Gizem Köse önemli açiklamalarda bulundu.

ETIKET OKUMAYI ALISKANLIK HALINE GETIRMEK GEREKIYOR

Disaridan alinan ürünlerin etiketini okumanin ve içindekileri bilmenin çok önemli oldugunu belirten Yrd. Doç. Dr. Gizem Köse, ‘’Vücudumuza ne aldigimizi ve çocuklarimiza ne yedirdigimizi bilmek gerekiyor. Çünkü beslenme tarzi çocugun ömür boyu degistiremeyecegi bir aliskanliga dönüsüyor ve bu aliskanligi saglikli yoldan kullanmak saglikli bir çocuk yetistirmek için çok önemli’’ diye konustu. Yapilan son arastirmalara göre okul çagindaki her 10 çocuktan 1’inin obez oldugunu belirten ve saglikli toplumun ancak saglikli bireylerle mümkün olabilecegini ifade eden Köse, “Bu çocuklarin yetiskinlik çagina geldiklerinde ayni beslenme ve yasam tarzlarini devam ettirecekleri düsünülürse aslinda ne kadar riskli bir grubun obez oldugu görülebilir” diyerek obez çocuklarin yasam tarzlarinda degisiklik yapilmasi gerektigini vurguladi.

ÖNCE EBEVEYN ALISKANLIKLARINI DEGISTIRMELI

Çocugun beslenme aliskanliklarini degistirmek için öncelikle ebeveynlerin beslenme aliskanliklarini ve yasam tarzlarini degistirmesi gerektigini belirten Yrd. Doç. Dr. Gizem Köse, “Çocuklar öncelikle en yakinlarini yani bakim veren bireylerini rol modeli olarak alirlar. Çocuklarin normal vücut agirligina gelebilmesi için öncelikle ev içindeki beslenmenin saglikli ve düzenli olmasi gerekmektedir. Saglikli ve düzenli beslenmek için ögünler, saatinde tüketilmeli ve hizli tüketilen besinlerden uzak durulmalidir” uyarisinda bulundu.

EV KEKI ILE DAHA AZ ENERJI, DAHA FAZLA PROTEIN

Ebeveynlerin disaridayken çocuklarini gözlemlemekte zorlanabilecegini belirten Köse, “Eve alinacak ürünler ebeveynlerin elindedir. Çocuklarinizin sagligi için seker içerigi düsük gidalardan almaya çalisin. Mümkünse disardan almak yerine içerigini bildiginiz yani evde üretilen ürünler tükettirin. Örnegin bir paket çikolata yerine 1 dilim kakaolu kekten daha az enerji ve daha fazla protein alacaktir’’ dedi.

HIPER LEZZETLERE DIKKAT!

Hizli tüketimin hem yapiminda kullanilan katki maddelerinin fazla olmasi hem de tükettikten sonra doymanin gecikmesi anlamina geldigini belirten Yrd. Doç. Dr. Gizem Köse, “Katki maddelerinin artmasi, tat ile beraber besin tüketimin artmasi anlamina geliyor. Kisacasi hizli tüketim hem hiper lezzetli oluyor hem de doyurmuyor. Hal böyle olunca çocuklar bu hiper lezzetli besinleri daha sik tüketmek istiyor ve enerji alimlari da buna bagli olarak artiyor. Benzer ürünleri evde yapmak ya da nasil yapildigini bildiginiz restoranlari tercih etmek tamamen sizin seçiminizdir. Çocugunuzu ikna etmekte zorluk yasiyorsaniz çocugunuza sebepleriyle beraber açiklamaya çalisin, bir zaman sonra sizi anlayisla karsilayacak ve zayifladikça motivasyonu artacaktir” diye konustu.

 

 

 

BOL SU TÜKETIMINI ERKEN YASTA ASILAYIN

Kutu içecekler yerine çocuklara su içme aliskanliginin kazandirilmasi gerektigini belirten Yrd. Doç. Dr. Gizem Köse, önerilerini söyle siraladi: “Tuz ve seker miktari yüksek besinlerden, katki maddesi içeren kraker-bisküvi grubundan uzak durun. Çikolata alirken bitter saglikli diye düsünebilirsiniz ancak kakao orani arttikça seker orani da artmaktadir. Meyve suyu diye satilan içeceklerdeki meyve oranlarina dikkat edin, ekmeklere tat versin ve aliskanlik edinilsin diye seker eklenebiliyor. Fruktoz surubu içeren ürünleri artik tüketmeyin, tükettirmeyin. Kuru meyve alirken de dikkatli olunmali, bu ürünlerde de seker bulunuyor.”