Yazar
Giriş Tarihi : 07-09-2017 00:00   Güncelleme : 07-09-2017 00:00

BAYRAM SONRASI BESLENME

BAYRAM SONRASI BESLENME

Bayramlar diyetlerin bozuldugu, önerilerin unutuldugu ve tüketimin sinirlandirilmadigi bir süreçtir. Sizde bayramda asiri tatli ve et tüketimi  ile metabolizma hizinizin yavaslamasina ve vücutta bazi saglik sorunlarina yol açmis olabilirsiniz. Özellikle kurban bayraminda et hemen hemen tüm ögünlerde yer almaktadir. Et içerdigi yüksek doymus yag içerigi ile kalp damar hastaliklarina, diyabete ve tansiyon gibi saglik sorunlarina neden olmaktadir.

Asiri et tüketimi yaninda özellikle sebze ve meyve tüketmediyseniz ihtiyaciniz olan posayi karsilayamadiginizdan bagirsak problemleri ve bunun sonucunda kabizlik sorunuyla karsi karsiya kalmis olabilirsiniz. Yavaslayan metabolizmayi yeniden hizlandirmanin temel yolu su içmektir. Bayram sonrasi da ilk yapmaniz gereken günlük 2.5 litre su tüketmektir. Su içmeyi unutuyorsaniz alarm kurarak her saat basi 1 su bardagi su içebilirsiniz. Suyunuzu taze sebze veya meyvelerle aromalandirarak da tüketebilirsiniz.

Beslenmeden bir süre eti azaltip akdeniz tarzi beslenmeye özen gösterilmelidir. Kurubaklagil, sebze ve meyve tüketimi arttirilarak, doymus yag ve et tüketimi azaltilmalidir. Bir süre beslenmeye ek probiyotik besinlerde eklemek kabizlik sorunun giderilmesine ve asiri tatli ve et tüketimine bagli düsen bagisiklik sisteminin artmasina katki saglar.

Artan tatli tüketimi vücudunuzun sekere olan istegini arttirmis olabilir. Bu istegi baskilamazsaniz sonucun da saglik problemleri ve kilo artisiyla karsi karsiya kalabilirsiniz. Tatli isteginiz olustugunda tatlilar yerine taze meyveleri tercih edebilirsiniz.

Bayram sonrasi kilo aldiysaniz bu kilolari vermek için hatali yöntemlere basvurmayin. Yapilan yanlis diyetler, kalori kisitlamalari, ögün düzensizlikleri bozulan metabolizmanizin daha da bozulmasina neden olacaktir. Hatali diyetler sonrasinda daha fazla kilo almaniza neden olacaktir ve bu diyetler sonunda saglikli olarak kilo vermeniz daha da zorlasacaktir.

Günlük hayatiniza hareket katin. Her gün 10.000 adim yürümek bir sonraki yasiniza daha saglikli girmenizi saglayacaktir.