Sağlık
Giriş Tarihi : 22-06-2017 14:08   Güncelleme : 22-06-2017 14:08

Bayram Sofralarinda Serinletici Tatlara Yer Verin

Ramazan ayinin sonlarina yaklasilan bu günlerde bayram menüleri simdiden olusturulmaya basliyor. Genellikle bayram boyunca tüketilen yemek ve tatli miktari ise günlük alinmasi gereken kalorinin çok üzerine çikiyor. Özellikle hava sicakliklarinin yüksek oldugu bölgelerde hafif ve serinletici tatlara sofralarda yer vermek hem kilo kontrolü hem de sagligin korunmasi açisindan önem tasiyor

Bayram Sofralarinda Serinletici Tatlara Yer Verin

Memorial Hastanesi’nden Beslenme ve Diyet Uzmani Dyt. Berna Ertug, bayram beslenmesinde dikkat edilmesi gerekenler hakkinda bilgi verdi.

 

RAMAZAN’DA YAVASLAYAN METABOLIZMANIZI HAREKETE GEÇIRIN

 

Ramazan boyunca, uzun süren açligin ardindan iftarda birden yemek yemek metabolizma hizinin yavaslamasina ve sindirim sistemi rahatsizliklarina neden olmus olabilir. Dolayisiyla bayramdan sonra düzenli beslenmeye geçildiginde, bu sikâyetlerin tekrar etmemesi için aksam yemeginde çok yagli yemekler yemekten kaçinmaya, porsiyon ölçülerin normal olmasina ve aksam yemeginin çok geç saatlerde yenilmemesine dikkat edilmelidir. 

 

ARA ÖGÜNLER OLMAZSA OLMAZ!

 

Ramazan’da azalan ögün sayilarini, bayramdan sonra günlük beslenmeye ara ögünler ekleyerek artirmak, yavaslamis olan metabolizma hizinin yükselmesine yardimci olacaktir. Özellikle ara ögünlerde meyve, süt veya süt ürünleri, tahilli ekmek, peynir,  diyet bisküvisi gibi besinler tercih edilmelidir. Saglikli ve dengeli beslenme için tüketilen besinlerin çesitliligi içerdikleri besin ögeleri ve miktarlarindan dolayi önemlidir. Özellikle bayram süresince de sebze ve meyve grubundan besinleri çesitli tüketmeye çalisilmalidir. Vitamin ve minareler sebze ve meyvelerin kabuklarinda oldugundan ve günlük posa alimini da artiracagindan, kabuklariyla tüketilmesi önemlidir.

 

GÜNDE EN AZ 8-10 BARDAK SU IÇIN

 

Saglikli ve dengeli beslenmenin temel prensiplerinden olan ve Ramazan ayi süresince de dikkat edilen sivi tüketimine özen gösterilmeye devam edilmelidir. Özellikle ya mevsiminde, sicak havalarin yogun oldugu bölgelerde susuz kalinmasi; yorgunluk, sersemlik hissi, deride kuruma, sicaklik hissi ve sindirim sisteminde kabizlik gibi problemlere neden olabilmektedir. Bu nedenle günlük su tüketiminin minimum 8-10 su bardagi, toplam sivi miktarinin ise 12-15 su bardagi yani ortalama 3 litreyi bulmasi gerekmektedir.

 

AGIR TATLILAR YERINE TAZE MEYVELI SUNUMLAR YAPABILIRSINIZ

 

Tatli tüketiminde miktar, tüketim saati ve sikligi önemlidir.  Ramazan Bayrami’nda serbetli ve hamur isi tatlilar yerine sütlü veya meyveli tatlilar tercih edilmelidir. Ancak serbetli tatli tüketilecekse de küçük porsiyon ve bayram süresince en az siklikta olmasina özen gösterilmesi gerekmektedir. Özellikle Antalya gibi sicak havalarin etkin oldugu bölgelerde, misafirlere ikram edilecek bayram tatlilari soguk ve sütlü olacak sekilde hazirlanabilir.  Tatlilar, küçük kaselere konularak veya küçük porsiyonlarla hazirlanabilir. Ayrica misafirlere tatli yerine taze meyveler de ikram edilebilir. Seftali ve elma ile az sekerli tatlilar yapilarak, kaymak yerine dondurmayla servis edilebilir. Tatlinin yaninda az sekerli limonata, komposto, visne surubu ikram edilebilecegi gibi; degisik bir tat arayanlarin soguk tarçinli bitki çaylari da seçenek olabilir.

 

Bayramla birlikte normal beslenme düzenine geçis için 15 altin kural;

 

1.       Kahvalti yapmadan güne baslamak metabolizmayi yavaslatacagi için kahvaltiyi ihmal etmeyin

2.       Yeterli ve dengeli beslenmek için ögün atlamayin ve günde en az 3 ögün besin tüketin

3.       Su tüketiminiz azsa her ögününüzde 2 bardak su içmeyi deneyin

4.       Günlük tuz tüketimini, 6 gr yani 1 silme tatli kasigini geçirmeyin

5.       Etli ve kiymali sebze yemeklerini etin yagiyla pisirin, yag ilave etmeyin

6.       Besinleri kizartmak yerine izgarada, firinda pisirerek veya haslayarak tüketin

7.       Kalp sagligina faydali Omega 3 yag asitleri için haftada en az 2 kez balik tüketin

8.       Meyve ve sebzeleri kabuklariyla tüketmeye özen gösterin

9.       Günlük süt ve süt ürünleri tüketiminin en az 2,5 su bardagi olmasina dikkat edin

10.   Günde en az 5 porsiyon sebze ya da meyve tüketin

11.   Popüler diyetleri uygulamaktan kaçinin

12.   Az az sik sik beslenerek kilo aliminin önüne geçin

13.   Ögünlerin arasinin en fazla 3 saat olmasina dikkat edin

14.   Standart porsiyon ölçülerinizin disina çikmayin

15.   Gida etiketlerini okumayi aliskanlik haline getirin>>BÜLTEN