Bakanliktan yapilan açiklamada, son zamanlarda Bakanliga ulasan sikayetlerden, Tüketici Hakem Heyetlerine basvuru yapmis olan tüketicilerin bazi sahislarca telefonla aranarak Hakem heyetinizdeki basvurunuz sonuçlandi, kredi karti bilgilerinizi ya da kimlik bilgilerinizi verdiginiz takdirde hesabiniza paraniz yatirilacaktir seklindeki vaatlerle dolandirilmaya çalisildigi anlasildigi vurgulandi.
Gerek
bankalarla ilgili uyusmazliklarda gerekse tüketicinin taraf oldugu
sözlesmelerle ilgili diger uyusmazliklarin çözümünde yetkili ve görevli
merciiler belli parasal tutarlar dahilinde Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici
Mahkemeleri oldugu hatirlatilarak," Tüketici hakem heyetince alinan
kararlar, alindigi tarihten itibaren on is günü içinde taraflara yazili olarak
teblig edilmektedir. Alinan kararlarin taraflara taahhütlü mektupla
gönderilmesi esas olup, ancak gecikmesi halinde zarar dogabilecek islerde,
gerekçe belirtilmek suretiyle, memur vasitasiyla da tebligat
yaptirilabilmektedir. Ancak tüketicilere telefon ile ulasilarak tüketicilerin
kimlik veya banka karti bilgilerinin alinmasi ve uyusmazlik konusu tutarlarin
tüketicilerin hesaplarina yatirilmasina iliskin Hakem Heyetleri tarafindan
yürütülen herhangi bir islem kesinlikle söz konusu degildir.
Hakem Heyetlerine basvuru yapan vatandaslarimizin magduriyet yasamamalari
bakimindan, telefonla aranarak yapilan vaatlere itibar etmemeleri ve duyarli
olmalari hususu kamuoyuna saygiyla duyurulur" denildi.>>IHA